Ak stratis vyrovnavaci rotor...hybnost draku vrtulniku je vacsia ako lahsi rotor, teda, rotor bude pomaly, ale isto roztacat aj drak(nikdy vsak nie do rovnakej uhlovej rychlosti ako rotor), to je jasne, je otazka, ako sa to da korigovat...neda.
Moznoze vo vacsej vyske, by mal vacsiu moznost vyzuzit moznost autorotacie, aj za cenu, ze drak sa bude tocit rychlejsie okolo osi stale viac a viac(podla nastavenia kolektivu t.j.odporu vzduchu na lopatkach rotoru)...teoreticky by sa mali uhlove rychlosti draku a rotora vyrovnat(v idealnom fyzikalnom modely).
Pritiahnutim kolektivu v spravnom case, by teda, teoreticky mal vrtulnik pristat celkom hladko(vertikalna rychlost by mala byt minimalna), ale uhlova rychlost(rotacia okolo osi) by bola urcite vacsia.
Pritiahnutim kolektivu urobis vacsi vztlak na lopatkach rotoru, spomalis rotor a viac sa ti rozbehne drak(zakon akcie a reakcie)
Je otazka, co je lepsie ked dopadnes.
Podla mna je lepsie sa "smykat" okolo osi pri vertikalnej rychlosti cca 0.5ms, ako bachnut na zem verilkanou rychlostou 10ms a tocit sa okolo osi pomenej....
Teda asi mali pravdu...
m. |
|