Kúpil som si FSW a je to, hm, zaujímavé... pri čítaní diskusií na Avsime som narazil na charakteristiku letovej dynamiky, ktorú v FSW použili. Údajne má byť odlišná od P3D a samozrejme aj od FSX a ide o toto:
"A small correction, but quite important : P3D still calculates the flight model exactly as did FSX : ONE flight box is going through one or more tables that have been filled with datas from real planes (normally).
FSW does the same :reading tables, still no prediction like Laminar Research. BUT if the legacy ESPs (FSX, FSX-SE, P3D all versions) use only one wing to make the output from the table, FSW is using TWO WINGS ; the flight model in FSW is twice more precise for default plane (if tables are right of course) than the same plane would be in P3D."
V diskusii to bolo ďalej vysvetlené tak, že simulátor asymetricky preratáva pretlak a podtlak pre každé krídlo lietadla osobitne čo má vplyv na letové vlastnosti a dáva omnoho lepšiu fyziku letu - má to mať vplyv na rýchlosť, uhol stúpania, modelovanie spinu, alebo rollingu a hlavne reálny vplyv počasia na let.
Toto by možno vysvetľovalo aj integráciu trueSKY, oblaky v FSW nie sú len textúry na okrasu niekde na pozadí ale už teraz majú reálny vplyv na let (napríklad z hľadiska dohľadnosti, orientácie a pod. čo je pri VFR podstatné).
Neviem, ale FSW má zvláštnu atmosféru - oblaky sú naozaj oblaky a pri každom lete ich treba brať do úvahy (napr. za súmraku pri väčšej oblačnosti som v Piperi Cub proste nenašiel malé, neosvetlené letisko - jednoducho som prelietaval okolo neho, ale vplyv súmraku a oblačnosti bol taký veľký, že som si ho nevšimol) a lietadlá tam fakt lietajú "inak" a zrejme to nie je len vplyv Accu-Feel, ktorá je tiež v FSW integrovaná. Podľa toho čo čítam inde, tak tieto dojmy zdieľa aj dosť ľudí po celom svete. |
|