FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Yak-40 landing gear booster Jeden příspěvek | Celý strom
Yak-40 landing gear booster   20. 11. 2021 / 18:40
Willhelm   
Jak teď pomalu finišuju práce na anglickém modu Yak-40, narazil jsem na takovou neurčitou, nejistou, ošklivá věc.

Před startem po srovnání s dráhou se na centrálním sloupku odkrývá krytka spínače 'nose landing gear booster' a ten se na start zapíná, vypíná se jako jeden z posledních úkonů po startu.

Smysl je jako u dalších ruských letadel - omezit rozsah příďové nohy na pár stupňů, takže nejsou na šlapání do pedálů tolik citlivé a éro lépe drží při startu směr.

Teď ale fakt nevím a nedohledal jsem, jestli by se to analogicky mělo před přistáním zase zapnout a vypnout až poté co éro sníží rychlost.

Osobně jsem zkoušel přistávat s i bez a moc velký rozdíl tam nevidím. Yak-40 v XP11 po přistání nad rychlost 50km/h tam má nějaký automat který stejně nedovolí větší stupňovou výchylku příďáku.

Hezky to je vidět třeba v LKPR při použití některého rychlovýběhu z dráhy bez nose landing gear boosteru - při nájezdu většinou v rychlosti kolem 100km/h na plnou výchylku a éro tak tak drží poloměr pojížděčky, ale jakmile klesne rychlost pod 50km/h tak to při stejném vyšlápnutí pedálů škubne a éro najednou točí jak káča.

S boosterem pak pochopitelně začne čiperněji zatáčet až se PIC uráčí to vypnout...
Tak kolik z vás tu reálně lítalo Yak-40 a udělá mi v tom jasno?
Předem díky.
 
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ