Chápu Borka, na co se ptá, ale pravidla jsou jasná. Z pohledu pilota: Už při ládování FMC, ale i v průběhu celého letu si mohu vyvolat metar cílové destinace - tzn. volba rwys se tak v případě Prahy snižuje na 1 až 2 dle směru větru. Situace se pochopitelně může měnit, ale není problém to kdykoli aktualizovat a přizpůsobit se. Většina pilotů má také po celou dobu zapnuté ServInfo (sice trochu nereálné),což umožňuje zjistit aktivní stanoviště v cílové destinaci + ATIS ještě před rádiovým dosahem. Stejně tak můžu ATIS vyvolat přímo v Ivapu ještě před naladěním frekvence. Takže by neměl být problém, kontaktovat věž až na finále dráhy. Pravdou ovšem je, že dost TWR, GND ve světě při neobsazeném APP vyzve pilota k naladění jeho freq. už mnohem dříve, než kam sahá jejich "pravomoc". |
|