FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 8. 2025, svátek má Radim Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vzlet s B737-400 Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzlet s B737-400   11. 9. 2005 / 00:09
Peetrs (Robert)   
Citace z knihy Učebnice pilota:

Jen pro úplnost "Výdrž" je jedna ze závěrečných fází přistání.

Citace:
-Ve výdrži se snažíme co nejvíce snížit rychlost letu, aby přistávací rychlost byla co nejmenší, to je ale možné, jen pokud zajistíme potřebný vztlak zvětšením součinitele vztlaku. Proto na přistání používáme vztlakové klapky na maximum (pokud je letadlo má). Zasunovat klapky během přistání je velmi nebezpečné (hrozí mimo jiné prosednutí letadla).

Je to v té knize vztaženo na GA, takže např. u dopraváků se samozdřejmě počítá i s váhou letadle, větrem atd. Takže na přistání se nemusí použít vždy maximum.

No a při vzletu je samozdřejmě taky ten vztlak žádoucí, ale taky je žádoucí získat kvapně dopřednou rychlost a výšku, a jak jistě víme, tak klapky mají rychlostní omezení. Takže na těch 5 st. je to ještě optimálně přijatelné.

A například je dobré si to zkusit v nějakém malém lehkém reálném letadle, kde při vysunutí klapek začne letadlo i nehorázně brzdit. Např. taková Cessna 152 to má ty klapky na max jako vrata do stodoly a vtom éru úplně cítíš jak se vytrácí rychlost, jako by jsi v autě pomalu brzdil....
   Seznam příspěvků  
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ