Výška pohledu z kokpitu je důležitá věc - proto taky u skutečných ér skoro bez výjimky jde nastavit výška sedačky (i u našeho Vivata si někteří podkládají pod zadek klínky...).
Je to asi proto, aby bylo dobře vidět ven v různých režimech letu, zejména při přiblížení a při přistání - a současně aby pohled na přirozený horizont koreloval s pocitem pilota o podélné ose stroje.
Nevím jak u čurbusů a bulíků, ale játro na to má na středovém sloupku trojici malých kuliček, jednu červenou a dvě bílé (natvrdo přišroubované). Podle nich si piloti mohou nastavit sedačku ještě na zemi, když ještě žádný horizont nevidí - když jsou kuličky ve správném zákrytu (levá bílá v horizontále s červenou a pravá bílá za červenou schovaná) je poloha očí pilota ve správné poloze vůči ovládacím prvkům kokpitu i výhledu ven. Zkoušel jsem to na zemi, je to docela sranda.