Ja bych to videl jeste na takove trosku detailnejsi rozdeleni a to na a), b) a c)...
a) Jet striktne podle predpisu. Tuhle verzi definitivne preferuju u vsech zacinajicich a nezkusenych ( a osobne doufam ze ve sve real praxi se mi podari se ji drzet co nejdele ). Nekdy to opravdu je papezstejsi nez papez, ale kdyz tak budete ridit/letat, tak vam nikdy nikdo nadavat nebude.
b) Jet na hrane predpisu podle toho co clovek zna z realu. Tady se u zkusenejsich ATC i pilotu da primhourit oko - jde presne o ty hlasky volnou reci na ktere neni frazeologie, typu ze na priletu se mas vyhnout nejake vesnici, ruzne zkracovani frazeologie v hustem provozu ci pouzivani zvykovych frazi na danem miste (ono "ohlaste zelezarny" ), dvojite klicovani misto potvrzovani, nestandardni zkracovami ULL volacek a pod.. Opet ale striktne doporucuju v okamziku kdy je nejaka nejasnost okamzite prejit do standardni frazeoologie a postupu
c) Posledni skupinu tvori veci ponekud jine - a temi je zanaseni nespravnych postupu slysenych v realu. Real je bohuzel plny nezodpovednych pilotu (ale i ridicich ci AFISaku), kteri si mysli ze po X naletanych hodinach maji patent na rozum a delaji se vse jak chteji. Vysledkem je mnohdy nepretrzity slet nebezpecnych (mnohdy az pruserovych) situaci, ktere vetsinou skonci dobre jen stastnou nahodou, protoze sparit dve letadla ve vzduchu chce krom blbosti mit jeste notnou davku smuly. A tak po cele republice na frekvencich slysime afisaky co vydavaji povoleni ke vzletu, plachtaři vesele píchají mraky bez ohledu na to že se nachazeji v oblasti kde se ve stejnem mraku muze pohybovat nejaky IFRovy provoz, řídící vydají povolení stylem "dráha 22, přistání povoleno, uvolněte po Charlie, vyhlášená délka dráhy pro vás je 1000m protože v zadní části dráhy zrovna křižuje auto" a pod. Celkem důrazně bych žádal, abychom si takovéhle praktiky z reálu na síť netahali neb ty by ve skutečnosti neměly být ani v tom reálu. |
|