FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 8. 2025, svátek má Zuzana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dnes na ČT 2 v 16.30 Jeden příspěvek | Celý strom
Dnes na ČT 2 v 16.30   25. 1. 2006 / 16:02
Brácha
25.1.2006 - 16:30 - ČT2

Přeplněné nebe (2/3)

K leteckým nehodám může dojít i na zdánlivě moderních a bezpečných letištích. Zatížení vzletových a přistávacích drah stoupá a nebezpečí kolize na zemi je realitou, jak dokazují i tragické nehody na Kanárských ostrovech a v italském Miláně.
27. března 1977 došlo na ostrově Tenerife k dosud největšímu leteckému neštěstí. Při srážce amerického a holandského letadla zemřelo 583 osob. Příčina - mlha, nedůslednost dispečerů, nedostatečné v technické vybavení a omyl pilotů. Jenže už v té době existoval přístroj umožňující sledovat pohyb na ranvejích i za špatného počasí - pozemní letištní radar.
8. října 2001, v den tragické kolize, jež připomínala neštěstí na Tenerife, na milánském letišti Linate pozemní letištní radar byl. Jenže ne na kontrolní věži. Už celých sedm let leželo kompletní zařízení nevybalené ve skladu. Při startu v mlze narazil letoun SAS do soukromého letadla. Nedbalost, neschopnost, nedorozumění - to byly příčiny smrti 110 lidí. Po tragédii, jíž se dalo předejít, byl pozemní letištní radar v Linate okamžitě nainstalován...

převzato ze Seznamu.CZ
   Seznam příspěvků  
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ