máš dva základní způsoby měření výšky. Jedna je skutečná a říká se jí "výška" neboli "altitude", což je skutečná výška nad mořem a další je tzv. tlaková výška, což je tzv. "letová hladina" neboli ten "Flight Level". Tlaková výška je to proto, protože se letí s výškoměrem nastaveným na tzv. standardní tlak, což je hodnota 1013 hPa, zatímco "altitude" je výška, která se letí na tzv. QNH a to je tlak přepočtený an střední hladinu moře. FL není v pevné výšce, ale mění se v závislosti na tlaku, takže když letíš, tak letíš v tlakové výšce, což je výška, ve které je neustále stejný tlak, takže kopíruješ takovou křivu. V ČR je převodní výška 5000 ft, takže při dosažení takové výšky přenastavuješ výškoměr z QNH na ten standard a letíš tu tlakovou výšku, neboli FL. Na obrázku to vypadá asi takhle: |
|