FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 26. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
 Ovladače k PC
 Reálné letectví
 Recenze addonů
 Tutoriály, návody
 X-Plane
 Archiv aktualit
FÓRUM
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Iljušin Il-62 (OK-DBE) 12. 11. 1999  

     Čtyřmotorové proudové Iljušiny Il-62 zahájily na přelomu 60. A 70. Let novou etapu rozvoje letadlového parku ČSA. Spolu s novým barevným provedením bez dosud tradičních „vousů“ na přídi a s výrazným „OK JET“ na svislé ocasní ploše přinesly modernizaci provozu společnosti na Střední a Dálný Východ, do Afriky a na severoatlantických spojích. V květnu 1970 umožnily zahájení provozu do Montrealu a New Yorku. Na Il-62 ČSA byl odzkoušen bezgenerálkový provoz, který umožnil značné snížení provozních nákladů. V roce 1979 zahájila službu modernější a výkonnější verze Il-62M. „Dvaašedesátky“ se podílely i na přepravě turistů do různých letovisek. Provoz u ČSA ukončily 29. října 1994. Před dodáním prvního vlastního stroje si ČSA pronajaly dva letouny od Aeroflotu, jejichž službu ale přerušily srpnové události roku 1968.

Rozpětí43,20 m
Délka53,12 m
Největší vzletová hmotnost157 500 kg
Motor 4 x NK-8-4 po 102,9 kN
Max. rychlost900 km/h
Počet cestujících148 – 186
Osádka5
Dolet9200 – 10 200 km
V provozu1968 (1969) – 1994
Počet u ČSA15 + 3 pronajaté od Aeroflotu
Počet zobrazení článku: 6019  Kategorie: Reálné letectví
Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ