Tak se budeš muset příště přihlásit, že vás to učili špatně...
1.) FBW systém Airbusu má různé úrovně ochrany a způsobu ovládání podle jednotlivých "laws". Existuje tak Normal Law, Alternate Law a Direct Law (+mechanical backup pro řízení pomocí trim a rudder). Stručně k direct law - výchylka ovládací plochy je proporcionální k výchylce sidesticku, nefunguje autotrim a nejsou aktivní žádné pitch ochrany, včetně alpha floor.
2.) Určitě vás učili, že Airbus má v rámci FBW různé počítače, starající se o příslušné činnosti, vzájemně duplicitní a ty stejné vždy od jiného výrobce (HW i SW). Najdeš tam tak 2x ELAC (elevator / ailerons computer), 3x SEC (spoilers / elevator computer) a 2x FAC (flight augemantation computer pro rudder).
3.) Předpokládám, že vás asi taky učili, že na overheadu jsou dva panýlky FLT CTL a na nich má každý z těch počítačů svůj indikátor, jestli na něm nedošlo k poruše (FAULT) a tím pádem přechodu k nějakému z nižších "laws"
4.) Co vás asi koukám neučili je fakt, že každý ten indikátor je taky pushbutton switch a když se to zmáčkne, tak se rozsvítí "OFF" s odhadnutelným výsledkem  |
|