| | | A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 16:06 | |
| | Ahoj tohle je docala známý video crashu A320, ale vůbec o tom nic nevím kolik tam bylo lidí, kolik jich zahynulo a kdy a kde to třeba bylo. Pokud něco víte prosím napiš te díky moc
http://www.youtube.com/watch?v=_EM0hDchVlY |
| |
|
| | | Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 16:31 | |
| | | |
|
| | | Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 16:32 | |
| | mrtvi byli udajne tri, cely to bylo tusim zpusobeny tim, ze jim neslo prepnout na manualni ovladani tahu. |
| |
|
| | | Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 16:45 | |
| | No o tomhle videu panuje víc verzí, jedna z nich je, že šlo o vyřazenou 320 se kterou zkoušeli létat letadlo na dálkové ovládání, na druhou stranu pod videm v diskuzi někdo píše konkrétní jména a konkrétní tresty... Ale nevím no, nehraje mi na tom to, že mělo jít o nějakou AIRSHOW - tak co tam dělalo 130 kaštanů? Aerolinky v posledních letech asi těžko budou dělat vyhlídkový lety s A320 :-/ |
| |
|
| | | Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 17:04 | |
| | No já jsem na toto viděl úplně jiný komentář od konkurenční firmy,která to rozebírala v souvislosti s tím,jestli má mít kapitán přednost nad automatikou a nebo automatika nad kapitánem a tam vysvětlovali,že on tlačil stroj směrem dolů a automatika vyhodnotila akci jako nebezpečnou a tlačila zase čumák nahoru,až s toho byl výsledný efekt,že stroj ztratil rychlost a propadnul se.Nevím Airbusy neznám,ale mám dojem,že přece každému stroji se ta automatika dá vypnout? |
| |
|
| | | | Re: Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 17:28 | |
| | a s toho plyne jediné ponaučení,lítejte na a s boeingama |
| |
|
| | | | Re: Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 17:46 | |
| | Mam dojem, ze Airbus moze "prevziat" riadenie lietadla, ak jeho systemy vyhodnotia parametre letu ako hroziace nebezpecenstvo. Napriklad ak si vysoky na finale a tlacis to dole (pozname), tak ta zrusi a dava go around.
Nasiel som kde som to cital.
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/review/holiday.htm
citat z casti s nazvom
Be Warned...This Really Is A Computer Controlled Plane!
Z toho co sa tam pise ten nazov nie je "bashing", ale pochvala zaujimavej simulacie.
|
| |
|
| | | Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 17:12 | |
| | | |
|
| | | Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 18:08 | |
| | Doplnil bych následující:
1.) Tomino přestane mít blbý poznámky a naučí se lítat s Airbusem
2.) donCarlos - no, ono to naopak šlo a byla to jedna ze spolupříčin, protože kdyby se v tom pilotovi zabránilo, mohlo to dopadnout úplně jinak (viz níže).
3.) roastbeef - to jsou blbosti, který nečti
4.) Gustav - ano, dá se vypnout. A právě proto že to pilot udělal, došlo k čemu došlo. Jinak to co píšeše, je přesně naopak. Standardní funkce Airbusu je A-floor protection, která jakmile dosáhneš určitého kritického úhlu náběhu automaticky zvýší tah motorů a nepovolí dále úhel zvyšovat, i když kniplem přitahuješ víc. Výsledkem je normální stoupání letadla, pilot se o nic nestará, prostě za to zabere a letadlo se dostane nejoptimálnější cestou z průseru, bez rizika stallu nebo naopak nedostatečného stoupání. Rozbory konkurenčních firem (třebas z dokumentu o B777) jsou bohužel hodně, ale opravdu hodně nekorektní.
Pilot, kterej to měl na svědomí, se snaží od nehody očistit do dnešních dní a krom knih a článků vypouští porůznu formulované výroky, že za všechno mlže Airbus a pak to zametli pod koberec. Faktem je, že to byl jeden z prvních Airbusů a je pravděpodobné, že FBW nebyl odladěný k dokonalosti, resp. přesněji řečeno, že se k tomu letadlu bude někdo chovat tímhle způsobem. Zásadní problém toho letu ale bylo, že si pan pilot myslel, že když všecko odpojí a bude to mít pod kontrolou, tak že bude chytřejší než počítač. Trošku přitom zapomněl na to (krom smutné spousty dalších věcí a lidí za sebou), že proudový motor jaksi do max. otáček nenaběhne okamžitě. |
| |
|
| | | | Re: Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 18:18 | |
| | @1: Dodaj vyhovujúci AB pre FS (myslené, nech to nie je len prezlečený Boeing, však ty vieš čo myslím) a naučíms a aj ja ) |
| |
|
| | | | Re: Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 18:21 | |
| | U A320 nejde odpojit systém, aby si pilot mohl dělat co chtěl, všechno to řídí počítač. Tak nás to učili ve škole... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 18:49 | |
| | Tak se budeš muset příště přihlásit, že vás to učili špatně...
1.) FBW systém Airbusu má různé úrovně ochrany a způsobu ovládání podle jednotlivých "laws". Existuje tak Normal Law, Alternate Law a Direct Law (+mechanical backup pro řízení pomocí trim a rudder). Stručně k direct law - výchylka ovládací plochy je proporcionální k výchylce sidesticku, nefunguje autotrim a nejsou aktivní žádné pitch ochrany, včetně alpha floor.
2.) Určitě vás učili, že Airbus má v rámci FBW různé počítače, starající se o příslušné činnosti, vzájemně duplicitní a ty stejné vždy od jiného výrobce (HW i SW). Najdeš tam tak 2x ELAC (elevator / ailerons computer), 3x SEC (spoilers / elevator computer) a 2x FAC (flight augemantation computer pro rudder).
3.) Předpokládám, že vás asi taky učili, že na overheadu jsou dva panýlky FLT CTL a na nich má každý z těch počítačů svůj indikátor, jestli na něm nedošlo k poruše (FAULT) a tím pádem přechodu k nějakému z nižších "laws"
4.) Co vás asi koukám neučili je fakt, že každý ten indikátor je taky pushbutton switch a když se to zmáčkne, tak se rozsvítí "OFF" s odhadnutelným výsledkem |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 20:09 | |
| | Čauky, co to bylo za školu a jaký používáte učebnice ? Je škoda, že vás takhle mystifikujou... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 20:35 | |
| | To nebylo z žádný učebnice, to jsme měli jen nějaké info o airbusu s jedním externistou z ČSA. Ale asi jsem to blbě pochopil. Teda spíš se blbě vyjádřil. Prostě jsem měl namysli, že když potřebuješ náhle změnit směr já nevím například přitáhnout a přeskočit nějakou překážku, tak to prostě nejde přetáhnout, jako se 737-300/400/500... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: A320 crash jak to bylo???? 1. 2. 2007 / 21:05 | |
| | Jo takhle. No to je pravda, ale platí to právě pouze pro Normal a Alternate law. Pokud to řídíš v direct law, tak tahle ochrana neexistuje. |
| |
|
|