Letět menší vzdálenost vzduchem než je ground distance, můžeš velmi snadno - s tailwindem. V případě takového 747 na delší trase, to může být rozdíl podstatný natolik, že by člověk překročil MLW.
Té křivce se dá říct taky snadno a česky velká kružnice 
Final reserve
V prvé řadě, let se plánuje s ohledem na plánovanou a aktuální situaci na trase. Tzn. že pokud by byl velmi výrazně větší headwind / menší tailwind, tak někdo udělal něco hodně špatně na plánovacím nebo u rosničkářů, případně kapitán, pokud to plánuje sám. I přesto se to ale samozřejmě může stát a pro tyhle případy je contingency fuel.
Nezdařené přiblížení a následnou diverzi na alternate řeší zase dodatečná zásoba alternate fuel.
Případy, kdy se očekává dodatečné holdování v destinaci, alternate, nebo na trase se zase řeší jako additional. Vím třeba, že v destinaci mají jen jednu dráhu. Nebo vím, že obvykle se holduje 15 minut, či to mají přímo v proceduře (Heathrow). Vím, že počasí není optimální, nebo se bude zhoršovat. Vím, co znamená za zdržení aktivace LVP v destinaci. Vím, že letím do destinace bez alternate. Nebo letím nad vodou a plánuju pro případ dekomprese nebo vysazení motoru. Atd. atd. Tohle všechno je nutné předpokládat, plánovat a dostatečně zabezpečit.
Čili, až nastane velmi nepravděpodobný případ který popisuješ a ty opravdu spálíš všechny reserves včetně těch navíc pro které ses zabezpečil, přiletíš nad alternate a tam dosáhneš final reserve, tak minimálně vyhlásíš pan pan a pak strávíš pár hodin vyplňováním formulářů, proč se to stalo a tvoje aerolinka bude muset vysvětlovat, jak je to možné. Třeba to opravdu tvoje chyba nebude a prokážeš, žes všechny eventuality naplánoval, ukážeš computer plan ve kterým budeš mít pravidelné ověřování stavu paliva a to celou trasu neukousne z contingency, že situaci v cílovém ani záložním letišti nebylo možné v žádném přpadě očekávat, že ses rozhodl divertovat včas a žes vyhlásil pan pan, atd. Ale ruku na srdce, myslím, že se dá vždycky něco najít 
Jako opravdu, letectví, a pokud jde o bezpečnost zejména, neexistuje žádné "whoops, já za to nemůžu, to jsem netušil".
A u paliva rozhodně platí ono "jediná chvíle kdy máš příliš paliva je, když jsi v plamenech". |
|