FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 5. 2024, svátek má Ivo Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vertikální přiblížení - Ruzyně Jeden příspěvek | Celý strom
Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 08:38Tonda
Při přistávání Boeingem 747 se mi drahách 244 a 64 povede při použití ILS směrové navedení (naladím příslušnou fr. dráhy a NDB), ale nikoliv vertikální. Na dráze 306 se mi vertikální povedlo. Povede se mi nap. v Rjece, Pule, ale ne např. v Bristolu atd. Poradíte mi někdo, zda je chyba v mém postupu nebo jeto chyba programu, resp. PC. Setkal se s tí někdo?
   Seznam příspěvků  

Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 09:17
Luděk Ch.
Ahoj, důležitá je jen frekvence dráhy, pro 64 je to tuším 111.15MHz, NDB s tím nemá nic společného. A potom je potřeba mít přiměřenou výšku, aby jsi nebyl nad sestupovou rovinou. Měl by jsi být směriově srovnán cca 10 mil před prahem dráhy a ve výšce okolo 2000ft na výškou letiště, tj. asi 3400ft. Potom není žádný důvod, aby se letadlo nechytilo i sestupové roviny (musíš mít zapnuté na autopilotu APP). Zobrazuje se ti alespoň sestupová rovina na přístrojích? Na to stačí jen správně naladěná frekvence ILS dráhy.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 09:24Tonda
Dík, sestupová rovina se mi zobrazuje. To směrové srovnání 10 mil před prahem je podmínka? Je možné, že když se ještě dorovnává směr, tak to nezvládá vertikální sestup?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 10:05
Luděk Ch.
Podmínka to úplně není, ale v každém případě by jsi měl být do osy srovnán před zahájením sestupu. Ale pokud vím, tak by letadlo mělo začít klesat i když srovnán nejsi. V reálu by se to ale takhle dělat nemělo.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 09:55Standa
K tomuto tématu bych se rád připojil dalším dotazem - týká se FS2002 standard. Na některých letištích je sice dráha vybavená ILS, ale sestupová rovina tam není (Karlovy Vary, Palma de Mallorca) Pozná se to velice snadno - když se v menu Aircraft/Navigation zapne volba EFIS (takové ty čtverce, které se promítají na čelní sklo), tak u uvedených letišť tyto čtverce nesledují sestupovou rovinu, ale leží na zemi. Můj dotaz zní: Odpovídá to reálu (což se mi moc nezdá), nebo je to nějaká chyba FS a jestli se dá nějak napravit. Zkoušel jsem to v AFCADu a nepovedlo se. Díky
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 10:07
Marky Parky   
Zrovna ty Vary snad realu odpovidaji - kdyz se podivas do chartu, mas tak moznosti NDB-DME nebo LLZ-DME priblizeni, kde ti NDB nebo LLZ majak dava smer ( oba jsou na 111.55 ) a DME ( taky na 111.5 ) ti dava vzdalenost.

Priblizeni na LKKV by pak podle me melo vypadat takhle ( opravte me pokud nekde delam chybu ):

Prilet k intersection BALTU v alt 4500, naladit na NAV1 111.55 a nechat se vest paprskem do osy drahy. Soucasne sledovat vzdalenost a podle tabulky v chartech zacit klesat tak aby jsi v prislusne vzdalenosti vzdy mel prislusnou vysku. V chartech mas i doporucenou rychlost klesani pro tvoji GS. Je ale nutne si uvedomit, ze to je pro GS a nikoliv pro IAS!!!, zvlast pri silnem vetru. 0,7 mile pred majakem uz se musis rozhodnout jestli missed aproach nebo sednout a to uz zvladnes rukama, protoze mas drahu primo pred nosem.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 10:45PavelS
Opravy/doplňky :

-naladění LLZ by mělo být před BALTU, aspoň tak to doporučují postupy většiny provozovatelů, rovněž letadlo by mělo být v přistávací konfiguraci již v úseku BALTU - FAF, t.j. nevysouvat podvozek a klapky během klesání
- rychlost během všech manévrů je omezena 186kts IAS a míň
- v těch 0,7NM hlavně v podminkach nizke oblačnosti ) musíš vidět dráhu, resp. světla, pak sedáš. pokud v tomto bodě nic nevidíš, je to GA, pokud drahu vidiš, ale letadlo je v poloze, která neumožňuje bezpečně dosednout ( to já jsem skoro vždycky ) ), rovněž dáváš GA.
PavelS
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 10:07
Luděk Ch.
Skutečně některá letiště mají jen horizontální část ILS systému a klesání si musí pilot hlídat sám podle přibližovací mapy. U nás např. ty Karlovy Vary.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 10:11PavelS
Ano, odpovídá to přesně reálu. Toto přiblížení se jmenuje LLZ ONLY ( Localizer Only ) a není to klasický a všem známý ILS.
V reálu a doporučuji i v FS se používá mapka, na které jsou vyznačeny výšky v konkrétních vzdálenostech od prahu dráhy. Vzdálenost přitom ukazuje DME ( spustí se automaticky po naladění frekvence LLZ ).

Pro Prahu a jiné opravdové ILSy je třeba, aby se aspoň zhruba - pro začátek - dodržovala výška počátečního přiblížení , t.j. 4000ft pro RWY24, 3500ft pro RWY06, 4000ft pro RWY31 a ILS "nalétaval" zhruba na 10NM pod úhlem cca 30stupnů ( směrové, t.j. pro RWY24 například kurzem 270 nebo 210 ). Pak by to mělo fungovat.
PavelS
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 11:45Tonda
Čtu odpovědi a dovídám se, že v simulátoru jsou pro letiště přibližovací mapy - rychlosti a výšky před prahem dráhy. Kde tu mapu najdu?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 11:56
Tragédie v JRD
ty mapy nejsou ve FS ) ty mapy si musis stahnou na webu rizeni provozu nebo na www.volny.cz/dantes (tusim ze zde jsou )
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 11:57
Tragédie v JRD
ty mapy nejsou ve FS ) ty mapy si musis stahnou na webu rizeni provozu nebo na www.volny.cz/dantes (tusim ze zde jsou )
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 13:53Standa
Vážení, díky moc za Vaše odpovědi, jenom bych rád ještě věděl, jestli bez zmiňovaných map nebo jiných materiálů v samotném FS2002 někde předem poznám, která dráha má LLZ ONLY a která klasické ILS. (Do dneška jsem si myslel, že "instrument LANDING system" mě dovede až na ZEM, tak díky za poučení)
Díky
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 14:14
Latom   
Pokud vím, tak je to pouze v mapách pro každé letiště. Viděl jsem na netu utilitky pro FS, kde se ty mapky ti přímo ukážou pro dané letiště. Já sám mám Jeppessna, tak se o to moc nezajímám.
ILS tě dovede na zem vždy, v tom nemusíš být zklamaný. Na zem tě dovede i VOR-NDB, atd. přiblížení. Je několik způsobů přiblížení. V LKPR taky můžeš letět i v ILSu a když ti vypadne GS tak je to samé, jen trošku víc práce. Navíc jak se tady Tonda ptal, je lepší se nejdříve naučit lítat s malým érem ILS třeba jen s LLZ a sestup držet podle skluzové roviny ručně a pak přidat GS. Doporučuji pro přistání v ILS nejdříve být usazený v LLZ a pak teprve chytat GS.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 15:06
Tragédie v JRD
pokud ma clovek nainstalovany treba FSNavigator tak ten Ti rekne, zda ma draha i GS nebo ne...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 15:36Tonda
Mne to také zajímá, jak se ptal Standa, jestli v samotném FS2002 někde předem poznám, která dráha má LLZ ONLY a která klasické ILS. Možná jsem další diskuzi špatně pochopil, ale jednoznačně to zatím dle mého názoru nikdo nenapsal. Díky.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 15:41
Latom   
Tak si nech zobrazit mapu, pak si přibliž to dané letiště, klikni na dráhu a měly by se ti zobrazit všechny informace o letišti. Tam by to mohlo být.
Jinak jak psal T.Knaifl, jestli jde u FS2002 FSNavigator, tak tam by jsi to měl najít. Já ho měl jen u FS98, u FS2002 ho nemám.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 15:44Tonda
Díky.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vertikální přiblížení - Ruzyně   7. 4. 2003 / 16:40
Tragédie v JRD
fsnavigator s FS2002 samozrejme funguje.. teda aspon verze 4,51 jo
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ