FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG Boeing 737 Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG Boeing 737   8. 12. 2006 / 20:59
Jahy
čau mohli bystemě prosím poradit jak mám nastavit NAV u Boeingu 737-800 od PMDG.předem dik za odpověď
 

Re: PMDG Boeing 737   8. 12. 2006 / 21:15
Lowmick   
Pro PMDG 737 doporucuji toto http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=83420&lan=0&gr=0
 

Re: Re: PMDG Boeing 737   9. 12. 2006 / 00:50
Rychlokvaška
No, je to sice jediný český návod, ale že bych to zrovna doporučoval, to ne
Vysvětluje sice podrobně krok za krokem co má člověk udělat, ale téměř nikdy proč a co je horší, dost často i nepřesně, či přímo špatně (hodnoty HYD PRESS, rozložení paliva, zbytečné přepínání igniterů, dual bleed, přeskakování z panelu na panel a špatné pořadí úkonů, ANTI-ICE před pojížděním, nepopsaný průběh rotation při TO, atd.)

Takže prosím s rezervou.

Mnohem lepší je jednak originál manuál a druhak skvělý tutoriál od Tima Metzingera a vyplatí se to, i kdyby měl člověk tu angličtinu louskat se slovníkem.
 

PMDG Boeing 737 - Igniters   9. 12. 2006 / 06:14
Teflon_490   
Mohl by si prosim Davide ve zkratce rict, jak je to s temi ignitery, to mne zajima. Pode toho, co sem zatim pochytil (mozna ne spravne), tak se prepinaji zhruba tak, ze na jeden let se pouziva jeden, a na druhy (zpet) se to prepne na ten druhy igniter. Nebo je to jeste jinak?
 

Re: PMDG Boeing 737 - Igniters   9. 12. 2006 / 10:52
Rychlokvaška
Každý motor má dva ignitery (přepínač IGN L/R/BOTH), oba jsou identické a narozdíl od pístových motorů jsou tam v té spalovací komoře jen od toho, aby zapálily směs a pak už dál nefungovaly - hoří to samo (většinou . Taky proto se po startu motoru vrátí z polohy GRD do OFF. Dva jsou kvůli záloze - když nefunguje jeden, vždycky zůstává druhý, ale ne proto, aby se používaly zároveň (jen v opravdu kritických podmínkách). Speciálně pro startovací režim (na zemi GRD nebo relight ve vzduchu FLT) se pro ně používá opravdu very fat spark (12J 2000V) a tak nevydrží zrovna moc dlouho a jak už to bývá, nejsou tak úplně zadarmo.

Proto se jednak používá režim CONT (continuous - dělá to klak klak pořád, jen intenzita je nižší - 6J) jen při vzletu, přistání, silných srážkách, turbulenci a zapnutém ANTI-ICE (ignition předem!) a druhak igniter se používá jen jeden. Začíná se většinou pravým (a to pro oba motory i další průběh letu zůstává) a přepíná se na druhý až při dalším letu - tak aby se opotřebovávaly oba cca stejně, ale oba co nejmíň.
Jedinými výjimkami kdy se používají oba ignitery zároveň (BOTH) jsou různé abnormal situace, jako je relight po flameoutu, nebo obecně jakýkoliv pokus o restart ve vzduchu, heavy a moderate srážky (zejména kroupy), heavy a moderate icing a severe turbulence - prostě situace, kdy je každá pomoc dobrá a pilot nemá čas bádat nad tím, proč mu nestartuje dvojka (funguje např. jen jeden igniter a zrovna jako na potvoru ne ten co je na selectoru vybraný) a obecně si nemůže dovolit nechat z těch důvodů běžící motor zhasnout.

Jinak pokud je selector v poloze FLT a throttle se přesunou na idle (příprava na relight), tak to stejně zapne oba ignitery automaticky, bez ohledu na polohu přepínače.

Čili, jediný důvod, kdy by se snad přepínaly ignitery v průběhu startu je ten, že posádka ví že jeden nefunguje a to v každém motoru jiný (a MEL - minimum equipment list jim umožňuje s tím letět). Stejně tak BOTH na přepínači se nebude používat při každém vzletu a přistání, ale jen za výše uvedených podmínek.
 2x  

Re: Re: PMDG Boeing 737 - Igniters   9. 12. 2006 / 11:30
Štefan
Ještě doplním, že při prvním spouštění v daný den se zapínají R IGN, to z důvodu otestování AC STBY BUSu, ze kterého jsou napájeny - hlediska elektriky jde o kritickou sběrnici v případě závady. L IGN je napájena z AC TRANSFER BUS. Při dalších letech v daný den se přepíná na L IGN a R IGN, aby se opotřebovávaly stejně.
Poloha GND navíc oproti ostatním otevírá START VALVE, v průběhu spouštěcího cyklu je poloha držena solenoidem.
 

Re: PMDG Boeing 737   9. 12. 2006 / 00:59
Rychlokvaška
Co myslíš tím "NAV" ? Jestli ti jde o to dosáhnout stejného výsledku jako "NAV" v default MSFS 737 nebo Cessně, tak potřebuješ naladit správnou frekvenci na NAV1 radio, správný kurz pro zachycení radiálu selectorem na MCP (točítko vlevo s nápisem "COURSE" a displejem), zapnout příslušný režim autopilota tlačítkem VOR LOC a ideálně si zobrazit příslušný full VOR nebo expanded VOR režim na ND displeji pomocí EFIS selectoru (VOR na levém dolním točítku, případně se zmáčknutím CTR).
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ