FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Barevne fleky misto landclasu - vyreseno... Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Barevne fleky misto landclasu - vyreseno...   29. 5. 2003 / 09:13
Marky Parky   
Dosud bylo monze ortofoto delat dvema zpusoby.
I.) nejrozsirenejsi byl vzit obdelnikovou texturu a tu resamplovat pomoci resample.exe z Terrain SDK. Tim se vytvorilo specialni BGL ( ve skutecnosti to bylo specialni lnadclassove bgl ) ve kterem bylo urceno kterou oblast ta obdelnikova mapa zabira. Tímto způsobem slo tvorit i trosku mene pravidelne obrazce tak, ze se proste vic obdelniku poskladalo ikraji k sobe. Tak ma treba Petr Bednar vyresenou Prahu, ktera neni ciste obdelnik.

II.) Druha metoda uz predpoklada znalost landclassu jako takoveho. Videl jsem ji nekolikrat pouzitou, sam jsem ji zamyslel uzit pri tvorbe VFR CR. Landclas je defakto system, ktery urcuje jak se budou defaultni textury chovat na kterem ctverci LOD13. Vzdy 4 landlasove body rikaji jaka textura se ma zobrazit na ctverci, ktery ohranicuji ( viz nakres )

LC LC
LOD13
LC LC

Textury maji sva cisla od 0..255 s tim, ze nektera jsou vyhrazena specialnim funkcim. Cisla 252 a 253 jsou urcena pro zobrazeni uzivatelskych textur ( takovych tech 01113212121123Su.bmp ) budto bez nebo se sezonimi variantami. Cislo 254 znamena, ze je v danem miste landclass pruhledny.
Zde jsem objevil jeden zasadni problem FSky, prestoze datove jde o ty same landclassy, je potreba oddelit landclassova BGL urcena ke zmene default vzezreni krajiny od landclassovych BGL urcenych k praci s fototexturami, protoze FSka nedokaze cist textury ze dvou ruznych adresaru najednou.

No a ted ta novinka:

K FS2002 bylo vydane SDK tykajici se vektorovych dat - takzvanych LWM a VTP polygonu, vektorovych cest, pobrezi a pod. Puvodni MS umysl byl pravdepodobne dovolit uzivatelum praci s libovolnou z jiz existujicich landclassovych textur a tak treba natvarovat okraje mesta dle potreby nebo vytvorit jezero presneho tvaru, tak jak ted mame Slapy. Jenze diky onem zminovanym typum 253 a 254 tam vznikly zadni vratka, kterymi jsme stejnou techniku mohli pouzit k vykresleni nasich ortofoto vcetne autogenu.

Takze jde defakto o to, ze ortofoto se jiz nekresli pomoci landclassu, ale pomoci VPT2 polygonu, ktere pouzivaji stejne rozliseni. Vysledkem pak muhou byt "zubate okraje", ono plynule navazani a take fakt, ze ve chvili kdy delate male mesto, tak nemusite ani zahodit okrajove bitmapy, ktere nejsou zcela zaplneny, ani vymyslet zpusob jak je doplacat defaultem, jako to delali vsichni doted, ale proste pouzijete tu cast, kterou chcete.
 
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ