FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FS2004 - vyvrtka Jeden příspěvek | Celý strom
Re: FS2004 - vyvrtka   2. 8. 2003 / 14:13Jirka S.
Potrefená husa se musí ozvat ) Každá recenze je subjektivním pocitem autora, různí lidé mají od produktu různá očekávání. Svoje pocity a dojmy jsem shrnul ve své recenzi.

Do recenze na AVSIMu jsem se už taky trochu začetl. Překvapila mě recenze na Cessnu 172, kde autor zkritizoval snad úplně všechno. V závěru napsal, že C172 ve FS2004 je o něco lepší než ve FS2002. Četl jsem i recenzi na Extru a s hrůzou jsem spouštěl FS. Vývrtka ve FS je vděčné téma a přehlédnout tuhle věc je skutečně neodpustitelné. Ještě víc mě však překvapilo, když jsem milou Extru do vývrtky prostě nedostal !!! Realismus na stavený na "hard", stažení plynu a postupným přitahováním na pádovou rychlost, při prosedání (za svítícího nápisu "Stall") "vyšlápnutí směrovky a......? Stroj šel po křídle do otočky, ale nic víc. Stále plně ovladatelný, žádná rotace, již by bylo třeba více či méně obtížně vyrovnávat. Při srovnání směrovky Extra přešla do jakési formy střemhlavého letu, o rotaci se mluvit nedalo. I když jsem směrovku pořád držel, stroj z rotace během cca jedné otočky vyšel. Zkoušel jsem utažené zatáčky na obě strany, opět bez výsledku. Při dosažení minimální rychlosti jsem ztratil pouze něco výšky a Extra kroužila vesele dál. Zkoušel jsem dále Barona 58 i Dakotu, vždy s jedním motorem vypnutým, pádová rychlost a ostrá zatáčka na stranu vypnutého motoru. Nic. Já se prostě nedostal do figury, která by se vývrtce byť jen vzdáleně podobala.

Jsem jen znalejší laik, ale mám dojem, že vývrtka je režim letu, do kterého se pilot dostane neopatrnou technikou letu (pomineme-li záměr pro účely akrobacie či výuky) při dosažení pádové rychlosti. Ve vodorovném letu stroj prosedá, případně okamžitě padá po křídle a dostává se do autorotace. Při velmi utažené zatáčce stroj spadne do vývrtky ještě snáze. Je jen velmi málo strojů, které se do vývrtky těžko dostávají. Ve FS2004 jsem zkoušel vyjma Extry ještě tři stroje, zkoušel jsem klasické postupy fungující kupříkladu ve Šturmoviku a výsledek se nedostavil. V jistém směru by se dalo říci, že v reálu se do vývrtky dostane ten, kdo udělá chybu. Pokud je třeba ve FS2004 nějaké zvláštní umění, aby Extra vrtala, zřejmě je postrádám. Ovšem takovou "vývrtku" nepovažuji za akceptovatelnou.

Co se letového modelu týče, je zřejmě lepší, přestože já to nepoznal. Autory na AVSIMu mám stále za odborníky, jimž se těžko kdy budu rovnat. Pokud napíší, že je letový model lepší, beru to. Ale pokud při běžném létání nepoznám změnu, asi to vylepšení nebude tak horké.

 
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ