ano, to pise spravne.. nebot budik ti ukazuje tzv. indicated airspeed ... ktera se celkem zasadne lisi od skutecne rychlosti ... nebot IAS zavisi na hustote vzduchu ve ktere jses atd ... nevim co mas za panel, ale na letove hladine by jsi mel sledovat machmetr misto speedometru, a machmetr by Ti mel ukazovat cca 0.8 machu
velice zjednodusene... tva realna rychlost = IAS (to co je na budiku) + (FL /2)
FL - letova hladina ... tudiz , kdyz jses v 34000 stopach, tak vzorecek bude TAS = 290 + (340 / 2) coz odpovida cca 460 KTS, coz cca odpovida normalni provozni rychlosti boingu ... (beru to zjednodusene, neberu vliv vetru a podobych )...
diky tomuto jevu kdyz letim napriklad konkordem v jeho letove hladine, tak i pri mach 2 ukazuje rychlomer maximalne 450 - 500 kts , prestoze letim vyrazne ale vyrazne rychlei |
|