FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 7. 5. 2024, svátek má Stanislav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
piloti-realita Jeden příspěvek | Celý strom
piloti-realita   25. 8. 2003 / 21:04Fero
Já bych se chtěl zeptat jak je to s piloty B737, kde získali svou licenci, na kolik je to vyšlo a kolik je to stálo úsilí. Pak jestli je rozdíl jestli pracují pro aerolinie nebo charterovou společnost, a když jich např. ČSA zaměstnává asi 150, tak to každý lítá jednu trasu na kterou je zvyklý nebo střídá víc destinací???
 

Re: piloti-realita   25. 8. 2003 / 21:43salmak
no tak na licenciu ATP-L musis ist postupne.
Najprv PPL, potom CPL, IFR dolozku, jazykovu dolozku... a nakoniec typovu kvalifikaciu pre dany typ lietadla {bud si ta aerolinky vyskolia na svoje naklady, alebo sa vykolis sam}
aby si mohol dosiahnut licenciu obch. pilota, musi byt drzitelom licencie sukromneho pilota a mat nalietany minimalny pocet hodin {1 let hodina stoji okolo 3500,-- Sk}.... vsetko postupne
Ak budes drzitelom licencie obchodneho pilota {CPL+IFR}a myslim nalietanych 1500 hodin, mozes sa uchadzat o ATPL
to je asi v skratke. presne informacie {ceny letovych hodin, min. pocet nalietanych hodin...} si mozes vyhladat na internete alebo priamo vo vycvikovych centrach - aerokluby....
 

Re: Re: piloti-realita   26. 8. 2003 / 00:46
milan
- na PPL /privat pilot licence/ treba cca 40 hodin + skusky - pozor nie je to PPL-ULL - musis mat PPL na stroje s MTOW nad nejaku vahu, ale tu si nepamatam :} cena za hodinu okolo 3500 Sk/ hod
- po 100 hodinach sa mozes preskolit na viacmotorove lietadla - tzv. kvalifikacia MEP /multi engine pilot/
v nasich koncinach sa k tomu vyuziva l-200 Morava je to nieco do 10 hodin po cca 5000-6000Sk/hod.
- potom si mozes urobit tzv. IFR kvalifikaciu /instrumental flying rules/ vyde ta na cca 300 000 - 400 000 Sk.
- nasleduje CPL /commercial pilot/ po minimalne 200 nalietanych hodinach - tu cenu presne neviem, ale myslim, ze sa plati len za vyskolenie a preskusanie lenktorovi/vsetko ustne/

ifr sa spravidla robi ako odulovy vycvik k CPL ako CPL/IR /instrumental rating/

no a aby si mohol ist lietat k aerolinkam, musis mat este typovku, ktoru plati spravidla aerolinka, ale vacsinou to byva tak, ze sa musis za o aerolinkam na niekolko rokov zaviazat, ze u nich budes lietat /inak typovka na 737 stoji okolo 750 000 - 1000 000 Sk/

no a este pred typovkou musis absolvovat takzvane frozen ATPL - co je teoria ATPL /airline transport pilot/ - tiez to spravidla plati aerolinka /cena okolo 50 000 a viac../

a mozes lietat ako dvojka, po 1500 hodinach mozes robit kompletny test na ATPL a po 1800 hodinach a skuskach mozes lietat ako kapitan.
ako kapitan mozes lietat aj bez kompletneho ATPL, ale na neobchodnych letoch /vysadky z dvojpilotnych lietadiel /L-410/ a podobne.../

drzim palce!
 

Re: Re: Re: piloti-realita   26. 8. 2003 / 09:50
Chci jenom dodat.... ze na Slovensku je to trochu jinak nez v CR
 

Re: Re: Re: Re: piloti-realita   26. 8. 2003 / 21:05milan
vo vseobecnosti to plati pre normy a predpisy JAR, takze neviem aky rozdiel vidis medzi SR a CR, mozno len v tom, ze v SR sa to po novom da robit len v anglictine, ale to je tak vsetko!
 

Re: piloti-realita   26. 8. 2003 / 02:07
Latom   
Já už jen doplním, linky se mění, nelítáš jen jednu trasu. U ČSA je to trošku jiné než např. u charteru, ČSA má pravidelky a tak lítají pořád to samé, občas se může vyskytnout i něco jiného, ale v tomto ohledu nechci nic tvrdit. Mohu mluvit za charterovou spol., kde piloti kromě velmi frekventovaných linek ( letní sezona je na klasická místa dovolených) lítají i na jiná místa, kde si to zákazník objedná. V podstatě se jejich destinace tím pádem mění.
 

Re: Re: piloti-realita   26. 8. 2003 / 05:57salmak
V L+K som cital, ze CSA ma min. 1-3 B 737 vyhradne pouzivane len na chartre. Je to podla sezony
 

Re: Re: Re: piloti-realita   26. 8. 2003 / 09:01
Latom   
To bych netvrdil, že je mají výhradně, protože to by jinak ty éra asi musela stát, nějaké charter linky zřejmně mají, ale jak jsem už říkal, nechci mluvit o něčem, kde do toho nevidím.
 

Re: piloti-realita   26. 8. 2003 / 20:20
v CR je myslim jedina soukroma certifikovana skola na ATPL(A)
a za 900000kc je mozne si udelat dopravniho pilota z niceho
zkousky na UCL v Praze, teorie a sim mozny na RLP v Praze

http://www.dsa.cz/cs/index.html
 

Re: Re: piloti-realita   26. 8. 2003 / 21:04milan
myslim, ze u vas to nie je jedine miesto,kde sa da urobit dopravny pilot.
podobne ako u nas, kurzy organizuje aj letecky urad... pozri si ich web,...

a po druhe pochzbujem, ze za 900 000 Kc niekto z teba urobi dopravneho pilota ATPL!!!!!!!!!!!!!! zamysli sa, co pises!!!
 

Re: Re: Re: piloti-realita   27. 8. 2003 / 07:44
tak sorry,ja pisu jenom co jsem se docet na webu
a tam je predpokladana cena kurzu cca900 000 na era,
1 800 000 na vrtulniky
 

Re: Re: Re: Re: piloti-realita   27. 8. 2003 / 07:59majky
1 800 000za vrtulniky?! a ked vstupim do armady tak to mam zadara?
 

Re: piloti-realita   27. 8. 2003 / 10:33Libor
U vojaku asi zadara
A ještě je možné udělat si piloťák na ČVUT,
mám dojem že tam je jeden obor zaměřený tímto směrem.
Ale peníze budou chtít asi taky
 

Re: piloti-realita   1. 1. 2004 / 13:53
A nejde to nejak urychlit z niceho rovnou na B737??? Jestli jo kde de to dá udělat a kolik to stojí??? Mě se zdá, že když si dělám ty licence postupně tak je to otázka několika milionů...
 

Re: Re: piloti-realita   2. 1. 2004 / 17:29Fero
A nejde to nejak urychlit z niceho rovnou na B737??? Jestli jo kde de to dá udělat a kolik to stojí??? Mě se zdá, že když si dělám ty licence postupně tak je to otázka několika milionů...
 

Re: Re: Re: piloti-realita   2. 1. 2004 / 20:12
Luděk Ch.
To ne, měl by ses vlézt cca do 800 tisíc, záleží na tom, jak ti to půjde. Ale vynechat malá letadla určitě nejde Taky pochybuji, že by nějaké aerolinie zaměstnaly takovou rychlokvašku bez pořádné praxe!
 

Re: Re: Re: Re: piloti-realita   2. 1. 2004 / 21:17
OK-OPL (CSA107)
no, 800 tisíc je málo, počítej 1. - 1,2 milionu
od nuli po ATPL.
 

Re: Re: Re: Re: Re: piloti-realita   6. 5. 2004 / 20:38Fero
Ještě jeden dotat ) neexistuje v čr nějaká vysoká škola, kde by se daly udělat zkoušky na 737 a zároveň abych dostal vysokoškolské vzdělání??? asi né, co???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: piloti-realita   7. 5. 2004 / 20:52Fero
Ještě jeden dotaz ) neexistuje v čr nějaká vysoká škola, kde by se daly udělat zkoušky na 737 a zároveň abych dostal vysokoškolské vzdělání??? asi né, co???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: piloti-realita   7. 5. 2004 / 21:39Rapid
To nevim, ale na CVUT je nejaka letecka katedra. Tam to mas i s letecky vycvikem tusim na obchodniho pilota a vysokou taky. Stoji to ale moc moc penez(asi 600000Kc, mozna min, mozna vic).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: piloti-realita   14. 6. 2004 / 10:02
Fero
Když žádají aerolinky nějakou praxi, určitý počet nalétaných hodin. Tak to myslí na boeingech nebo počet hodin celkem, třeba i na malých letadlech???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: piloti-realita   14. 6. 2004 / 10:26
PavelS
Víceméně jakýkoliv nálet na čemkoliv ( excl. padák ) je předností. Nálet an typu , který se provozuje je další výhodou, ale není nezbytností.
 

Re: piloti-realita   17. 12. 2004 / 13:34
Fero
jsem si přečetl diskuzi na jednom fóru, na téma jak se dostat do airlines a tak sem zjistil že u nás je prakticky nemožné se do ČSA dostat, jenom přes známé. Že prý je o práci dopravního pilota velký zájem a nabídka pracovních míst velmi malá, tak by mě zajímalo jak to teda vlastně je. A nevítě někdo jestli vlastně ČVUT má ňákou smlouvu s ČSA o náboru jejich studentů? asi těžko že?
 

Re: Re: piloti-realita   17. 12. 2004 / 13:51
Tomas Gurecky
No zas tak těžké to není............ Když máš vše co požadují a projdeš konkurzem, tak se tam dostaneš.
 

Re: Re: Re: piloti-realita   17. 12. 2004 / 13:59
Fero
aha no mě de hlavně o to že kdybych dělal na ČVUT bakalářský obor profesionální pilot, tak jestli to má cenu, jakou mám pak šanci že seženu práci...
 

Re: Re: Re: Re: piloti-realita   17. 12. 2004 / 14:17
ada
No pokud se nemylim a nechci tu rozsirovat falesne informace tak bud uz otevreli nebo otevrou CSA vlastni bakalarku kde si te vycvicej na svého pilota,samozrejme se jim hezky upises ze pak nezdrhnes k jine spolecnosti jinak jak uz tu nekdo psal pokud splnujes pozadavky neni a v budoucnu nebude problem se k nam dostat hlavne tedy diky tomu ze budeme nakupovat Airbusy.Je to hlavne o tom se nevzdavat a mas velkou sanci ze to vyjde a kdyz ne u CSA tak jinde urcite.Neboj se zacit od piky a letat pak pro nejakou mene znamou spol.
 

Re: Re: piloti-realita   6. 1. 2005 / 23:24
kuma   
Tohle je blábol. Konkurzy do CSA jsou natolik standardizované, že když uděláš, máš fakt velkou šanci se dostat - a když neuděláš, tlačenka nepomůže. Je pochopitelně rozdíl, jestli ten rok berou víc nebo míň (podle toho se taky může stát, že třeba rok a půl není konkurz žádný a ty máš rozlítáno a čekáš, že IFR už budeš dělat u CSA - a rok a půl jsi v luftě - přesněji na zadku)
.
.
JINAK pro všechny - stát se pilotem je běh na dlouhou trať. Představa, že položíš na stůl meloun a za měsíc máš placatou čepici a čtyří frčky na rukávu je blbost. Vždy je potřeba extrémní (vím co píšu) cílevědomost a vytrvalost. Ti kteří tím prošli o tom moc nemluví, protože kdyby toto vědomí nepotlačili, nevydrželi by. Je pak jedno, jdeš-li cestou "skořápka u zadku a berany v ruce" - to znamená základní výcvik na nějaké letecky zaměřené (středníči vysoké) škole, se 150 hodinami a s knihovnou teorie ke konkursu a zbytek odlétat jeko "elév" u aerolinek. Nebo styl "dělnický kádr" - nalítat hafo hodin v nějakém aeroklubu a letecké škole (rozuměj škola létání na nějakém malém letišti), kde se dá udělat SEP i MEP a někde i IFR, můžeš se jako CPL přiživovat (nebo výjimečně živit) malou dopravou a leteckými pracemi, zažiješ spoustu a spoustu věcí a pak když to na tebe přijde, u konkursu se svými 800 (nebo 8000) nalétanými hodinami převálcuješ konkurenci a máš to. A současné předpisy pořád umožňují obě cesty, je jen na tobě, kterou zvolíš (a u které vydržíš). Ve druhém případě to je sice taky nejmíň půl a spíš celý meloun, ale když ho roztáhneš na 5-10 let (s tim dalším lítáním) tak už to zas tak velká pecka není.
 

Re: Re: Re: piloti-realita   7. 1. 2005 / 00:03
Tragédie v JRD
No .. kdyz kouknu do posledniho inzeratu CSA kdyz brali piloty, tak mezi pozadavky byla IFR MEP, teorie ATPL ... takze u CSA si tu IFR tezko udelas
 

Re: Re: Re: Re: piloti-realita   7. 1. 2005 / 16:39
kuma   
Ano jistě - to máš pravdu. V zápalu a zjednodušení jsem tu hranici nevědomky posunul, asi abych nemusel psát tolik zkratek
.
Když to ale po sobě zpětně čtu, musím napsat, že uvozovky u "dělnický kádr" nejsou v tomto případě VŮBEC pejorativní. Znám takových pilotů několik (postupně aeroklub, čmelák, aerotaxi, tůčko - potažmo átro či bulík) - a jsou to Páni Piloti - a ani mi to tu nedovolí udělat dost velké P, abych napsal, jak si jich vážím. No to jen na okraj.
 

Re: piloti-realita   17. 12. 2004 / 14:06
PilotFA
No, protoze zrovna tento vycvik absolvuji, reknu ti to asi takhle.Uplatneni neni jiste nikdy, ale osobne si myslim, ze se to vyplati riskovat. Pravdou je, ze se rtika, ze je v EU momentalne vetsi nabidka , nezli poptavka, ale to neplati zcela u nas.Viz posledni konkurs do CSA, kam se hlasili a hodne syrovi piloti )) Nehotove ATPL teorie apd.Znam jich par, co je vzali do stand-by, ostatni, co byli hotovi sli ihned. Jinac vycvik se po nasem slavnem vstupu do EU lehce prodrazil a to hlavne o dan navysenou o dalsich 14 %. Nechci tu delat nikomu reklamu, ale osobne jsem zvolil skolu , jakou jsem zvolil a nelitoval jsem. Letam na C 152 a to za 2790 bez dane na plne IFR vybavenem letadle. To je samo cena bez instruktora, ten je dalsich 350 - 450 Kc, ale vse to je na mnohem delsi povidani. jestli to bude nekoho zajimat, at se mi ozve na mou e- adresu a urcite napisu vic. Kazdopadne stat se DP neni nemozny a nerealizovatelny sen, ikdyz je to rehole a to hlavne financni. Jeste opravim nejake udaje, ktere tu misty padaly. Aby se smohl uchazet o praci v aerolinkach, potrebujes cca 200 hodin. Ty se samozrejme dale deli na hodiny jako PIC a Dual atd. Vsechny je samozrejme nemuzes nasobit vyse uvedenou castkou, nebot neco bude i ME IFR a tam to stoji vic, neni toho ale moc.Celkove do 1.000 000 se to snad vleze. Samozrejme na techto hodinach nejsi plnohodnotny ATPL, ale pouze CPL s teorii ATPL, tzv. ATPL frozen. Jako takovy uz ale muzes projit typovou kvalifikaci na jakykoliv typ DL a postupne uz naletavat hodiny placene pasazery ) Tezko by jsi totiz za sve naletal potrebne hodiny pro ATPL na turbinach )))))))
 

Re: Re: piloti-realita   17. 12. 2004 / 15:25
Grasshopper
Jen malou poznámku k uplatnění. Letos aerolinky odsály spoustu pilotů z malého lítání, takže vznikla řada míst tam. Není přece úplně nezbytné jít rovnou lítat s boeingem. Myslím, že postup, kdy člověk prochází řadou typů je mnohem zajímavější z hlediska zkušeností i zážitků, které lítání přinese. Koneckonců lítáme kvůli těm zážitkům. Takže bych si nedělal hlavu s hledáním práce a neviděl bych příští konkurs k ČSA jako otázku života a smrti.
 

Re: Re: Re: piloti-realita   6. 1. 2005 / 21:12
Ge.niu.sz
ahoj, stojim ted pred vyberem stredni skoly a potreboval bych poradit na jakou, ktera se zajima nejak o letectvi. nebo by bylo lepsi jit na nejakou obyc str. a pak az na vysokou, ktera se zajima nejak o toto zajima...
 

Re: Re: Re: Re: piloti-realita   6. 1. 2005 / 21:32
zelí
ja trebe chci jit na leteckyho mechanika-na letisti (v ruzyni)-zkus to taky
 

Re: Re: Re: Re: Re: piloti-realita   6. 1. 2005 / 21:38
Ge.niu.sz
spis nez na leteckeho mechanika chci jit na pilota. i kdybych tam chtel jit tak je problem v tom ze bydlim na druhe strane republiky (Moravskoslezsky kraj). pokud by byla nejaka takova skola ve vyskove tak by to bylo super
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: piloti-realita   6. 1. 2005 / 21:49
zelí
tam snad naka takova je ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: piloti-realita   6. 1. 2005 / 21:50
Tragédie v JRD
na stredni di na cokoli )) za ty ctyari roky si nassetri 1200000 - 1800000 (pocitejme s inflaci a cenou benzinu) a pak v praze na dopravni fakulte, nebo v nekterych leteckych skolach muzes delat leteckej vycvik ) vlastne, na to skolu ani nepotrebujes .)

aby jsi mohl litat u aerolinek, vejsku nepotrebujes, ale co potrebujes jak v pripade ze na dopravni vejsku pujdes, tak v pripade letecke skoly, tak extremne nadita prkenice .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: piloti-realita   7. 1. 2005 / 12:34
Tomas Gurecky
V Ostravě na VŠB je taky obor Dopravní pilot. Nevím přesně podrobnosti, ale určitě to tam je. Znám min. jednu osobu, která to absolvuje.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ