No, já lítám na LKMT (v reálu) a samozřejmě to nepodceňuju, ale pokud člověk nelítá jako "ten velký pan pilot na Boeingu(něbo na větších IFRových mašinách)", tak opravdu toto není třeba Ono to počítání není o tom, že by někdo seděl s kalkulačkou v cockpitu a zkoumal kde co a já nevím počítal třeba pomocí sin, cos snos větru. Toto je v rámci předletové přípravy. To by Míra Dušín snad moh potvrdit, že se na toto až tak v "malém" létání nehraje. Pilot má mnohem více důležitějších věcí na starosti, než čučet do tabulky a cosi koumat
Co se týče těch minim, tak jsou stanovena taková, že se dá letět, když jsou ještě překročená. Není to ale nic příjemného A to, že skončí někde za letištěm v poli, tak to je přesně ten odhad. Podle tabulky mu je to stejně k ničemu, protože v každé výšce může vítr foukat jinak, ostatně nechť se koukne na předpovědi výškového větru nebo větru v různých hladinách na ČHMÚ a nehledě na to, že v každém okamžiku je ten vítr trošku jiný. Takže i ve velkém lítání je to dost nepřesná a pouze informativní hodnota, která se dá využít na hodně velké vzdálenosti a dlouhou dobu letu s ohledem na spotřebu paliva. Tam už se pak počítá, ale né snos větru v těch pár stovkách ft Srovnávací navigace je stejně o tom, že člověk čučí ven a orientuje se podle toho, co vidí a když vidí, že je za plánem, tak tomu trošku přihulí a když je rychlý, tak zvolní a o tom je celé to malé lítání
btw. mě směšného nic nepříjde, jenom zbytečná práce navíc, to je rozdíl
Neberte to jako výsměch, ale jako pozastavení se nad tím známým matematickým pravidlem "Proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě" |
|