FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 22. 5. 2024, svátek má Emil Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ortofoto FSX - tvorba Jeden příspěvek | Celý strom
Ortofoto FSX - tvorba   14. 1. 2008 / 11:28
Sněhulák   
podklad 1m/px... 15000*3000px... cca 150Mb... Zresempluji a při LOD=15 to výsledné bglko má jen cca 29Mb... .-( při LOD=16 sice už 90Mb... ale kvalita není výrazně vyšší, což je mi samo jasné proč .-) V sdk ještě uvádí něco o kompresi.. ale te je defaultně nastavena na "bez komprese".. Kde je tedy chybka ?-) aktuálně mi to vypadá, že i default textury mají lepší m/px textury .-((

V fsX vše na max jen autogen off.. Pak když nad tím letím, tak ještě se nezobrazuje celá ta plocha ale jen její část... jako by takový 8smi stěn kolem mě... něco jako plocha kde je ta základní textura.. ty ostatní, kde se zobrazují mipmapy prostě není vidět... To samé mi dělá i FS9 pokud udělám textury -nomip ... takže usuzuji, že přo resempl ještě do inička musím něco přihodit aby to asi mělo mipmapy, jen nevím jaký parametr .-)....

Dá se v fs.cfg upravit ta vzdálenost, od které se zobrazují mipmapy.? TERRAIN_DEFAULT(EXTENDED)_RADIUS ..?
 

Re: Ortofoto FSX - tvorba   14. 1. 2008 / 14:04
xWing   
S tymto som zapasil aj ja, ze sa mi nezobrazovala cela orto ale iba urcita oblast.
MIPMAPy musis proste do tej orto dat.
Resp. aspon neviem ako inac to obist aby sa zobrazila cela orto bez MIPMAP.
 

Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba   14. 1. 2008 / 14:37
Marky Parky   
Používejme mipmapy, šetřme naše videokarty
 

Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba   14. 1. 2008 / 14:56
anatolij   
no přesně tak, nechápu, proč se někdy snaží vyhnout mipmapám. Je to dobrá věc.
 

Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba   14. 1. 2008 / 15:15
Sněhulák   
No já se jim nebráním ..-))) jen jsem psal, že mi to v FSX jede to orto, ale chová se to jako by to "nemělo" v tom jednom velkém bglku právě ty mipmapy .-) a v tom je ten můj problém s ortem do FSX a nevím, kde je zakopaný pes.. .-) dnes zkusím ještě rozchodit na vistách64 SBuilderX a zkusit to přez něj... uvidíme. .-)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba   14. 1. 2008 / 15:22
Marky Parky   
Jinak já podstrčil reampleru ortofoto v 1m/pix, LOD nastavil na AUTO a vše je jak má být.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba   15. 1. 2008 / 12:16
Sněhulák   
tak jsem zkoušel a na auto to jede ok.. no .-) na LOD= cokoli jiného už ne.. neva páč to vypadá, že to auto bude ideál.. .-) jen asi to bude vlastnost, nevím co přesně s tím resample udělá, ale výsledná kvalita je o trochu redukována...
www.fs.snegulak.com/01a.jpg www.fs.snegulak.com/01b.jpg

Ještě pro názornost nezasvědceným přidám porovnání maxima FS9 cca 4m/px s podkladem pro FSX 1m/px...
http://www.fs.snegulak.com/02a.jpg http://www.fs.snegulak.com/02b.jpg
http://www.fs.snegulak.com/03a.jpg http://www.fs.snegulak.com/03b.jpg
http://www.fs.snegulak.com/04a.jpg http://www.fs.snegulak.com/04b.jpg

no co se týče bezprostředního okolí cca těch 5km je to prostě krutě lepší .-) pak se ale začíná rozdíl markantně stírat .-( až se to 1m/px foto jevi cca stejně jako to 4m/px .-( cca na 8km... Takže otázka zda ta 4x větší velikost bude stát za to .-) nehledě na to jak to bude stíhat načítat když se bude jednat např. o oblast cca 45*36km .-) zda cca 45000*36000px (cca 1,3Gb..?) vs 11250x9000px (cca250mb) .-)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba   15. 1. 2008 / 12:33
Sněhulák   
ještě když koukám na ty pýtrovy beskydy .-) tak krom toho, že to má barevně poladěné, tak to má pěkné ostré i do dálky.. .-( .-))) hold asi ta moje Gf7600Gt už je taky pěkný bláto
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba   15. 1. 2008 / 13:00
Marky Parky   
No ono pokud na to koukáš z takové vzdálenosti, že ti jeden pixel zabírá víc jak 5m, tak už je jedno, jestli se nageneruje z pětimetrové textury, z mipmapy metrové a nebo přímo z té metrové - pokud ta lepší data není na co zobrazit, tak je prostě nezobrazíš ...

Čímž se opět dostáváme k tomu, že ortofoto obrovských oblastí nemá moc smysl, protože buďto kvalitou ani zdaleka nesahá na paty default 1m texturám (pokud použijeme 5m/pix), a nebo zabere šílené množství místa (tebou zmiňované gigabajty).

Imho nejlepší přístup na velké oblasti typu 45*35km mít vektory, a třeba jednotlivé vesničky/městečka jako isolované malé, detailní ortofotomapy...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba   15. 1. 2008 / 13:44
Sněhulák   
no při výšce letu alespoň 600m agl bych orto 4m/px za default vector s default texturami nevyměnil ani ránu .-) zvlášť tam, kde to tak mooc dobře z vrchu znám .-) Taky pak z toho játra vidím, že tam ten flek... .-) to je tam, kde to mám tak rád .-))
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ