| | | Ortofoto FSX - tvorba 14. 1. 2008 / 11:28 | |
| | podklad 1m/px... 15000*3000px... cca 150Mb... Zresempluji a při LOD=15 to výsledné bglko má jen cca 29Mb... .-( při LOD=16 sice už 90Mb... ale kvalita není výrazně vyšší, což je mi samo jasné proč .-) V sdk ještě uvádí něco o kompresi.. ale te je defaultně nastavena na "bez komprese".. Kde je tedy chybka ?-) aktuálně mi to vypadá, že i default textury mají lepší m/px textury .-((
V fsX vše na max jen autogen off.. Pak když nad tím letím, tak ještě se nezobrazuje celá ta plocha ale jen její část... jako by takový 8smi stěn kolem mě... něco jako plocha kde je ta základní textura.. ty ostatní, kde se zobrazují mipmapy prostě není vidět... To samé mi dělá i FS9 pokud udělám textury -nomip ... takže usuzuji, že přo resempl ještě do inička musím něco přihodit aby to asi mělo mipmapy, jen nevím jaký parametr .-)....
Dá se v fs.cfg upravit ta vzdálenost, od které se zobrazují mipmapy.? TERRAIN_DEFAULT(EXTENDED)_RADIUS ..? |
| |
|
| | | Re: Ortofoto FSX - tvorba 14. 1. 2008 / 14:04 | |
| | S tymto som zapasil aj ja, ze sa mi nezobrazovala cela orto ale iba urcita oblast.
MIPMAPy musis proste do tej orto dat.
Resp. aspon neviem ako inac to obist aby sa zobrazila cela orto bez MIPMAP.
|
| |
|
| | | | Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba 14. 1. 2008 / 14:37 | |
| | Používejme mipmapy, šetřme naše videokarty |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba 14. 1. 2008 / 14:56 | |
| | no přesně tak, nechápu, proč se někdy snaží vyhnout mipmapám. Je to dobrá věc. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba 14. 1. 2008 / 15:15 | |
| | No já se jim nebráním ..-))) jen jsem psal, že mi to v FSX jede to orto, ale chová se to jako by to "nemělo" v tom jednom velkém bglku právě ty mipmapy .-) a v tom je ten můj problém s ortem do FSX a nevím, kde je zakopaný pes.. .-) dnes zkusím ještě rozchodit na vistách64 SBuilderX a zkusit to přez něj... uvidíme. .-) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba 14. 1. 2008 / 15:22 | |
| | Jinak já podstrčil reampleru ortofoto v 1m/pix, LOD nastavil na AUTO a vše je jak má být.
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba 15. 1. 2008 / 12:16 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba 15. 1. 2008 / 12:33 | |
| | ještě když koukám na ty pýtrovy beskydy .-) tak krom toho, že to má barevně poladěné, tak to má pěkné ostré i do dálky.. .-( .-))) hold asi ta moje Gf7600Gt už je taky pěkný bláto |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba 15. 1. 2008 / 13:00 | |
| | No ono pokud na to koukáš z takové vzdálenosti, že ti jeden pixel zabírá víc jak 5m, tak už je jedno, jestli se nageneruje z pětimetrové textury, z mipmapy metrové a nebo přímo z té metrové - pokud ta lepší data není na co zobrazit, tak je prostě nezobrazíš ...
Čímž se opět dostáváme k tomu, že ortofoto obrovských oblastí nemá moc smysl, protože buďto kvalitou ani zdaleka nesahá na paty default 1m texturám (pokud použijeme 5m/pix), a nebo zabere šílené množství místa (tebou zmiňované gigabajty).
Imho nejlepší přístup na velké oblasti typu 45*35km mít vektory, a třeba jednotlivé vesničky/městečka jako isolované malé, detailní ortofotomapy...
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortofoto FSX - tvorba 15. 1. 2008 / 13:44 | |
| | no při výšce letu alespoň 600m agl bych orto 4m/px za default vector s default texturami nevyměnil ani ránu .-) zvlášť tam, kde to tak mooc dobře z vrchu znám .-) Taky pak z toho játra vidím, že tam ten flek... .-) to je tam, kde to mám tak rád .-)) |
| |
|
|