FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 10. 6. 2024, svátek má Gita Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report Jeden příspěvek | Celý strom
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report   26. 3. 2008 / 19:10
Rychlokvaška
Nejdřív obecně - IRS jako takové je vrchol soudobé techniky a je to zařízení, které vyjma několika vstupů (zadání počáteční polohy, nebo aktuálního headingu) poskytuje pouze výstup a pracuje zcela samostatně a to i za výpadku napájení standardního AC elektrického systému. Moderní laser gyra nevíc nemají téměř žádné mechanické součásti a tak jejich životnost je teoreticky "nekonečná". Jakákoliv závada (vyjma klasické odchylky poskytované polohy) je opravdu vysoce nepravděpodobná a to zejména v primárně poskytovaných údajích jako je attitude (přes příslušný symbol generator zobrazovaná poté na ADI), které jsou v ATT režimu dostupné, i pokud selže vše ostatní. I přesto, protože se jedná o navigaci, je zcela samostatných IRS jednotek pro jistotu v letadlech několik, většinou 2 nebo 3. Dvojitá, nebo dokonce trojitá ztráta IRS je z hlediska pravděpodobnosti limitně se blížící nule a uvedená nehoda ani tímto případem nebyla. Systémy pro zobrazování polohových a navigačních informací jsou taky konstruovány tak, aby šla pro zobrazení na ADI daného pilota použít jiná IRS než standardní, pokud dojde k její závadě a přepnutí na zálohu je standardní součást non normal procedures. Dále je většina letadel i přesto pro jistotu vybavena standby ADI, které používá svůj vlastní gyroskop i napájení a je opět zcela nezávislou zálohou. Pokud by se stalo, že vypadne i ten, tak pak nezbývá než klasické sledování ostatních přístrojů - kombinací rychloměr, výškoměr, VSI a kompas jde do jisté míry umělý horizont nahradit.

Řešení problému s IRS je naprosto banální - prostě se dané IRS odblokuje a nepoužívá a přepne se na druhé (třetí), jakýkoliv troubleshooting nemá smysl, IRS je prostě blackbox. Pokud z toho důvodu dojde k výpadku autopilota (využíval vadnou IRS) není nic snažšího, než zapnout druhého (třetího) autopilota a tahle operace je jednou z prvních věcí, kterou každý udělá když AP vypadne. Pokud posádka přesto dané IRS chce používat pro ATT informace, procedura levellingu taky vyžaduje straight and level flight, např. podle standby ADI a tak by svou aktuální polohu museli vidět.

Krom toho, varování bank angle opravdu přeslechnout (ani zrušit nelze), stejně tak overspeed warning, ani odpojení autopilota.

Jak někdo tohle všechno dokáže ignorovat a dospět do takového konce je zcela mimo moje chápání. I kdyby se v tom opravdu bezdůvodně šťourali takovou dobu a vůbec nerozuměli interní logice systémů a jak jsou propojené a co kam který poskytuje, tak úplně základní reakce na úplně jasné problémy by je z toho kdykoliv mohla dostat.
 
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Rychlokvaška Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 12:03
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Kachna Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 12:35
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Eurostar Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 13:01
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Balooo Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 14:11
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - kuma Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 15:01
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Promact Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 15:18
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Fabo™ Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 15:34
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - kuma Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 15:38
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Promact Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 15:43
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Teflon_490 Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 15:46
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - kuma Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 15:50
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Fabo™ Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 15:51
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Neo OK AAA Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 18:14
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 18:25
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Neo OK AAA Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 18:49
Adam Air B737 havárie - umělý horizont ze sklenice vody - kuma Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 18:33
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - add Iluze za letu - tonde Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 16:34
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - add Iluze za letu - kuma Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 18:34
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 19:10
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Pips Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 19:30
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 19:54
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 20:01
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - crazy Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 23:57
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - skyfly Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 20:53
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - tvojplaton Zobrazit celý strom27. 03. 08 v 00:13
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - tvojplaton Zobrazit celý strom27. 03. 08 v 00:17
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom27. 03. 08 v 03:31
Adam Air B737 havárie v Indonésii 1.1.2007 - report - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 19:19
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - memorex Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 16:01
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - pseudoMates Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 16:11
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - memorex Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 16:13
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 16:13
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - pseudoMates Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 16:14
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - memorex Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 16:16
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Jakub Koutný (ČSA260) Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 17:04
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - pseudoMates Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 17:18
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Jakub Koutný (ČSA260) Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 19:25
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - pseudoMates Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 20:54
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Jakub Koutný (ČSA260) Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 20:57
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - pseudoMates Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 21:21
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Jakub Koutný (ČSA260) Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 21:25
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - memorex Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 21:31
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 17:57
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Engin Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 18:32
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Jakub Koutný (ČSA260) Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 19:26
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom26. 03. 08 v 22:38
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Karel Zobrazit celý strom27. 03. 08 v 09:09
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - kuma Zobrazit celý strom27. 03. 08 v 12:51
nehoda ATR72 u Itálie 2005 - Karel Zobrazit celý strom27. 03. 08 v 13:17
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ