FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 5. 5. 2024, svátek má Klaudie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PDMG - FMC - Zmeny behem letu Jeden příspěvek | Celý strom
PDMG - FMC - Zmeny behem letu   18. 4. 2004 / 18:03
Ray
Zdravim,
mam dotaz ohledne zmen Route v FMC behem letu. Pokud jsem v "modu" CRZ a zmenim route, tak je to vse v pohode. Mam ale problem, pokud jsem jiz v sestupu, ci priblizeni. Napr pri pristavani jdu TOGA - sleduji flight director a pak se pomoci LVL CHG a LNAV dostanu na prislusnou trat (napr pri LKPR ILS31 letim na NER). Do FMC si naklepu RTE - ETATU RASIM a ILS31 od RASIM. LNAV mod je schopen trat sledovat, ale nejsem schopen zapnout VNAV a nepodarilo se mi nastavit automaticke pristani (nejde mi zapnout oba autopiloty najednou, pouze se prepinaji). Mody CLB/CRZ jiz nefunguji natoz neco jako Top of climb/descent a prislusne rizeni rychlosti. Mam problemy s i VOR/LOC, takze to proste resim tak, ze vypnu autopilota, necham Autothrottle a pristavam (mene elegantne, nicmene uspesne rucne a EFIS pak pouzivam pouze jako GPS.

Predpokladam, ze takhle to v realu nefunguje a ze i PDMG nabizi neco lepsiho. Bohuzel v tutorialu od T. Mentzingera v takoveto situaci take pristavaji tak, ze pouzivaji FMC pouze jako mapu a pak jdou dolu vesmes rucne (i kdyz s pouzitim LOC). Bohuxel se mi nepodarilo najit nic jineho, co by popisovalo FMC pri Missed approach.

Uf, doufam, ze jsem to nepopsal prilis nesrozumitelne.
Predem diky za radu
Radek
 

Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   18. 4. 2004 / 18:32
Luděk Ch.
Myslím, že minimálně LOC a APP mód by měly při správně naladěné frekvenci ILS do obou NAV rádií fungovat bez problému a měly by jít aktivovat oba autopiloty. Sice jsem to takto nezkoušel, ale tyto módy včetně autolandu nejsou závislé na FMC. Takže budeš muset výšku nastavovat na MCP a používat LVL CHG (nebo VS), ale pokud se dostaneš správně do ILS, tak by mělo letadlo přistát samo.
 

Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   18. 4. 2004 / 21:01
Ray
Sorry, samozrejme mas pravdu. V zapalu boje s FMC jsem si nevsiml, ze jsem si rozladil VOR2 na 109.55. Jo hold to jsou ty drobnosti, ktere rozdeluji lidi za kniplem na piloty a kamikadze ... jeste ze jsem nemel s sebou lidi, pri rucnim pristani by mi asi pozvraceli zada

Nicmene dotaz na FMC po TOGA stale trva
Kazdopadne dik za pozornost a radu - alespon si dam priste pozor.
Radek
 

Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   18. 4. 2004 / 21:45
Luděk Ch.
Obávám se, že VNAV po TO/GA už fungovat nebude, protože FMC následující úsek letu nezná. Maximálně k nějakému vyčkávacímu bodu (to lze s LNAV), ale ne až zpět na letiště. Proto nemůže vypočítat bod T/D a řídit sám sestup pomocí VNAV. Myslím, že i v reálu se po missed approach bude let řídit plně ručně nebo auotpilotem zadáváním hodnot přes MCP, protože bude vektorován.
 

Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   18. 4. 2004 / 22:53
Ray
Ja jsem "prodlouzil" route z vyckavaciho bodu (NER) zpet na letiste (ETATU - RASIM - ILS31 - ve STAR je to vlastne RAK3Y) a v LEGS napr vidim, ze z NER/4000 FT stoupa na 5000FT v RASIM, coz odpovida vysce IAF RASIM dle STAR a pak zase klesa na 4000 coz odpovida FAF pri ILS pristani. Takze myslim, ze by FMC mel byt schopen sledovat vertikalni profil trate a jet VNAV. Ted me tak napada, ze bych mohl vyzkouset nacpat do FMC uplne novy plan LKPR - NER - ETATU - RASIM - ILS31 - LKPR. Budu to muset vyzkouset, i kdyz to asi neni moc ciste.

I kdyz to, co pises zni logicky. Take predpokladam, ze po missed approach bude pilot pravdepodobne vektorovan, ale docela by me zajimal popis od nekoho, kdo s tim ma realnou zkusenost. Napr. jestli po nezdarenem pristani musim na HOLD pattern a pockat na vektorovani nebo se muzu znovu napojit na STAR a zopakovat si priblizeni. Asi by to dost vysvetlilo.

Kazdopadne diky za pomoc
 

Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 00:51
Tragédie v JRD
Soucasti priblizovaciho (approach chart) planku k letisti (tedy i napr. k praze) je i soucasti procedura missed approach, ktera ti primo rika, jaky mas postup v pripade nezdareneho priblizeni ... vysku a smer dalsiho letu .. v pripade LKPR vetsina missed approach procedur vede k majaku NER (krome rwy 13, kde te missed approach vede k RAK NDB) a dal pokracujes podle pokynu ridiciho ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 08:46
grazer
Cauky, mam s tim pristavanim podobnej problem. V zadnym navode jsem se to nedocetl, a tak priblizeni a dosed delam taky rucne a celkem v poho, ale podle FCM by to bylo lepsi. Po dosazeni T/D mi aero v pohode zacne klesat a zastavi se na 10000stop/240uzlu. Po ted je to v pohode, ale dal netusim jak pokracovat. Ta procedura konci cca. 30mil před letistem, ted se teprve dovim jaka draha se pouziva, naladim obe NAV na jeji ils, na FCM DEP nastavim priblizeni a ils dane drahy jako Active, pokud je v jeji databazi STAR, tak se mi na EFISu nakresli i priblizeni, a ted nevim co dal. Aero mi porad miri od posledniho VORU k letisti primo, takze vypnu CMD a dodelam to rucne, a před finale zapnu APP na LOC a GS, ale urcite to delam blbe. Nemate strucnej navod jak na to??? diky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 09:21
Ray
Tak s timhle problem nemam. V T/D stahnu vysku na MCP a zahajim sestup. V prubehu sestupu dostanu z ATC drahu (letam VFR ATC) a bud to odpovida tomu, co mam v FMC nebo tam zadam novou, odstranim DISCO a AKTIVUJI upraveny plan. To me bez problemu privede pred ILS a na autoland. Takto to vesmes funguje, ale je to obcas docela honicka - prijde mi, ze informaci o pouzivane draze dostanu dost pozde
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 09:42
grazer
to stazeni vysky na MCP delas do tech 10000 stop co je na strane DES nastaveno na FCM nebo uz primo na tech cca. 3000stop na ils sestup??? dolu se nejka dostanu, ale pak nevim co dal, to musim jeste menit plan v FCM? myslel jsem ze kdyz zadam do DEParture pristavaci drahu a provedu EXEC, tak se mu zmeni puvodni primi kurz k letisti na ten priblizovaci a dal to ridi sam FCM.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 09:58
Ray
vysku stahnu na G/S intercept - tj. "vstupni vysku" do ILS. Da se najit na chartech. Jinak, pokud jsi rizen v ATC, tak se tam dava prvni sestupna vyska, kterou dostanes od ridiciho. V DES pro LKPR nastavuji 240/13000, aby mi to zacalo drive zpomalovat.

Jinak je to tak, jak pises - nastavis v DEP STAR a RWY a das EXEC (myslim, ze pred tim tam jeste byva neco jako ACTIVATE na obrazovce). Problem je v tom, ze to dost casto vytvori RTE DISCO a je potreba jeste toto doladit (RTE/LEGS). Pak to aktivovat (EXEC) a melo by to varit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 11:24
grazer
v jakym formatu se zadava tech 240/13000 zkousel jsem to i s tim lomitkem ale porad jsem byl invalid entry.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 13:04
Tomas Gurecky
240/130
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 13:59
Ray
Jelikoz tam uz tech 240 mam, tak davam pouze /13000 (nebo jine cislo, dle vysky letiste). Jinak by melo fachat i 240/13000 a mozna i s FL (/130).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 14:25
Tomas Gurecky
Vždycky musíš zadat obě hodnoty, i když třeba jednu s těch hodnot necháváš stejnou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 16:15
Ray
PDMG zkousne i syntax /13000 - delam to tak a i FMC manual tuto moznost nabizi. Ale je fakt, ze plnym zapisem clovek nic nezkazi a alespon popremysli, co to vlastne bude delat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   20. 4. 2004 / 07:04
grazer
jo uz mi to funguje zadavat a FCM to i vezme vcera jsem teprve zjistil ze se na v FMC planu mazat i polozka route discontinuosly...a ono mi to spoji posledni VOR s approach vorama.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   20. 4. 2004 / 07:57
Luděk Ch.
A není to spíš FMC?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 09:10
Ray
jj, missed approach procedury podle chartu jsou mi uplne jasne. Akorat mi neni uplne jasne, co se deje, pokud doletim na ten NER (na rwy 31 je tam myslim HOLD pattern). Jak jsem pochopil, tak proste cekam na ridiciho a nevyvyjim zadnou vlastni aktivitu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 10:49
Tomas Gurecky
Celý průběh missed approach by měl vypadat tak,že ohlásíš GA nebo ho dostaneš od řídícího. Pokračuješ podle chartu, checklistuješ. Z TWR tě pošle na APP, ten ti dá buď HDG nebo na jaký bod máš pokračovat a letíš. Jelikož jsi radarově vektorovaný, tak ti ATC bude dávat vektory, tak aby tě navedl znovu na přiblížení na dráhu. V případě, že by jsi se blížil k bodu který ti řídící dal a nemáš další informaci od řídícího, tak se mu ještě před bodem připomeneš a pak tě buď nechá holdovat ( v případě vyšího počtu letadel na přiblížení a finále), nebo tě rovnou bude vektorovat na přiblížení. Samozřejmě se může stát, že na tebe řídící zapomene když toho má hodně, ale právě tím že se mu připomeneš, ti dá nové instrukce.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 13:55
Ray
OK, tak to je presne to, po cem jsem touzil
BTW: Existuje nejaky zdroj, kde se daji takoveto veci nastudovat nebo si kvuli tomu musim udelat pilotak a zkousky na IFR?

Dik za info a pomoc
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 14:22
Tomas Gurecky
Stačí létat onlie na VATIMU / IVAU
Ale piloťák s IFR doložkou taky není k zahození
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PDMG - FMC - Zmeny behem letu   19. 4. 2004 / 16:14
Ray
jj, uz se na to dlouho chystam, ale nejak jsem si rikal, ze by clovek mel takoveto veci znat, aby se tam nemotal jako vitr v bedne
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ