| | | rychlost B-737 v FS2002 15. 4. 2004 / 18:32 | Jirka OK1HJI |
| | zdravím všechny! Mám takový dotaz: Když letím s B-737 cca ve výšce 10km, nejsem schopen letět rychleji než 330 kts, což je asi 610 km/h. Ve skutečnosti však 737-ka lítá tuším že okolo 800km/h (432 kts). A v HELPu píšou dokonce "cestovní rychlost" 477 kts!!! (885km/h). Jo a ještě jeden dotaz: proč je max. rychlost B737 nastavena jen na 340kts?
Nevíte co dělám blbě? Nebo je to vlastnost FS2002? Jak to funguje vám?
Díky za radu.
Jirka M. |
| |
|
| | | Re: rychlost B-737 v FS2002 15. 4. 2004 / 18:38 | Pilot |
| | Možná, že bys to mohl opravit v souboru aircraft.cfg (ale nejdřív si ho musíš spustit ve Wordu) a tam si ro předělej. Taky to může bejt záležitost souboru model.cfg anebo Boeing737-400.air. |
| |
|
| | | | Re: Re: rychlost B-737 v FS2002 15. 4. 2004 / 20:13 | |
| | FUj ... to bys tomu dal .... |
| |
|
| | | Re: rychlost B-737 v FS2002 15. 4. 2004 / 18:42 | PavelS |
| | To je správně.
Patrně máš nastaveno tzv. Indicated Airspeed, neboli indikovanou rychlost a ta skutečně je v uvedených hladinách omezena zhruba těmi 330kts. Indikovanou rychlost nelze jednoduše přepočítávat na km/hod.
S rostoucí výškou drasticky klesá tlak vzduchu a letadlo letí v tomto řídkem vzduchu vůči zemi skutečně těch cca 850 km/hod i když indiokováno je jen 330kts IAS. Samozřejmě neuvažuju případný vliv rychlosti větru.
Max. rychlost není nastavena konstantně , ale mění se s výškou a to drasticky ( s rostoucí výškou hodně klasá , až na těch cca 340kts IAS ). Omezení je dáno namáhánim konstrukce. |
| |
|
| | | | Re: Re: rychlost B-737 v FS2002 15. 4. 2004 / 19:04 | |
| | Velmi zjiednodušeně laicky - ve větších výškách rychloměr ukazuje podstatně méně, než ve skutečnosti letíš a to díky řidšímu vzduchu. Blízko země idnikace odpovídá. Takže je všechno v pořádku, ověřit si to můžeš při spuštění GPS, která ukazuje vždy Ground speed, tj. skutečnou rychlost vůči zemi.. Více viz. Pavel S. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: rychlost B-737 v FS2002 16. 4. 2004 / 09:43 | mp |
| | ...jeste bych dodal kontroluj si rychlost podle mach stupnice. Ve vysce 37000 stop letis s 737 kolem 290 IAS, ale dosahujes asi 0.78 machu (v nizsich hladinach bys pro tuto rychlost musel letet trebas 370 IAS coz je konstrukce vyloucene). Prepocteno na ground speed je to asi 470kt/h. Secteno podtrzeno - IAS ti nikdy nerekne tvoji skutecnou rychlost. |
| |
|
| | | Re: rychlost B-737 v FS2002 15. 4. 2004 / 20:15 | |
| | Pri instalaci FSky se ti nainstaluje "ground school" .. je to v PDFku ... a tam (nebo v napovede) hledej pojem Ground speed, Indicated speed atd ... |
| |
|
| | | Re: rychlost B-737 v FS2002 15. 4. 2004 / 21:34 | Waterfight |
| | Pro kontrolu si to můžeš i spočítat vzhledem k době trvání letu. |
| |
|
| | | | Re: Re: rychlost B-737 v FS2002 16. 4. 2004 / 20:00 | Jirka OK1HJI |
| | kluci díky všem za rady.
Jirka |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: rychlost B-737 v FS2002 19. 4. 2004 / 17:22 | aardwark |
| | Jo a kdyby ti to tak extrémně vadilo, tak si můžeš v "Nastavení realističnosti" změnit indikovanou na skutečnou rychlost a bude ti ji to i ukazovat. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: rychlost B-737 v FS2002 19. 4. 2004 / 17:31 | PavelS |
| | To sice může, ale zvolit se dá tzv. Indikovaná vzdušná rychlost = Indicated Air Speed = KIAS = Knots of Indicated Air Speeed ) a nebo True Air Speed = Pravá vzdušná rychlost.
Ani ta však neznamená rychlost vůči zemi.
Všude v reálu se používá KIAS ( myslím při poskytování služeb ATC ), proto zcela jednoznačně doporučuji užívat KIAS. |
| |
|
|