FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 3. 5. 2024, svátek má Alexej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FMC dotaz na PMDG Jeden příspěvek | Celý strom
FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 08:13
grazer
zdar mistri, potrebuju radu. je to trochu delsi ale snad pochopitelny priklad, kdyz se blizim na LKPR na FMC je jako posledni VOR OKL. Je uz aktivni letadlo miri k nemu. Ted se teprve dovim z ATC na jakou drahu pristat, do FMC nastavim DEP na ISL24 pres tranl. treba RASIM ale ted ten problem. FMC mi neudela route s tim ze je tam nekde DISCONTINUOUSLY, to se v LEGS da smazat a on tu vynechavku smaze a spoji OKL s dalsim bodem treba RASIM takze z toho STARu vznikne strasnej klikyhak na mape kdy leti napred k OKL tam se otoci k RASIM a pokracuje v toceni na 24, ja potrebuju deaktivovat ten OKL a at pokracuje primo k RASIM, jenze ten OKL je uz na FMC aktivni a v LEGS se neda ani smazat, pise mi to invalide delete. Nevite jak to zrusit? Taky mi neni moc jasny tlacitko VOR/LOC a LVL CHG na autopilotovi. diky
 

Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 08:29
Luděk Ch.
No, tu dráhu pro přistání by jsi měl znát trošku dříve. Mimochodem, přílet je arrival (ARR) a odlet departure (DEP), neplést S tím FMC ti teď neporadím, nejsu u svého PC. V LEGS už nemůžeš smazat, pokd je aktivní a FMC už na něho letí. Podle mě bude veškerý problém v tom, že příletovou trať a dráhu zadáváš pozdě. Jinak VOR/LOC je docela podstatná věc, mrkni se do "školy" ve FS. Slouží k zachycení a řízení letadla po radiále (nastavené v CRS) k majáku VOR, naladěnému v rádiu NAV1 nebo směrového vedení ILS. A LVL CHG (level change) je taky dost užitečná věc, pokud potřebuješ změnit výšku, tak nastavíš v ALTpožadovanou výšku a jednoduše stiskneš LVL CHG. No a letadlo řídí rychlost klesání nebo stoupání tak, aby udržoval nastavenou rychlost letu.
 

Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 08:44
cmar
Mimochodom, ja nikdy nedavam do route OKL, prave preto, lebo vlastne na OKL neletis nikdy .. /ked neratam VOR/DME na 13 aj to letis po prene def. radiale a nie ako sa to hodiFMC ) / do route dam ako posledny napr. VOZ, resp. VLM /ak teda letim z LZIB a ked mi ATC da expected RWY a STAR tak doplnim do FMC, ak ma iba vektoruje prejdem na režim HDG .. a neskor APP ... a jeto. Nema zmysel nasilu pchat do FMC nejaky bod ktorý vlastne nevyužiješ
 

Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 11:35
grazer
tu drahu na pristani se dovim tak 30nm pred letistem hned jak se objevila lkpr na nearest airport a to uz byl OKL aktivni. do FMC jsem pral VORy primo z flight planneru a on byl jako posledni, je fakt ze ho tam zadavat nemusim, tim by to slo vyresit. ten VOR/LOC jako tlacitko jsem snad jeste nepouzil ale vidim ho na umelym horizontu jako aktivni potom co se chyti na lokalizer, ale na to pouzivam APP, ale zmacknout Vor/Loc to ne, asi to dobre nechapu ale vystacim si s APP kdyz chytne localizer, vypne HDG hold, a kdyz chytne G/S vypne i ALT hold a jde dolu.
 

Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 10:08
Ray
Myslim, ze na strance RTE nebo LEGS se necha FMC vnutit novy aktivni bod tim, ze se zasa jeho nazev (treba RASIM) a "naklikne" se do FMC na pozici toho puvodniho (tl. L1) a pak se aktivuje takto upraveny plan. Nejsem u kompu, ale nejak tak jsem to delal
 

Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 11:12
Tomas Gurecky
Jde to tak jak píše Ray. Dá se v FMC změnit cokoliv, RWY IN USE při změně ATISU, STAR atd.
 

Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 11:38
grazer
s tim nakliknutim v FMC to jde, ale myslim ze ne u aktivniho bodu, ty co jsou za nim , ty muzu normalne mazat nebo presouvat a drahu mi to po EXEC upravi, ale ten aktivni. se nehne...
 

Re: Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 12:29
Tomas Gurecky
Určitě to jde i na tom aktivním. Představ si sitaci, že letíš trať LKMT-HLV-BNO-BODAL-VOZ-LKPR.
Po vzletu z LKMT letíš na HLV, mineš HLV a od řídícího ti příjde, jestli chceš zkrátit trať. Ty jako správný pilot v rámci snížení nákladů společnosti budeš souhlasit, tak mu řekneš, že souhlasíš se zkrácením trati. Potom ti dá ATC " continue now intersection RASIM ". No a tady by byl nesmysl aby jsi nejprve musel doletět na BNO a z něho terpve letět nově na RASIM. Takže jde změnit i aktivní bod na který momentálně letíš.
 

Re: Re: Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 13:19
grazer
tak to asi blbe mazu. protoze dam DEL a na prislusne L liste oznacim ten aktivni vor a pise INVALIDE DELETE. da se prepnout aktivni na jinej , ??? to by bylo asi snazsi.
 

Re: Re: Re: Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 13:58
Ray
jj, takhle jsem to myslel - nemazat, ale prepsat. Myslim, ze by to melo fachat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 14:14
grazer
vyzkousim , zatim diky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 15:51
Tomas Gurecky
Přesně tak, napíšeš nový a vlepíš ho místo aktivního.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 18:37
Robert Paulů
jeste upresnim techniku - tlacitkem vyberes tratovy bod v planu, napise se dolu na display a pote ho klepnes nahoru na prvni misto, timto autopilot nabere novy kurz na tento "novy" tratovy bod.

Robert
 

Re: Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 12:38
Ray
jestli vydrzis do vecera, tak se doma podivam. Jinak myslim, ze to je dokonce v manualu k FMC/PMDG a mozna i v tutorialu. Vim, ze jsem s tim mel taky problem a v jednom z techto dvou zdroju jsem to nasel
 

Re: Re: Re: Re: FMC dotaz na PMDG   26. 4. 2004 / 23:37
Ray
Tak je to opravdu v manualu k PMDG (prirucka 08 k FMC) v kapitolce FMC FLIGHT PLAN MODIFICATION (a to jak ke "stare" 737NG tak k osmistovce).
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ