FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
pro všechny Krajinkáře - Terénisty terén v rozlišení Lod 12!!! Jeden příspěvek | Celý strom
pro všechny Krajinkáře - Terénisty terén v rozlišení Lod 12!!!   27. 5. 2004 / 02:18
Dalibor
pokud o tom již víte, tak se omlouvám. Právě jsem ale na netu objevil popis úpravy FSxx .cfg souboru tak, aby se zobrazoval terén v Lod12, což je potěšujíci především pro mě, nebudu muset ručně "digitalizovat" zbytečně velké území. Ale pokud to skutečně funguje, otevírají se nové možnosti tvorby terénu.

Tady je ten popis(schválně jsem to nechal v originále):

Configuration Changes to Display 9.6m (LOD=12) Terrain
Last Modified: 04-19-2004 21:54 by Justin Tyme

If you plan o­n installing 9.6m terrain mesh, you have to makes changes to the FS9.cfg, FS2002.cfg, or fs2000.cfg

files in order for the terrain to display properly. You o­nly have to do this o­nce. It will have effect for all 9.6m terrain

mesh products you might install. Keep in mind, though, that FS2004 cannot display 9.6m (LOD12) terrain. LOD12

terrain will display as 19.2m LOD11 in FS2004.

LOCATE THE CFG FILE

--Click Start | Search
--Click Tools | Folder Options
--Click the View tab
--Make sure "Show hidden files and folders" is selected
--Make sure "Hide extensions for known file types" is NOT selected.
--Click OK.
--Click All files and folders
--In "All or part of a file name:" type (bold o­nly below):

FS2004 Install: FS9.cfg
FS2002 Install: FS2002.cfg
FS2000 Install: FS2000.cfg

--Click "More advanced options"
--Make sure "Search hidden files and folders" is checked.
--click "Search"

--when the applicable file is found, right-click and choose "Open with . . ."
--Choose "Notepad" from the list of programs.

ADJUSTING THE TERRAIN SETTINGS

--find the following line:

TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19

--change this line to

TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=21

--Save and Close.

Configuration is now complete.

OPTIONAL CONFIGURATION:

The following settings may help with the "floating trees" problem:

Find the following lines:

TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=2.500000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=4.000000

Change to

TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=5.000000
TERRIAN_EXTENDED_RADIUS=8.000000
 

Re: pro všechny Krajinkáře - Terénisty terén v rozlišení Lod 12!!!   27. 5. 2004 / 08:37
Marky Parky   
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL urcite fungoval ve FS2002, ale ve FS2004 nam to cinilo ponekud problemy... no uvidime, rad jeste jednou ozkousim, kazdopadne dik......
 

pro všechny Krajinkáře - Terénisty terén v rozlišení Lod 12!!! - FUNGUJE TO   29. 5. 2004 / 02:11
Dalibor
Tak jsem právě dokončil a odzkoušel mesh v rozlišení lod 12 a můžu zodpovědně prohlásit, že to funguje. Bude -li zájem, hodím sem pár screenů.
 

Re: pro všechny Krajinkáře - Terénisty terén v rozlišení Lod 12!!! - FUNGUJE TO   29. 5. 2004 / 10:41
Marky Parky   
Dik, super..
 

pro Krajinkáře i uživatele FS, o ROZLIŠENÍCH LOD v FS   29. 5. 2004 / 15:47
ing.pavel.svoboda
Ahoj Dalibore,

Když jsem tohle loni zkoumal při tvorbě Prahy a Krumlova v FS2002, tak mi vyšlo, že,
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL
=19 - znamená zobrazení v FS maximálně jako v LOD9,
=21 - znamená zobrazení maximáně jako LOD11, čili
=22 - by znamenalo LOD12.

Ono teda ten LOD11 už je také paráda a zároveň záhul pro CPU,

Nicméně na ten tvůj bgl bych se taky velmi rád podíval . a z čeho's to stvořil, klikal jsi vrstevnice jako já Marky?,

Ale pozor, toto nastavení ovlivnuje ještě další důležité věci v FS !!! :
dobré - když uděláš "flat" řeky či jezera, tak ho FS vykreslí v tom nastaveném rozlišení, které máš v Ter-max-level
ošemetné - FS2004 má novinku - aut. snížení hladin potoků a říček /stream/ , o 10m !!! pod úroven terénu. Toto nevypadá nijak divoce, když je Max-ter-lev těch =19, neb FS vykreslí tomu streamu mírné - široké koryto. Když dáš Max-ter-lev na=21 či 22, bude mít každý stream 10m hluboký úzký "kaňon".
Protože mám sám nastaveno Max-ter-lev=20, opravil jsem ty kaňony všech potoků i potůčků:
- v souboru terrain.cfg
- sekce [texture.1024] a [texture.1025]
- položka offset = -10 /10m pod okolní terén/ jsem dal na hodnotu -2
to už není tak divoké údolí při šířce 2 x 9,6, či 19,2 či 38,4m.

Tohoto efektu, by šlo využít při G2k4 práci tak, že by se domluvilo při tvorbě Cellů cílené vyhrazené použití streamů 1024 a streamů 1025 , jeden na nízkobřehové potoky a druhý na regulované úseky hlubokým břežním korytem v městech.
Muselo by to být domluveno, který bude který, aby si uživatelé jeden z nich nastavili ve svých FS na hluboký třeba -5m a druhý na mělký třeba -1m.

/ Letos jsem toto vše testoval v FS2k4 a bylo to stejné, jako v 2k2/



 

Re: pro Krajinkáře i uživatele FS, o ROZLIŠENÍCH LOD v FS   29. 5. 2004 / 21:46
Dalibor
Ahojky, zatím to mám teda v rozlišení lod11, zkusím to změnit na 22, co to udělá. Vytvářel jsem to opravdu "klikací metodou", zatím je to ve stádiu ranné Betaverze, ale klidně Ti to pošlu na odzkoušení i s fotomapou. Hlavně děkuji za ten tip na opravu kaňonů, ještě dnes to vyzkouším, jinak ten mesh u mě nezměnil vůbec FPS, ale bude to asi tím, že se jedná o hodně malé území, cca 7 x 5 Km, a taky jako maximum mám nastaveno 25Fps.Dalibor
 

Re: Re: pro Krajinkáře i uživatele FS, o ROZLIŠENÍCH LOD v FS   30. 5. 2004 / 00:24
ing.pavel.svoboda
nazdárek
jestli je to opravdu LOD12. tak to znamená 8,8/2/2 x 9,8/2/2 = 2,2x2,4 km jeden sektor, čili máš 6 sektorků. Četl jsi o RAW2DEM od Rudy Piovarčiho a jeho "smoth". Bývalo to na již neexistujících FS2002Slovakia.
Těším se.
 

Re: Re: Re: pro Krajinkáře i uživatele FS, o ROZLIŠENÍCH LOD v FS   30. 5. 2004 / 04:11
Dalibor
Tu velikost jsem udal přibližnou, mám to 2x2 lod 12 sektory,RAW2DEM jsem použil, jenom mi nechtěly fungovat ty dvě nejspodnější funkce smoth, netuším proč, asi jsem dost správně nepochopil princip. použil jsem jenom smoth Y. pokud se na to chceš podívat, můžu ti poslat raw, dem, i bgl. S pozdravem Dalibor
 

Re: pro Krajinkáře i uživatele FS, o ROZLIŠENÍCH LOD v FS   30. 5. 2004 / 07:42
Tragédie v JRD
Tohoto efektu, by šlo využít při G2k4 práci tak, že by se domluvilo při tvorbě Cellů cílené vyhrazené použití streamů 1024 a streamů 1025 , jeden na nízkobřehové potoky a druhý na regulované úseky hlubokým břežním korytem v městech.
Muselo by to být domluveno, který bude který, aby si uživatelé jeden z nich nastavili ve svých FS na hluboký třeba -5m a druhý na mělký třeba -1m.
----------
Prosim, ne zadne speciality specialne pro cechy.. urcite nejsem sam, kdo pouziva nejen cesky landclass ale i dalsi landclassy, zejmena okolnich zemi .. a pokud tito autori s timto nepocitaji (jako ze nepocitaji) mohlo by to taky zpusobit situaci, kdy by podle toho kde litas, musel clovek menit FS9.CFG podle toho, zda bude poletovat v cechach, ci v nemecku, ci ve svycarsku atd...
 

Re: Re: pro Krajinkáře i uživatele FS, o ROZLIŠENÍCH LOD v FS   30. 5. 2004 / 11:27
Marky Parky   
Resenim by bylo nadefinovat vlastni stream nekde z vysokych cisel, ktera nikdo nepouziva.... tak by se zamezilo konfliktum s jinymi tvurci. Stejne by ale zustala nutnost pouzit zmeny ve FS9.cfg
 

Re: Re: Re: pro Krajinkáře i uživatele FS, o ROZLIŠENÍCH LOD v FS   30. 5. 2004 / 14:22
Tragédie v JRD
Samozrejme, pokud by tato zmena byla jednorazova, pri instalaci, tak to nicemu nevadi ... ale pokud bych diky potencialni "nekompatibilte" landclassu CZE a zbytku sveta musel menit .CFG pred kazdym letem podle toho kde planuji litat, bych moc nadseny nebyl
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ