FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Textura pre mesta II. Jeden příspěvek | Celý strom
Textura pre mesta II.   11. 6. 2004 / 08:49
palander
Prve actions do Photoshopu su pred finale. Zatial su optimalizovane na mapy z www.atlas.sk a to v rozliseni 1,28 m/pix ( v rohu mapky je mierka 100m). V pripade ineho zdroja bude nutne action pozmenit. Jedna sa o odtien farby ktora sa nasledne maskuje. Ale tych zdrojov nie je az tak vela aby som nemohol pre vas upravit action. Staci ak mi date vediet ktory zdroj z net budete jednotne pouzivat. Co ma najviac tesi ze sa mi podarilo celkom dobre odfiltrovat nazvy ulic a niektore mensie znacky (vsetko samozrejme nejde samo ...). Vysledok je celkom dostacujuci na to aby sme nemuseli hladat GIS data. Samotny proces filtracie je otazkou par sekund a tie ostatne actions tiez. Cela mapa je upravena cca do 1. min. Este budem musiet popracovat na texturach pre fill paterns ale to najhorsie uz mam za sebou. Takto upravena bitmapa sa vyborne hodi aj pre Img.Antl. na ktorom pracuje Marky. Skusal som aj tento soft. - je super. Najviac ma ale zaujalo prave to natacanie textur podla orientacie objektu. Ak ten postup dotiahne Marky do uspesneho konca je mozne takto kombinovat oba postupy. Mozem pripavit "skoliace textury" pre ImgAnt kde by boli tieto textury "rotovane" aspon na 8 smerov. Skoda len ze je tento soft tak neuveritelne pomaly (((. Ale verim ze Markymu sa to podari. A tu su predbezne ukazky z automatickeho procesu tvorby pseudo-ortofotomapy.
img_forumn/r30304_1.jpg (171x400)
img_forumn/r30304_2.jpg (171x400)
img_forumn/r30304_3.jpg (171x400)
 

Re: Textura pre mesta II.   11. 6. 2004 / 14:44
palander
Tak prave som dokocil actions. Este to trocha potestujem a hodim to na download. Narychlo som skusil stiahnut cast mapy pre Nitru a Zvolen. Zatial to chodi OK. A je to strasne rychle ( zalezi to aj velkosti v pixl. ale testoval som to pri 2000x2000 px a bolo to do 1 min.). Jedine co ostane na autorovy pseudo-ortofotomapy je rozdelit budovy podla typu stechy ( plocha, sedlova ) v ramci jednej masky. Priemyselne budovy sa mi podarilo odfiltrovat v action. Preto je dobre ked autor aspon trochu pozna dane mesto. Nieco sa da vydedukovat aj z mapy ( sidlisko, skola, ...). Jedine co sa mi nepodarilo spravit v action je zeleznica. Je tu moznost spravit to v Grounde alebo da sa to rucne nakreslit aj v Photoshope. Toto su posledne ukazky.
PS. Textury sa este odladuju...
Zatial Ahoj.
Nitra - stred mesta
img_forumn/r30306_1.jpg (500x350)
img_forumn/r30306_2.jpg (500x350)
 

Re: Re: Textura pre mesta II.   11. 6. 2004 / 14:51
palander
A este poslena ukazka plne automatickeho prepoctu z mapy. Momentalne pouzite textury vychadzaju z ortofotomapy mesta Trebic (odkaz bol vo fore).
Stred mesta Zvolen, mapa a prepocet.
img_forumn/r30307_1.jpg (450x400)
img_forumn/r30307_2.jpg (450x400)
 

Re: Re: Re: Textura pre mesta II.   11. 6. 2004 / 15:30
Marky Parky   
Tohle je naprosto uzasne.... kvalitou i rychlosti zpracovani to predci Image Analogies o cele rady....

Nemuzu se dockat downloadu...
 

Re: Re: Re: Textura pre mesta II.   11. 6. 2004 / 22:14
Dalibor
potěšilo mě, že jsi použil textury z mého města ;o) , jinak pokud by jsi chtěl, tak mám kompletní město v SIDu, můžu ti udělat jakýkoli výřez, případně poslat celé ortofoto rozdělené do několika souborů, na webu je to jenom v 256 barvách, já to mám v 16.mil barev, můžu jít až do rozlišení 1m/pixel
 

Re: Re: Re: Textura pre mesta II.   12. 6. 2004 / 16:17
Latom   
Wow, no ty jsi kanón. Tak tomu říkám dílo. Jestli to bude v celém simu nebo aspoň jen ČR a SR tak to nám budou všici závidět. ))

Zlaté ruce máš !
 

Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II.   12. 6. 2004 / 18:13
Ray
jj, nezbyva nez souhlasit...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II.   12. 6. 2004 / 21:23
OK-EUU46   
No to zdaleka neni vsechno.Pole Vam to neudela a navic ikdyz to takto bude fungovat,je s tim potom jeste kupa prace...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II.   13. 6. 2004 / 15:15
Ray
o to nic, ale prave proto je kazde ulehceni vitano, hlavne pokud clovek nema vubec k dispozici orthofoto mapy oblasti, ktera ho zajima.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 02:32
ing.pavel.svoboda

Vláďo Hynku, Marky, Dalibore, Jarmilo !

Zkousel jste nekdo program ImageAnalogies pro obarvení b/w foto? Ten , myslim že Fin, který psal na Avsimu ten příspěvek o ImAnal. tam přeci ukazoval docela slušný výsledek.
Mimochodem , To jako barevné foto z Geodisu , co se tady o tom psalo v zimě, je určitě taky dodatečně obarvované b/w a dle mého názoru mnohem hnusnějšími barvami, než by pomocí ImAnal mohlo jít.
A B/W orthofoto k dispozici máme, !!! lze ho z toho ČGÚ stahovat i v rozlišení snad až 0,5m, / - nastaví se 1:10000, ale pak je tam ještě zoom, /nám by stačilo asi 2m/pixel / , jen je třeba rychlé připojení a to nemám. Pak hodiny práce to slepit, ale to mně docela baví.
Mně se nepodařilo ten ImAnalogies spustit, potřeboval bych poradit jak ho učit a aplikovat.

a/ Pro MĚSTA A VSI Palanderovy výsledky vypadají opravdu skvěle, zatím lépe neľ metodou Image analogies, a pracuje to rychle.
Jen by to Moľná nakonec mělo jednu kosmetickou vadu, ľe by ta města vypadala trochu jednotvárně, vąčechno stejné, jako vypadá celé jedno sídliątě, stavěné v jedné pětiletce. A ješte nezapomeňme,, je k tomu třeba tak podrobrou mapu, aby tam byly jednotlivé domy či bloky !
b/ Pro POLE LOUKY LESY mi však připadají lepší výsledky s ImAanal, tak , jak to je v ukázce od Markyho
c/ Ta pole lesy louky by právě mohla vyjít geometricky přesně, kdyby podkladem pro ImAnal byla ta č/b fotka.
A domy by při velkém rozlišení fotky snad také mohly.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 09:26
palander
Ahoj, tak a vikend mame za sebou. Dakujem all za pripomienky. Rad by som len pripomenul, ze v ziadnom pripade sa nejedna o metodu ktorou by som chcel spravit cele CR alebo SR ortofoto. Na tento ucel aj tak zatial pokladam za najlepsi Ground2k4 a system CELL. Na priek svojej pracnosti je to celkom efektivne riesenie aj pre DOWNLOAD aj pre miesto na HDD (uz teraz mam FS na par GB). Samozrejme aj takto pripravena pseudo-ortofotomapa tiez ide na dalsie spracovanie do Groundu kde sa " obklika " vektorom v ktorom bude ako vypln. Z tohto dovodu sa z texturami ( pole, luka, les) velmi ani nestretnem. Vcera som sa pohral trochu s texturami. Na inpspiraciu som pouzil FS- textury (sada 043B2SU). Snazil som sa to dokopat k najpodobnejsiemu vysledku aby nove psedo... mesta zapadli medzi LandClass-ove. Teraz som si uz nie isty ci je toto defaultna textura alebo som to stiahol z netu. Prosim Vas vie mi to niekto porovnat aby som nemusel preinstalovat FS-ku alebo prehladavat CABs. Dakujem.
Okrem textur som popracoval na actions, doplnil som to o automaticke tvorenie zahrad okolo domov, pridava to stromy okolo ciest + riek, podarilo sa mi odfiltrovat aj zeleznicu a celkom pekne vychadzaju aj mimourovnove krizovatky. Samozrejme po automatickych procesoch je to uz len na Vas (je to vhodne) ako sa pohrate vo vrstvach s detailami (napr. stromy) ktore mozete rucne myskou (lepsie TABLETOM) dokreslit v maske. Zatial Ahoj. Tu je male preview je to Banska Bystrica (cast centra) a dokladam este FS texturu 043B2SU7 ktorou so sa inspiroval (... pôvod???).

PS: Mozno by bolo este zaujimave keby sa nasiel niekto kto by novacikom priblizil nasledne samotne resamplovanie ortofoto-textur na LOD13 v pekne pripravenom navode (aj s obrazkami obrazovky ). Sam som sa v minulosti dost "namordoval" kym som nieco polozil v FS-ke na teren (... neznasam prikazove riadky ...). Viem ze sa zacali objavovat aj prog. s pritazlivejsim grafickym prostredim (na nazov si uz nespomeniem ...). Velmi pekne navody vytvorili napr. P.Sulc (cells v Grounde) a Marky (VTP - ortofoto v Grounde(inak neviem ho tu najst)). Pekne by to doplnilo sadu pre novych tvorcov scenerii. Ja pridam (pseudo-ortofoto pre Ground). Podla mna je vyhodnejsie skôr pripravit a odladit postup pre ostatnych, ako vsetko robit sam a clovek potom nema cas si ani zalietat. Dopredu dakujem dobrej dusi ktora pomoze novacikom.
img_forumn/r30354_1.jpg (256x400)
img_forumn/r30354_2.jpg (256x256)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 10:07
Marky Parky   
Co se tyka image analogies, tak vysledky jsou o rad horsi nez toto, silnice jsou hranate, prechody nevypadaji tak prirozene....

Co se tyka pouziti Image Analogies na obarvovani, tak jsem rovnez skepticky, protoze casto dochazi k zamene jednotlivych barev vzhledem k podobnym tvarum.

Jedine v cem vysledky vypadaji prakticky pouzitelne, je prevod sezonnich textur.....

Souhlasim s nazorem ze tohle by se melo pouzit pro mesta a pro sirokou krajinu zustanme u landclassu a VPT polygonu dle P. Sulce....


BTW: Nemohl by jsi prosim prilozit i zdrojove mapky k temhle dvema obrazkum ? Docela by me to zajimalo Dik
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 11:00
palander
K hornemu obrazku prikladam podkladovu mapu a k tomu spodnemu nemam lebo je z FS default textur. Pouzil som ho len na vytvoremie Fill textur viz.obr. Ostatne je tvorene len layers effects (embos, shadow) v Photoshope.
img_forumn/r30365_1.jpg (256x400)
img_forumn/r30365_2.jpg (428x400)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 11:07
Marky Parky   
Aha, chapu, prislo mi to zvlastne neostre s tvymi kontrastnimi obrazky, proto jsem se ptal.......

Koukam jinak ze uz jsi vyresil koleje .... - nebo to je rucni prace?

Nemuzu se dockat az si to ohmatam vlastnima rukama
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 11:54
palander
Zeleznica je robena cez automat. action. Na demo obrazku je vsetko robene vylucne automaticky. Na skusku ti môzem poslat len demo action, ak mi posles adresu ( popripade aj mesto) odkial budes pouzivat mapove data. (www.atlas.cz?,...) aby som mohol odladit actions. Ja si nieco stiahnem a vyskusam to. Zatial to bezpecne chodi len na data z www.atlas.sk. Zatial Ahoj
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 13:15
Marky Parky   
Myslim ze kdyz bys to ladil podle mapy.atlas.cz tak by to bylo super, vypadaji dost podobne, takze treba ani nebudes muset menit actions ( nebo je nebudes muset menit moc ).....

Pripadne demicko posli na markyparky at volny.cz . Diky moc......
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 15:27
palander
Bohuzial budem musiet pre vas najst iny zdroj na mapy ako atlas.cz. Nemaju farebne odlisene cesty od okolia . Na SK verzii su cesty biele a okolie bezove. Takze trochu strpenia alebo mi poslite link na iny zdroj map. Zatial Ahoj
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 20:15
Vláďa Stoje
Ahoj Marcel a vsichni,

ty textury se mi moc libi, je to uzasny! Jine mapy pro CR jsou taky

http://mapy.centrum.cz

i se slabounkym barevnym odlisenim okoli ulic. Je tam velmi presne napojeny souradny system S42 (fotografie Ceske Geologicke Spolecnosti jsou ale v odlisnych Krovakovych souradnicich JTSK), poloha kurzoru se ukazuje vlevo dole, takze neni problem si najit polohu vybraneho objektu (priblizna aproximace S42 pro CR do FS-kovych WGS84 v Excelu je na http://www.volny.cz/stoje/prepocet/s2wgs.zip )

Zkousel jsem take primy prevod linii z ukazky na www.arcdata.cz
pomoci SBuilderu, neni to na urovni detailnosti Cells, ale celkem
funkcni postup pro prevod linii shp (ESRI ArcView) do textovych
bln Surfera a pres SBuilder do bgl. Jeste zbyva vymyslet, jak tohle
vsechno rozumne nakombinovat...

Vlada Stoje
img_forumn/r30383_1.jpg (500x279)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   15. 6. 2004 / 12:33
palander
Dakujem, za link. Tieto data su uz v poriadku. Sice musim urobit nove action ale hlavne ze to pojde. Tak nakoniec budu na download zvlast na SK a zvlast na CZ. Skoda len ze na tejto stranke maju mapu rozdelenu na jednotlive bloky (125x125 pix) a v okne pre mapu sa dost tazko triafa na jednotlive casti pri kopirovani cez clipboard do Photoshopackej mriezky. Je to dost pracne z zlozit celu mapu mesta . Ale ked to uz budete mat, potom je to uz len brnkacka... . V tomto sa mi viac pacia data na atlas.sk. Su väcsie (450x350 pix) a pri posuvani sa to posuva presne o pol obrazu. Ide to celkom rychlo. Akonahle budem mat pre Vas CZ-action hotove mozem poslat demo este pred dokoncenim tutorialu. Predpokladam aspon minimalnu gramotnost v Photoshope. V tutoriale to bude samozrejme podrobne popisane aj pre laikov. Zatial Dakujem alls za reakcie. Ahoj

Marcel Pison - palander

PS: Napadla ma este jedna vec. Mozno by sa dalo nieco vymysliet aj na urychlenie tvorby CELLs vektorovou metodou. Kedze pracujem ako grafik pouzivam celkom zaujimave softy. Ak by si dokazal vydolovat vektorove data napriklad z *.ai alebo *.eps alebo napis ktory graficky format by si vedel spracovat. Postupovat by sa dalo podobne. Skusil by som vytvorit cierno-biele masky na jednotlive casti (cesta, rieka, jazero,dedina,les,...) z bitmap a nasledne by sa to dalo vektorizovat napr. v Adobe Strimline. Ten sa da celkom dobre nastavit ci sa maju traceovat linie alebo plochy atd... Takto separatne pripravene data sa daju naimportovat do graf. softu ak je AdobeIlustrator, Macromedia Freehand alebo Corel odkial sa uz da zvolit format na export. Ak by niektory exp. format svojou strukurou pripominal cast BGLC z groundu ktora popisuje tvar vektoru, mozno by vedel nieco vymysliet ako to vyuzit. Ak ta nieco napadne daj vediet. Mozem ti potom pripravit par demo dat podla zelania.
 

Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Formát vektorů...   15. 6. 2004 / 17:19
Marky Parky   
Absolutně neřeš jestli ten formát je nebo není podobný BGLC nebo Groundu. Vzhledem k vydání SDK neni problém napsat vlastní konvertor. Na vektorová data bych pak měl následující požadavky:

a) plochy jako lesy, skály, vesnice by měly být budto polygony z definovanymi vertexy nebo by jejich obvod musel byt linie prochazejici jednotlivymi vertexy polygonu
b) silnice, reky, zeleznice jsou proste linie prochazejici danymi body
c) ten format je verejny a existuje k nemu dokumentace nebo jeste lepe textovy

Mam ale jeste dalsi dotaz v tomhle smeru - pro zaplnovani tehle novych generovanych orto autogenem - byl by jsi schopny na zaklade tebou vytvorenych bitmap a naslednych prevodu do vektoru udelat soubor, ktery by domky nahradil vektorovymi obdelniky? Mohou byt libovolne narotovane, ale obdelnikovost je nutna, polygon mi nestaci......
jde o pripadnou upravu AUTOAUTOGENu - momentalni zpusob generovani domu je nic moc...
 

Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Formát vektorů...   16. 6. 2004 / 22:54
Vláďa Stoje
Ahoj,

to je dabelskej napad s temi vektorovymi obdelniky pro umistovani autogenu. Kdyby to nektery z Marcelovych programu zvladal, bylo by to skvele! Jinak vektory maji i svoje hacky, doporucuju SBuilder, ten uz si z textoveho formatu vsechny finty odvodi sam.
Bohuzel musum se omluvit, nemam ted ambice nebo spis dost casu venovat se vektorizaci map, i kdyz by me takove tema zajimalo a rad bych se to naucil. Zatim jsem dal na VFR Project CR http://www.fsscenery.org/ vysledky pokusneho prevadeni ukazkovych treningovych vektorovych dat ArcCR500 od ARCDATA Praha do FS pres SBuildera i s popisem postupu, moc by me zajimaly zkusenosti vice testpilotu s timto experimentem, diky za pomoc!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 20:46
ing.pavel.svoboda
Marceli
máš to město čím dál skvělejší.
Ladit to na barvy a styl měst MSFS je dobrej nápad.
Zdá sde mi, že ti ješte nikdo neodpověděl , takže,
ta 043b2su7. je vskutku originál MS.

Ray,
napiš mi, prosím, sem či na majl aspon pár řádků instrukce ke spouštění toho ImAnal na učení i aplikaci. Stejně bych si s tím rád pohrál.

Mně se furt hrozně nelíbí ta umělá pole , s ůplně neskutečnými mezemi a tudíž silnicemi slkrz pole. a chci to nějak řešit.
Jeden nápad už jsem realizoval. ale je to strašně pracné aještě mi tam chybí silnice lemované stromy.

Marky, Vláďo, Petře, kdokoli!!!
prosím vás , dokázal byste někdo upravit / nastavit / vyrobit, aby byl do G2k4 potažmo v FS jeden typ / třeba upravená 1163 nebo nový typ / silnice, která by byla podél lemovaná asi 10m vysokými /Library či makro/ stromy namísto těch přiblblejch kandelábrů ???

Dík Pavel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 23:53
Ray
Pavle,
mas to v mailu. Pokud se Ti to bude zdat alespon trochu uzitecne, klidne to sem hodim nebo to to sem hod Ty.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   15. 6. 2004 / 07:05
Marky Parky   
Tu linii klidně udělám, no prob...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta II. - Obarvení B/W orthofoto ČR   14. 6. 2004 / 09:38
Ray
Ahoj,
ja jsem to prave zkousel touto cestou - z CGU jsem si stahnul B/W foto a v webu Hradce Kralove (proste byl prvni ve vysledcich vyhledavani na Seznamu jsem vzal barevne orthofoto a pak jsem podle toho zkousel generovat jine casti mesta a pod.
Nicmene me vysledek zatim moc nepresvedcil:
a) Trva to fakt docela dlouho
b) Je potreba pouzit prislusne vzorky pro mesto, vesnici, pole, velke mesto, mesto s rekou a pod. Pokud jsem napr podle mesta obarvoval vesnici, tak je to udesny, ale to se dalo cekat. Nicmene to chce velke mnozstvi ruznych vzorku (vzorkem myslim kombinaci B/W - Barevne pro stejnou oblast, podle cehoz se IA uci).
c) Pri obarvovani B/W jsem mel docela problem s vodou - obcas to docela splyva a potoky mizi. Obecne jsem mel trochu problem s rozliseni jednotlivych "materialu". Zkusim si jeste pohrat s histogramy.
d) Trochu rozvinu bod c - na mapach je pole zelene a podle toho poznam, ze je to pole a vezmu si pole ze vzorku a to tam placnu. Na b/w orthofoto se mi to pole rozdeli podle toho, co se tam zrovna pestovalo a pokud mam barevnou orthofoto (nebo i B/W pro obarveni) treba z jineho rocniho obdobi (napr. po sklizni), tak to nepozna a dava to strasny vysledky.

Takze shrnuto podtrzeno, Prevod z B/W orthofoto na Barevne mi silne nevysel, byt jsem do toho sel s pocitem, ze to musi byt brnkacka (myslim, ze jsem to tak podaval i nekde tady na foru . Docela by me zajimalo, zda to zkousel i nekdo jiny treba s lepsimy vysledky.
 

Re: Re: Re: Textura pre mesta II.   14. 6. 2004 / 13:04
jurco
Ahoj. Vyzera to ze si urobil obrovsky kopec prace s tymto postupom. Vyzera to ze s tymto si moze urobit kazdy tu "svoju" dedinku. Mohol by si popisat presny postup ako na to. Som len zaciatocnik (par budov v gmax) ale chcel by som si tiez vytvorit svoje miestecko pod slnkom (aspon virtulnym). Poprosil by som aj nejake odkazy, ako na to hlavne ako pracovat s terenom. textury a podobne
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ