FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 16. 5. 2024, svátek má Přemysl Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG FMC -cost index Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG FMC -cost index   15. 6. 2004 / 15:48
Pips   
Zdary letavci,
tak uz jsem si taky udelal radost PMDG 737 a prineslo mi to prijemne prekvapko, taky teda jedno neprijemne ( ze to po zapnuti pristroju zacne tak zrat frejmy ve VC jsem necekal ).Po studovani manualu a nejaky ty hodce stouchani mysi do FMC mi moc neni jasna polozka cost index.Docetl jsem se tu v clancich od AJSe, ze se zadava optimalne 30, nicmene nejak jsem si z toho moc neodvodil.Muzete mi nekdo prosim vysvetlit ? Diky.
 

Re: PMDG FMC -cost index   15. 6. 2004 / 16:11
Ray
Cost index rika, jak moc ekonomicky (tj. zjednodusene spotreba paliva versus rychlost) chceme letet. Cim mensi cislo, tim vetsi ekonomicnost letu. Ja osobne pouzivam 100, protoze to nemusim platit Myslim, ze se defaultne pouziva hodnota 80, ale asi to zalezi podle letecke spolecnosti.
Na zaklade cost indexu FMC pocita napr. stoupani, klesani, letove hladiny a pod.
 

Re: Re: PMDG FMC -cost index   15. 6. 2004 / 16:35
Pips   
Diky, to jsem tak nejak tusil, spis me zajimalo tak nejak jakym vypoctem se k tomu indexu prijde Ne ze bych to chtel nejak prakticky vyuzivat kazdy den, spis jenom zvedavost
 

Re: Re: PMDG FMC -cost index   15. 6. 2004 / 16:43
Vita Zenisek
Jak je to s cost indexem u PMDG sam nevim. PMDG v manualu pise ze je mozne zadat tam hodnotu od 0 do 1000.
Presne pisou tohle:
Cost Index: The cost index number is a scale value from 0 to 1000 that helps to determine a level of economy for aircraft performance calculation. Cost index is calculated as the aircraft operating cost divided by fuel cost. [($/hour aircraft operating cost) / (Fuel Cost in Cents/Pound)] A cost index of 00 will result in the maximum fuel cost. Some costs associated with aircraft are directly related to flight hours, so the cost of operation of the aircraft reaches it’s Min Cost Curve point at a different figure, generally about 350 cost index points greater. The higher the cost index, the fast the airplane will be flow with a commensurately increased cost for fuel and reduced cost for aircraft operating. A low cost index with slow climb rates, maximum range cruise and slow descent speeds predicted by the FMC will minimize fuel burn. A high cost index will result in higher climb rates, cruise and descent speeds. The cost index is designed to provide a relative index of the cost of aircraft operation vs. time en-route. The cost index model used in the PMDG 737 is based upon the CI model used in each of the four airframes simulated.

Celkem hezky, ale ta hodnota 1000 mi prijde ujeta. Rekl bych. ze ve skutecnosti je ten range 0-200.
 

Re: Re: Re: PMDG FMC -cost index   15. 6. 2004 / 18:43
Tragédie v JRD
VZ ma pravdu .. range je 0-200, citat z op manualu B737:

The cost index is used to calculate ECON climb and cruise speeds. The
value reflects the relative impacts on overall trip cost of fuel cost as
compared to other direct hourly operating costs.
Enter the cost index for ECON calculations.
Entry is required to enable use of VNAV mode.
Valid entries are 0 to 200. 0 causes the ECON speed to be MAX RANGE;
200 results in a minimum time flight.
Entry of a company route on RTE page causes any company stored value of
cost index to be automatically displayed. A manual entry has priority.

cili tyka se pouze rezimu, kdy pouzivame ECON climb/cruize/descent
 

Re: Re: Re: Re: PMDG FMC -cost index   16. 6. 2004 / 08:32
A.J.Scandall   
Šejkové utáhli kohoutky a už dáváme CI běžně pod 25 ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC -cost index   16. 6. 2004 / 10:37
Tragédie v JRD
)
 

Re: Re: PMDG FMC -cost index   15. 6. 2004 / 18:41
Tragédie v JRD
AJS to tu tusim psal ... 80 ku pouzivaj amici, protoze maj levnej benzin .... 30 u nas, protze benzin je drazsi
 

Re: Re: Re: PMDG FMC -cost index   16. 6. 2004 / 14:16
MilanZ   
a funguje vubec CI v PMDG ? Me prijde, ze to stoupa furt stejne at tam dam cokoliv
 

Re: Re: Re: Re: PMDG FMC -cost index   16. 6. 2004 / 20:41
Luděk Ch.
Funguje, ale až po instalaci nadstavby 737-800/900
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC -cost index   16. 6. 2004 / 23:17
A.J.Scandall   
Nicméně je fakt, že výpočet rychlostí pro stoupání a klesání a vlastně i v horizontu nezávisí jen na CI. Dalším faktorem braném v potaz je vítr. Obecně vzato platí, že stoupe-li stroj v protivětru, je indikovaná rychlost stoupání vyšší (třeba i 315kts), zatímco s větrem v zádech může být třeba jen 275kts. Machovo číslo už se tolik neliší. Je zřejmé, že při stoupání v režimu 315/0.75 dojde k přechodu z IAS na M ve větší výšce než při 275/0.74.

Nejsem schopnej posoudit, do jaký míry to FS simuluje, tuhle 737NG nemám, nicméně chci říct, že větším faktorem je v tomhle případě vítr než CI. Vítr se do FMS zadává na stránce PERF do políčka CR/W.
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ