FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 3. 5. 2024, svátek má Alexej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
737 PIC Jeden příspěvek | Celý strom
737 PIC   14. 7. 2009 / 21:30
Bjorn
Ahoj,

prosím Vás mám tento model a potom co vzlétnu a dostanu se zhruba do FL100 tak mi začne něco pípat nevíte co to je? Myslím, že je to nějaký přetlak, když je to ovlivněné výškou, ale nevím jak to pípání zastavit.

Děkuji moc za odpověď
 

737 PIC   14. 7. 2009 / 21:32
Cirrus/Pindra
Jen jeden dotaz na tebe... četl jsi manuál?
 

737 PIC   14. 7. 2009 / 21:41
= Flyer =   
Zdravím,

myslím, že potřebuješ přepnout páčku z GRD na FLT u Pressurazition bloku na spodní pravé části overahead panelu. A ten zvuk se dá dyžtak vypnout tlačítkem ALT HORN CUTOUT.
 

737 PIC   14. 7. 2009 / 23:35
maco
Zapnout packs a flt jak píše kolega výše. Je to malým tlakem v kabině.
 

737 PIC   15. 7. 2009 / 01:20
= Flyer =   
JJ taky, Packs zapnout na mod AUTO
 

737 PIC   15. 7. 2009 / 10:27
A.J.Scandall   
FLT/GND switch, pokud je to správně nasimulovaný, nemá na tohle žádný vliv.
 

737 PIC   15. 7. 2009 / 11:36
Filipos
A k čemu vlastně tento přepínač slouží? Nějak se mi nepodařilo najít uspokojivé vysvětlení...
 

737 PIC   15. 7. 2009 / 12:08
A.J.Scandall   
U starších analogových systémů CPCS (737-100/200 a větší část 300/400/500) to slouží k plynulejší hermetizaci (přepíná se to po spuštění motorů, před zahájením pojíždění, a nafouknutí trupu je pozvolné). Jako záloha, kdyby se na to zapomnělo, dojde při vzletu a posunutí plynových pák přes určitou hodnotu také k zahermetizování, ale to je trochu víc cítit. Za letu čudlík nemá žádný význam, může se s tím cvakat sem a tam a nic se nestane. Po přistání se jeho pomocí kabina rozhermetizuje, a kdyzž se na to zapomene, jde otevřít dveře jen ztěžka a je cítit, jak z nich uniká vzduch. Jelikož tenhle "hermetizační" přetlak je nízký, odpovídá výškovému rozdílu 200ft, zas tak moc se neděje.

Novější, digitální systémy, DCPCS (mají je novější 3/4/500 a všechny 737NG), tenhle FLT/GND switch nemají, hermetizuje se to automaticky při vzletu a dehermetizuje také automaticky po přistání.
 1x  

737 PIC   15. 7. 2009 / 11:28
Bjorn
Uz to běží bez problému.

Díky moc
 

737 PIC   15. 7. 2009 / 11:32
leonell
Mimochodem, z mojich poznámek (už nedohledám odkuď, možná i odsud):
---
Při záletech (samozřejmě bez pasažérů) se provádí test tlakovacího systému.
Probíhá to následovně:
Provádí se NoBleedTakeoff čili vzlet bez odběru vzduchu z motorů (a bez tlakování). Normálně by se později packy zapnuly, ale nezapnou se a letadlo stoupá dál. Piloti (a přítomní technici) mají nasazené kyslíkové masky. Sleduje se spuštění tlakového varování při přechodu 10000ft (kabinová výška se bez tlakování rovná výšce letadla) a vypuštění kyslíkových masek „pasažérům“ ve 14000ft.
---
 

737 PIC   15. 7. 2009 / 11:39
Filipos
Nechci nic zpochybňovat, ale pokud vím, tak při No Bleed Takeoff (už podle názvu) se jen vypnou odběry vzduchu od motorů, přitom běží APU a klimatizace bere vzduch právě z něj, tzn. APU bleed je zapnut, Engine bleedy vypnuty a oba Packy zapnuty.
 

737 PIC   15. 7. 2009 / 12:14
A.J.Scandall   
Záletový program mají asi různé firmy jiné, ale co jsem se kdy zúčastnil záletu, zkoušela se signalizace 10 000ft a vypadávání masek ve 14 000ft jinak - při letu v hladině (už si nepamatuju jak vysoko) se začala pozvolna zvyšovat kabinová výška a sledovala se funkce systému. Samozřejmě že posádka měla masky.

Pak se ještě kontroluje únik tlaku (vypnou se bleedy, zavře se outflow valve a odečítá se hodnota na kabinovém váriu eventuálně doba úniku vzduchu na určitou hodnotu)

Poslední zajímavý test je opak, manuálně se zavře outflow valve, zvyšuje se tlak v kabině, až na předdefinovanou hodnotu, kde se sleduje, zda zabere Relief valve. Pěkně to tahá za uši
 

737 PIC - jaká je kabinová výška ?   15. 7. 2009 / 12:52
kuma   
V této souvislosti mám dotaz:
úbytek tlaku vzduchu je údajně zhruba 1 hPa na 10 m výšky. V testech ATPL je otázka: Na moderních velkých dopravních letadlech je kabinový přetlak asi... a správná odpověď: 7 až 9 psi. To je tedy cca 482-620 hPa, což zhruba odpovídá intervalu kabinové výšky 4-5 km.

Moje otázka:
je to tak správně?
Zdá se mi to docela dost (ta kabinová výška).
Já to nezkoušel, ale známý barometrem na hodinkách jednou seldoval průběh tlaků v kabině za letu a vyšla mu kabinová gvýška koelm 2500 m (rozdíl v tlacích v místě odletu a příletu nebyl zas tak velký, aby to hrálo roli)

Druhá otázka:
Jaká kabinová výška se tedy většinou udržuje ?
- při letu jetů ve velých výškách (10-11km)
- a při letu proplinerů ve středních výškách (4-6 km - vždyť i tam se kabina tlakuje, kdyby měla být kabinová výška 4km, pak by se při letu ve 4km tlakovat nemuselo)

Dík!
 

737 PIC - jaká je kabinová výška ?   15. 7. 2009 / 12:56
Koprik
Jako pouceny laik si dovolim A.J.S. predbehnout a tvrdim, ze to bude vzdy asi tech +- 2500m.Vic to byt logicky nemuze - nekterym cestakum by to uz mohlo vadit a tlakovat to na mensi vysku by bylo zbytecne narocne.Nicmene se tesim na odborne vysvetleni.
 

737 PIC - jaká je kabinová výška ?   15. 7. 2009 / 13:08
A.J.Scandall   
Na běžných současných středně velkých dopravácích, bývá kabinová výška na dostupu kolem 7-8000ft.

Na turbopropech jako je ATR je na dostupu (FL200-250) kabinová výška kolem 5-6000ft

Na bizjetech, kde malý průměr trupu umožní dosažení větších rozdílů tlaku, bývá obecně kabinová výška nezvykle malá, na tom našem je třeba až do FL250 nula (!), pak pomalu roste, a na dostupu dosahuje hodnot kolem 6000ft.

Je to znát na únavě a obecné tělesné kondici, třeba na tom bizjetu je klima v kabině velice příjemné, zatímco na 737 si vždycky musím chvíli zvykat (jeden, dva lety nevadí, mluvím o horizontu měsíců, když si ten řídký a suchý vzduch začne tělo teprve uvědomovat)
 1x  

737 PIC - jaká je kabinová výška ?   15. 7. 2009 / 13:46
kuma   
No právě. Kupodivu se o to nezajímám z leteckých důvodů (jako že bych si u FS nandával masku nebo zavíral okna pro lepší hermetizaci) ale z důvodů letecké fyziologie, nakolik jsme (jako doktoři) zvyklí na různé změny koncentrací v závislosti na teplotě - ale taky na tlaku (disociační konstanty... přenos krevních plynů) a to pochopitelně funguje jinak na zemi, jinak na Sněžce či Gerlachu (pressurized cabin) a jinak na Everestu (dekomprese...).
Dík!
 

737 PIC - jaká je kabinová výška ?   15. 7. 2009 / 14:45
Koprik
Fajsnmekrum, pro ktere je vsechno malo adrenalinove a obycejny vzduch obsahuje zbytecne moc kysliku doporucuju neco si precist o letani na nasledujici letiste:
LA PAZ - SLLP - El Alto v Bolivii viz.:
http://en.wikipedia.org/wiki/El_Alto_International_Airport
Specificke postupy jsou popsany na www.planes.cz., vyborny clanek, staci pohledat!!Videl jsem to na videu z kokpitu cargo B757 na lince Miami - La Paz a nestacil jsem se divit...kdyz si pri sestupu a postupnem vyrovnavani tlaku v kabine posadka jako jeden bod chceklistu nasadila kyslikove masky a takto pokracovala az na zem.....jen nevim (uz to na videu nebylo), jestli pak masky povesi a do hotelu dokraci bez nich, nebo jestli je vymeni za prenosne....)Cetl jsem ale, ze neaklimatizovani cizinci tam maji velke potize.A taky me napadlo, jestli ty masky davaji i obyc. kastanum, kdyz tam leti normalni linka s cestakama....asi ne.
 

737 PIC - jaká je kabinová výška ?   15. 7. 2009 / 20:46
Teflon_490   
Zajimave. Ale piloti budou predpokladam na ridsi vzduch zvykli prave proto, ze litaji, takze ti by to tam zvladnout meli.
 

737 PIC   15. 7. 2009 / 11:11
boeingpilot
nepíská to třeba ALTLITUDE ALERT? většinou tam máš nastavenou výšku na autopilotovi a když ji překročíš, nekonečně to píská....
 

737 PIC   15. 7. 2009 / 12:58
= Flyer =   
mě se rozsvítí ALTITUDE ALERT když sem tak 1000ft - 500ft od nastavený výšky na MCP.
 

737 PIC   15. 7. 2009 / 13:03
B3d4   
Tak to máš dobrý
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ