Řekl bych ne tak úplně blbá otázka, je to taková drobnost nad kterou jsem při online lítání hodněkrát přemýšlel a taky mi nikdo neuměl odpovědět
U nás to děláme takhle:
1.) Nav lights vzdy on. Je to takova nepsana informace "letadlo ma posadku na palube". To same plati pro logo lights, ale jen pokud je tma (za svetla stejne nejsou videt)
2.) Pred spustenim motoru beacon (rotating beacon)
3.) Pri zahajeni pojizdeni taxi lights (znamena "pozor jsme v pohybu", vypiname na chvili pokud bychom svitili nakym chudakum pojizdejicim kolem do oci) a podle potreby turnoff lights (sviti doboku, pomahaji videt za roh)
4.) Pred vstupem na drahu strobe lights
5.) Po obdrzeni povoleni ke vzletu landing lights
6.) Vsechno on do FL100, pak vypiname landing lights a taxi/turnoff lights
7.) Pri klesani se pak ve FL100 zapnou landing lights
8.) Pri povoleni pro pristani taxi lights (aby i vizualne videli, ze prijimame)
9.) Po pristani pri vyjeti z drahy se vypnou strobe a landing lights
10.) Pred vjetim na stojanku taxi/turnoff
11.) Po vypnuti motoru beacon
12.) A pokud nahodou vypiname cele ero a nikdo tam nebude, tak nav lights + logo lights
Jinak pokud krizujeme drahu, pred vjetim zapiname vsechno jako pro vzlet a odpovidac na TA/RA abychom byli videt.