FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 18. 5. 2024, svátek má Nataša Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Quickie airplane Jeden příspěvek | Celý strom
Quickie airplane   17. 9. 2004 / 21:22
Svecik
Na téhle stránce http://quickiebuilders.org sem objevil zajímavá letadýlka Quickie. A chcu se zeptat, jestli nelítá nějaký v ČR.

Díky
img_forumn/r34695_1.jpg (500x340)
   Seznam příspěvků  

Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 20:39
A.J.Scandall   
Hmmm, tak tohle jsem jednou viděl v Anglii dokonce letět, ale moc důvěry to ve mě nevzbudilo. U nás nelítá žádný.
To, že se s výjimkou několika málo deltaplánů a kachen po sto letech lítání ustálila koncepce letadel na tom, jak vypadají dnes, o něčem svědčí....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 20:43
Swordfish   
Viděl jsem lítat pár RC-modelů a kupodivu to lítá lépe než to vypadá))
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 21:05
A.J.Scandall   
Víšco ono to může lítat hezky a mít to určitá pozitíva, ale při hodnocení jako celku to asi zázrak nebude.

Jako příklad uvedu třeba dopraváky - téměř všechny současný mašiny mají "standardní" koncepci se kterou přišel Boeing 707 a od tý doby se na tom staví. 737, 747, 757, 767, 777, A 300, 310, 320, 330, 340, 380, Mercure, Tu-204 atdatd.Lze říct že je to až nuda.
Před padesáti lety začaly bejt moderní "čistý" křídla, přišla s tim Caravelle, pak 727, DC-9, Trident, VC-10, BAC-111, Tu-134, 154, IL-62 a spousta dalších. No a svýjimkou malejch bizjetů, regional jetů a Tu-334 tahle koncepce úplně zdechla. Proč? Výhody - čistý křídlo, vstupy motorů výš nad zemí kvůli nečistotám, trochu menší hluk vepředu v kabině. Menší asymetrie tahu při vysazení motoru. Nevýhody: hrozba Deep Stall a z toho vyplývající nutnost umělé ochrany (stick pusher). Problémy s centráží. Větší náchylnost motorů k pumpáži při silné turbulenci. Velké riziko poškození systémů řízení pri destrukci motoru. Větší náchylnost na nasátí ledu do motoru v námrazových podmínkách. Větší hluk vzadu v kabině. Ocas do T vyžadující kvůli zatížení větší pevnost a tím i váhu a opět problémy s centráží.

Takže pár pozitiv je vyváženo podstatně více negativ.

   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 21:24
Swordfish   
A.J.Scandall:Absolutní souhlas,toto letadlo bych zařadil spíše do kategorie experimental.
A tady jedna foto z Nesvačil speciálně pro TebeBulíka tam nikdo nepozval
img_forumn/r34727_1.jpg (500x375)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   19. 9. 2004 / 00:25
A.J.Scandall   
Hezký.... škoda, že jeho velkýho bráchu stihl takovej osud....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 21:56
Pips   
Pripadam si jako nevzdelanec, ale co je to ta pumpaz motoru a jak k tomu dochazi ?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 22:04
Swordfish   
Noční můra pilota Migu)))
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   19. 9. 2004 / 00:56
A.J.Scandall   
No pouštim se na tenkej led, ale zkusim to trochu přiblížit:

pumpáž je nestabilní stav v lopatkovém motoru, vzniklý zpravidla sníženou dodávkou vzduchu. Motor se při tom může vážně poškodit, hlavně z hlediska tepelného. Dojít k tomu může právě tím, že při nějakém manévru či extrémní turbulenci dojde k omezení přístupu vzduchu. Jestli se nepletu, kritická hodnota bývá kolem 20° mezi osou motoru a směrem, odkud to do něj fouká. Příčin pumpáže může být víc, v době počátků proudových motorů to bylo třeba i prudké přidání plynu.

U letadel s motory vzadu na pylonech je riziko zvýšené tím, že velký "stín" při bočním ofukování může způsobit právě trup.

Kdyžtak mě někdo opravte, já tomu taky až tolik nehovim
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   19. 9. 2004 / 10:50
Pips   
Diky za vysvetleni.
   Seznam příspěvků  

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ