FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 18. 5. 2024, svátek má Nataša Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Quickie airplane Jeden příspěvek | Celý strom
Quickie airplane   17. 9. 2004 / 21:22
Svecik
Na téhle stránce http://quickiebuilders.org sem objevil zajímavá letadýlka Quickie. A chcu se zeptat, jestli nelítá nějaký v ČR.

Díky
img_forumn/r34695_1.jpg (500x340)
 

Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 20:39
A.J.Scandall   
Hmmm, tak tohle jsem jednou viděl v Anglii dokonce letět, ale moc důvěry to ve mě nevzbudilo. U nás nelítá žádný.
To, že se s výjimkou několika málo deltaplánů a kachen po sto letech lítání ustálila koncepce letadel na tom, jak vypadají dnes, o něčem svědčí....
 

Re: Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 20:43
Swordfish   
Viděl jsem lítat pár RC-modelů a kupodivu to lítá lépe než to vypadá))
 

Re: Re: Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 21:05
A.J.Scandall   
Víšco ono to může lítat hezky a mít to určitá pozitíva, ale při hodnocení jako celku to asi zázrak nebude.

Jako příklad uvedu třeba dopraváky - téměř všechny současný mašiny mají "standardní" koncepci se kterou přišel Boeing 707 a od tý doby se na tom staví. 737, 747, 757, 767, 777, A 300, 310, 320, 330, 340, 380, Mercure, Tu-204 atdatd.Lze říct že je to až nuda.
Před padesáti lety začaly bejt moderní "čistý" křídla, přišla s tim Caravelle, pak 727, DC-9, Trident, VC-10, BAC-111, Tu-134, 154, IL-62 a spousta dalších. No a svýjimkou malejch bizjetů, regional jetů a Tu-334 tahle koncepce úplně zdechla. Proč? Výhody - čistý křídlo, vstupy motorů výš nad zemí kvůli nečistotám, trochu menší hluk vepředu v kabině. Menší asymetrie tahu při vysazení motoru. Nevýhody: hrozba Deep Stall a z toho vyplývající nutnost umělé ochrany (stick pusher). Problémy s centráží. Větší náchylnost motorů k pumpáži při silné turbulenci. Velké riziko poškození systémů řízení pri destrukci motoru. Větší náchylnost na nasátí ledu do motoru v námrazových podmínkách. Větší hluk vzadu v kabině. Ocas do T vyžadující kvůli zatížení větší pevnost a tím i váhu a opět problémy s centráží.

Takže pár pozitiv je vyváženo podstatně více negativ.

 

Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 21:24
Swordfish   
A.J.Scandall:Absolutní souhlas,toto letadlo bych zařadil spíše do kategorie experimental.
A tady jedna foto z Nesvačil speciálně pro TebeBulíka tam nikdo nepozval
img_forumn/r34727_1.jpg (500x375)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   19. 9. 2004 / 00:25
A.J.Scandall   
Hezký.... škoda, že jeho velkýho bráchu stihl takovej osud....
 

Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 21:56
Pips   
Pripadam si jako nevzdelanec, ale co je to ta pumpaz motoru a jak k tomu dochazi ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   18. 9. 2004 / 22:04
Swordfish   
Noční můra pilota Migu)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   19. 9. 2004 / 00:56
A.J.Scandall   
No pouštim se na tenkej led, ale zkusim to trochu přiblížit:

pumpáž je nestabilní stav v lopatkovém motoru, vzniklý zpravidla sníženou dodávkou vzduchu. Motor se při tom může vážně poškodit, hlavně z hlediska tepelného. Dojít k tomu může právě tím, že při nějakém manévru či extrémní turbulenci dojde k omezení přístupu vzduchu. Jestli se nepletu, kritická hodnota bývá kolem 20° mezi osou motoru a směrem, odkud to do něj fouká. Příčin pumpáže může být víc, v době počátků proudových motorů to bylo třeba i prudké přidání plynu.

U letadel s motory vzadu na pylonech je riziko zvýšené tím, že velký "stín" při bočním ofukování může způsobit právě trup.

Kdyžtak mě někdo opravte, já tomu taky až tolik nehovim
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Quickie airplane   19. 9. 2004 / 10:50
Pips   
Diky za vysvetleni.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ