FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 25. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ? Jeden příspěvek | Celý strom
Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 13:41
Matyx   

Zdravím,
rozhodl jsem se že se pokusím účastnit svého vůbec prvního eventu CZ FIRu na IVAO (zatím jsem zkoušel jen nějaké akce BHA) a to konkrétně 36 hodinovky.
Bohužel jsem při bookingu narazil na problém, že mnou vlastněná a oblíbená letadla (ATR72, B767-300, e-jets) jsou tam zastoupena málo, nebo dokonce vůbec. Než shánět nějaký speciální free kousek jen pro tenhle účel mě napadlo spíš zkusit doplnit flotilu o běžný medium airliner.



Mám tedy dotaz na ty z vás, co létají 767ku (LevelD, potažmo Captainsim) a 737ku PMDG, jak moc velký rozdíl tam je? Mám jeden, možná dva večery v tomto týdnu volno, tak bych chtěl vědět jestli se to dá naučit, když mám 767ku jakžtakž v ruce ? Předem díky.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 14:04
Tragédie v JRD
Prosim .. neee.... na akci pokud mozno v letadle, ktere fakt znas a ovladas ...
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 14:53
Matyx   
Neděs mě, nebo zase stornuju ty bookingy, jediný éro který opravdu znám a je zároveň spolehlivé je 763ka a ta tam nemá ani jeden slot. S játrem mam za sebou cirka 10 letů, a bugy v e-jets to taky nezachrání. A to nemluvím o tom, že problém nebude ve znalostech a ovládání letadla, ale někde úplně jinde. Na druhou stranu není nic jednoduššího to jako obvykle (v posledních 3 letech) stornovat, mám volno i v pátek tak můžu radši vyrazit někam na kolo. Co myslíš ? ))
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 14:55
Tragédie v JRD
Jeee.. tak si nebookuj zadny let a proste prilet odnekud ... mimo ten booking, a s letadlem, ktery aspno znas, ne?
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 17:45
Matyx   
Hele, já naprosto rozumím tomu co se snažíš říct. Zkus to taky, třeba tak že budeš číst mezi řádky, kde stojí "lovec frček" . Neoblíbený to druh simptáka, ale přiznávám se k tomu, že to prostě u mě funguje jako externí motivace. Na druhou stranu uznávám že máš pravdu, a stačí že už takhle poletím s 3 druhy letadel, přidávat 4-té které bůhví jestli bych se stačil do víkendu pořádně naučit je zbytečný risk. Poperu se s tím jinak (našel jsem ještě další slot pro játro )).
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 19:52
Lejzy
Sakra, jak to tak ctu, muze se vubec normalni clovek v tech dnech normalne pripojit jen tak litat? Puvodne jsem uvozoval i o prihlaseni se do toho seminare (obcas si sedam na LKKV_TVR), ale jak to tak ctu, tak se zacinam bat a radsi mozna zustanu offline i s letadlem.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 19:57
Teflon_490   
Samozrejme ze kazdy clovek muze litat. Jen nesmi zkrizit cestu Tragedovi Napr. v Brne ti nic neudelame, neboj
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 20:12
Jimmyk
V Brně budou sedět jen ti hodní
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 20:18
pseudoMates
Tak Tragéd ale, co jsem koukal, bude párkrát i v Brně.. Což bude tím pádem přístupné jen letadlům s TCASem..)
 1x  

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 20:21
Jimmyk
Párkrát asi jo... ale myslím že více méně bude Brno obsazeno domácími
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 20:31
Teflon_490   
Aha, az ted to vidim A to s tim TCASem, aby se jako neposrazeli uz na zemi?
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 20:35
Jimmyk
xD
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 18:02
Teflon_490   
FMC je asi ten nejmensi problem, to zvladnes ovladat prakticky hned, je tam drtiva vetsina veci stejne. Co je nejvetsi kamen urazu, je overhead a k tomu pridruzeny checklist. Jine postupy, navaznosti, umisteni ovladacich prvku. Ne ze bys to neznal, jen to vsechno trva strasne dlouho, nez to dostanes do krve...proste flow, ktery tam ma byt, aby si nezdrzoval provoz a ridici, tam zpocatku nemas. A za dva dny ho jen tak neziskas.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 18:54
Matyx   
Yup, tuhle odpoved jsem hledal, diky, to beru. Ona to stejne bude velka legrace, az nasi predni ridici (nejmenuji ) uslysi tu samorostlou frazeo, tak buhvi jestli vubec dostanu clearance
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 19:45
kluk ušatá
Tak se holt pripoji o 10-15 minut driv Zas tak odlisny ty overheady nejsou.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 19:49
Teflon_490   
No tak jo, pokud ti nezalezi na tom, jak to zapinas, a proste vsechno jedno podruhym naklikas do polohy ON, pak jo. Ale pokud chces jet fakt tak, jak se ma, tak zjistis, ze tech odlisnosti je tam docela dost.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 21:12
kluk ušatá
Jezismarja, nedelejme z toho vedu, stejne to kazda druha spolecnost ma jinak
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 21:20
Teflon_490   
No jasne, vono to nakonec nejak poleti ze...ale kdyz to beres takhle, tak si mohl zustat nekde u FS98 a neprechazet na vyssi verze a promakanejsi addony, ze?
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 21:23
kluk ušatá
Kriste, tobe to fakt neni jedno jestli treba elektricky hydraulicky pumpy zapnes po pripojeni GPU/APU nebo az po nahozeni motoru?
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 21:49
Teflon_490   
A tobe by treba bylo jedno zapinat alignovani IRS treba jeste pred zapnutim APU/External power? Tebou zminovana nuance, pokud neni totalne nelogicka, mi je putna.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 21:58
kluk ušatá
Uprimne, jestli to pripnu do 5ti minut tak jo, pak bych musel pripnout zas pravou IRS, ale jinak v tom problem nevidim.

Kontrolni otazka, jestlipak vis, proc jsou nektery casti overheady sedivy..
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 22:00
Teflon_490   
Nevim...
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 22:04
kluk ušatá
No vidis, nevis tak zakladnou vec a des me poucovat?
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 22:08
Teflon_490   
Ja te nepoucuju...ale ty postupy, v jakejch se to ero ovlada, tam nejsou jen tak. Podle toho jak to rikas ty, si tam muze sednout vlastne kdokoliv, a at sahne na cokoliv v jakymkoliv poradi, bude to spravne...
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 22:10
kluk ušatá
Kristova noho... on tam preseda z 767, ne z Jaka 40... Dovolim si tvrdit, ze jestli pojede dle naucenych postupu z 767 tak nic neposere.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   27. 4. 2010 / 09:06
Matyx   
Kucííí, kvůli mě se nehádejte. Telfon s Tragédem mají určitou část pravdy, osobně si myslím že bych tu 737ku za tři, čtyři večery zvládnul, ale určitě ne s takovou mírou automatiky kterou jsem třeba 767ky získal za těch x desítek letů. Naštěstí jsem si ještě trochu přeorganizoval "víkendový" program a vyšťoural tam ještě jeden leg s játrem v sobotu brzo ráno, takže mám i rezervu. Takže přes týden budu ještě radši pilovat játro a opráším tu e170ku, a 737ce se budu věnovat v klidu později.
V každém případě díky za snahu o pomoc, cením si toho.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   27. 4. 2010 / 09:30
kluk ušatá
Ale ne, ty kokpity se podle mne skutecne tak moc nelisi abys to nezvlad. FMCcka jsou skoro stejne, nevim co jineho by te prekvapilo.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   27. 4. 2010 / 14:25
Matyx   
Takové ty praktické detaily, na které člověk při zevrubném průzkumu či standardním letu nenarazí, ale když na ně dojde tak to může být problematické. Námatkou mě napadá třeba definice holdu a další syntaxe (radiál k fixu, dme-arc atd.) a ovládání FMC (MAP vs. PLAN pohled s listováním po trase apod.) , ruční naladění VOR a příslušného radiálu (má to 737ka taky v plné automatice s jedním ručním VOR a ILS separé na throttle quadrantu ?), nastavení DH, tlak vzduchu dostupný v obou jednotkách, různé možnosti ovládání (např. u ATR se hodně použivá pravé tlačítko, u Realair zase drag atd.). A to mě jen tak napadlo z hlavy. Je jasný že klasika HDG, FLCH či V/S, ALT, SPD, podvozek, klapky a základ LNAV je všude nemlich to samý a kdo to jednou zažil už s tím nemá problém. Ale kluci fakt mají pravdu že by to nebylo dobré kdyby na mě v takovém frmolu ATC vybafl požadavek, já mu ho odreadbackoval (protože vím co po mě chce) a pak začal pátrat po tom jak se to v tomhle letadle sakra dělá ))))
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   27. 4. 2010 / 19:23
Teflon_490   
737 ma lazeni frekvenci na radio panelu, plnej manual.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   27. 4. 2010 / 19:35
Matyx   
To je mi blizsi, myslim ze si ji do budoucna oblibim
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   27. 4. 2010 / 19:53
kluk ušatá
No, ono to neni tak celkem pravda. Ladeni na NAV radia ma na pedestalu, ale jinak funguji stejne jak na 767, akorat nevim jestli ma osobitni radio na ILS, nejspis ne, ale stejne si ho ladi sam.
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   27. 4. 2010 / 19:58
Teflon_490   
Co prosim? Jak ladi sam? Co funguje stejne jak na 767?
 

Dotaz - odlišnost v postupech / systémech / FMC B737NG a B767 ?   26. 4. 2010 / 22:43
kluk ušatá
Sidenote: Zrovna IRS bych do toho netahal, jelikoz v 767 LDS je a 737 PMDG neni...
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ