| | B767 - Míra Dušínůj, pls help 26. 4. 2010 / 21:35 | |
| | Míro, mám na tebe otázku..
Vím, že máš typovku na 757, ale mám na tebe otázku ohledně B767.
GW = 107.4
Fuel = 12t (hodinovej přeskok)
LevelD má, nevim jak je tomu v reálným letadle, nad EFISem tlačítka s volbou režimu tahu motorů.. TO/GA, CLB, CLB1, CLB2, CRZ
Nepoužívám žádný tabulky pro výpočet redukovanýho tahu.. Dávám to tam "odhadem".. Na tuhle zátěž jsem dal CLB2.
Startoval jsem z letiště s A/P elev 500ft.. Ve 1200ft AMSL, gear up, flaps 5, se ozvala rána.. Na EFISu se pod N2 zobrazil nápis "X-BLD" fialovou barvou.
MCP bylo v režimu LNAV, N1, V/S, levej autopilot engaged.
Asi pět vteřin po tý ráně se nedělo nic. Pak najednou F/O zahlásil "engine flame out". N2 postiženýho motoru tušim ale zůstaly viset na původní hodnotě, N1 šla na nulu.
IAS byla V2+25 ve chvíli, kdy se to stalo.
Autopilota jsem vypnul, zkoušel jsem narovnat letadlo do horizontu, chvíli jsem zkoušel i letět cca -500ft/min, ale rychlost šla pořád dolů. Odpojil jsem autothrottle, zapnul režim TO/GA a narval tam plnej kotel. V tu ránu se mašina roztočila v horizontu na stranu mrtvýho motoru, najednou stickshaker a než jsem stihnul aspoň žbleptnout do rádia, tak jsem byl na zemi hlavou dolů.
Ten dotaz..:
šlo podle tebe o flame out, nebo se mi ten motor roztrhnul..(už třikrát se mi stal ve FSpax flame out a ani jednou to tušim nebylo doprovázeno ránou)? urvalo se mi pak následně i křídlo..? Pokud se jednalo o roztžení motoru (nejsem si jistej, jestli FSpax tohle umí..), tak jak by se to mělo řešit korektně - aspoň nějakej zkrácenej, pro FSku použitelnej postup..?
vzhledem k vypnutejm crashům ve FS i FSpax, jsem musel všechno vypnout, takže jsem to pohledem z exteriéru nemohl checknout.. |
| |
|