Že by u 737NG blesk ublížil výrazně řízení, to bych na to klidně vsadil hlavu, že ne (pokud by nedošlo k strukturální poruše, ale nevim nevím). Nicméně si naprosto živě dovedu představit, že se té rány piloti tak lekli, že nezvládli samotné přistání.
Jednou jsme v 50ft nad zemí trefili sovu, v noci, a byla to taková rána, že se F/O lekl, nepodrovnal, a byla z toho další rána. Jindy jsem zažil silný výboj statiky (nikoliv blesku, žádná bouřka široko daleko nebyla), a ač to nezpůsobilo žádné škody, byla to rána jako z děla. Kolega nedávno potkal v noci blesk a prý byli na chvilku zcela oslněni. Takže si naprosto živě dovedu představit, že blesk sám jim nijak podstatně neuškodil, pouze jeho nepřímé následky...
A samozřejmě to taky mohly způsobit další jevy provázející bouřku, jako střih větru, microburst a tak, to se ukáže až při vyšetřování
Každopádně je úctyhodné, že z takhl zle vypadajícího vraku odejdou téměř všichni živí (a ten jeden smrťák byl až následně od infarktu) |
|