FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG 737 TNG několik dotazů Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 08:43
Jarda
Chtěl bych se zeptat:
Když po odstartování zapnu asi tak v 1000 FT autopilota a přepnu LNAV A VNAV, tak to docela dost stoupá, je to i hodně přes 3000 fpm, rychlost to neztrácí ( 250) i úhel je OK (cca. 12°) , je to normální ???
Jaká se zadává výška při startu do ALTITUDE na panelu? Zadá se tam konečná letová hladina, nebo ta úvodní, do které mě posílá ATC? Potom by se , ale po jejím dosažení deaktivovalo LNAV a VNAV.

Při klesání k destinaci, pokud letím pořád LNAV a VNAV, musím změnit ve FMC letovou hladinu pro klesání, jakou hodnotu mám zadat do ALTITUDE na panelu? Zadá se tam úplně 0 (nula), aby to celé klesalo podle FMC a dle pokynů ATC se v určitých hladinách držím jen stisknutím ALT HOLD.

Podle čeho se při startu a přistání přidělují příslušné SID a STAR pro runwaye? V tom mám nějaký hokej a když to nějak navolím, tak někdy docela dost kroužím zbytečně.

Poslední dotaz. Kdy se v reálu zhasíná kontrolka na připoutání cestujících, je to po překročení 10000 ft, kdy letadlo přejde do normálního stoupání po TO? A kdy se potom cestující připoutávají před přistáním?

Dík za odpovědi.
 

Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 09:56
Tragédie v JRD
1) myslim ze je to normalni .... navic na CLB strance v FMSce si muzes vybrat profil jakym ma stoupat (tusim ze je tam stoupani na max. tah, na maximalni rychlosti a maximalni stoupavost), ovlivnuje to feety/min a rychlost (ias) - ale k tomuhle ti vic rekne AJS

2) na MCP panel davas vysku na kterou jses povolen, do FMS davas FL ve ktere poletis po trati, LNAV a VNAV se nevypne, ale drzi a letadlo automaticky zacne stoupat, kdyz na MCP panelu vysku zvednes. Stejne tak kdyz uz klesas, davas do panelu vysku do ktere jses povolen (na MCP panelu), do FLevelu v FMS nesahas

K te nule... pokud pristavas, tak bud pristavas rucne (v tom pripade je upolne jedno co mas v MCP panelu), a nebo pristavas na autoland pomoci ILS/GS. V tom pripade je uplne jedno co mas v MCP panelu, protoze ponevadz jelikoz nebot letadlo sleduje glidepath (pokud je aktivovany APP mod) bez ohledu na vysku v Altitude

Jeste k tomu stoupani - krome toho ze mas nejakou FL v FMS a neco na MCP panelu, muzes myt jeste omezenou vysku v SIDu, ktery je v FMS... v tom pripade se berou i omezeni zadana v FMSce a letadlo tomu prizpusobuje stoupani

3) ehm, nejak jsem si nevsiml ze se ptas na klesani az tady.. viz odpoved (2)

4) SID a STAR ti prideluje ridici, pokud to neni mozne (letas offline) tak si vyberes nejaky ty podle mapek prislusneho letiste. je vhodne na prislusne strance v FMS nejprve aktivovat drahu / typ priblizeni ktere budes provozovat , FMSka pak v levem sloupci zobrazi jen ty SIDy/STARy, ktere je mozne na tuto drahu pouzit. nazev SIDu/STARu se vetsinou sklada z jmena NAVAIDu kde zacina(star)/konci(sid) a cisla.. takze vyberes ten, ktery primo navazuje na tvoji trat potazmo konci co nejbliz nejakemu bodu na tve trati (pokud nemas mapky letiste, hleda se to nekdy dost obtizne, nekdy ty sidy/stary jsou dlouhy treba 100 mil ....

5) na to odpovi nekdo fundovanejsi , ostatne i v tomhle jsem urcite nasekal nejake ty nepresnosti, ale principialne by to melo fungovat tak jak pisu
 

Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 11:23
A.J.Scandall   
No, principialne pravdu máš, ale...

1) tři stoupání, které si lze vybrat v FMS je MAX RATE (max. vertikální rychlost stoupání), MAX ANGLE (max úhel stoupání), ECON (ekonomická rychlost, kterou si to vypočte z cost indexu, větru, odchylky od ISA a buchvíčeho). Max. tah s tím nemá co do činění, motory ve všech případech jedou na N1 limit (což může být CLB nebo R-CLB, eventuálně snížený CLB 1 a CLB 2) a FMS to přes VNAV řídí změnou indikované rychlosti

2) No právě že VNAV se vypne vždycky, když letadlo dostoupe do hladiny omezené MCP, přejde to přes ALT ACQ do ALT HOLD. Při dalším stoupání nestačí jenom změnit výšku na MCP, je třeba dát nějaký vertikální mód. Buď základní LVL CHG nebo opět VNAV. Jedinou výjimkou, kdy VNAV zůstane, je po dostoupání do cestovní hladiny, to přejde VNAV SPD do VNAV PTH, anebo když před dosažením výšky v MCP narazí na Altitude constraint, tj. výškové omezení ve FMC.

Nula se na MCP nedává NIKDY. Po zachycení G/S, bez ohledu na to, zda to je v A/P, ručně s F/D nebo ručně úplně bez ničeho, se nastaví výška pro nezdařené přiblížení (tzn. výška, kam se stoupe v případě go-aroundu). Ta je často shodná s výškou středního přiblížení (laicky řečeno s výškou FAFu)
Pakliže se letí jiný druh přiblížení (VOR, NDB, GPS, vizuál), nastavuje se buď výška step-down fixu, nebo MDA (minimum descend altitude, minimální výška pro klesání, obdoba výšky rozhodnutí u přesných přiblížení). Po doklesání minim, anebo po navázání vizuálního kontaktu a rozhodnutí LANDING. se provede tzv. RESET MCP (tj. vypnou se oba F/D, nastaví se na MCP výška pro G/A, a pak se oba direktory opět zapnou). To dělá pilot neletící, ten, co řídí a bojuje s živly, na to nemá moc času. Proto si myslim, že je odůvodnitelné, pokud to ve FS takhle neděláme)))


Jinak jsem dost dlouho přemýšlel, jestli má smysl takhle psát. Jak včera Gabo tak dneska TRvJZD principiálně odpověděli dobře, a zatáčečníkům to tak rozhodně stačí, říkám si, jestli tohle moje "dolaďování" není zbytečně "vyšší dívčí", když jde vlastně jenom o počítačovou hru....

 3x  

Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 11:26
PavelS
ad poslední : určitě má smysl odpovídat takhle. Vlákno si přečtou všichni, včetně těch , co lítaj pokročilé procedury online nebo i real piloti nebo adepti na ně.
 

Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 11:37
Tragédie v JRD
Ja to vedel ))

1) ahaaaaaa ... ty ostatni mi byly celkem jasne, ale nejak jsem si nebyl presne jisty jaky je rozdil mezi MAX RATE a MAX ANGLE )) Díííky .)

2) Aha.. ... PMDG B737 se pri vzletu chova tak, ze (priklad) v FMS mam FL330, na MCP panelu mam 10000. Po dostoupani do 10000ft prestane stoupat, ale VNAV i LNAV (tedy alespon zustane vysviceni cudliku na MCP) zustane aktivovan, pote, co na MCP prenastavim treba 15000 ft pokracuje rovnou ve stoupani

a co se tyce posledniho odstavce... o tom nepremyslej, tyhle detaily sem urcite patri .. uz proto, ze sice treba obecne odpovime dobre, ale pritom nasekame furu chyb (jako ja dneska) ... a docela hodne lidi tu IMHO zajima i tahle "vyssi divci"
 

Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 11:53
A.J.Scandall   
Ad bod 2 - tak to jsou dvě možnosti. Buď to má 737 NG jinak než classic (čemuž moc nevěřím, kvůli společné typovce, vždyť i já mám v průkaze B737 300-900 a to jsem lítal jenom čtyřkilo a pětikilo(((, anebo PMDG udělalo chybu.

Ono logiku to vypnutí VNAV má, protože výška, to je z hlediska bezpečnosti primární věc a jako obrana proti stoupání/klesání při nechtěném přestavení výšky na MCP (to se může stát raz dva, člověk o to zavadí nebo se přehmátne) je nutnost opětovného zapnutí vertikálního módu potřebná.
Jinak LNAV, ten se samozřejmě nevypne. A dodatek - primární není vysvícení čudlíku na MCP, ale to, co je na FMA!!!! Na MCP stejně svítí jenom ty módy, které lze opětovným stiskem vyhodit (třeba do CWS). Někdy se stane, že to tlačítko, co má svítit, nesvítí (špatný kontakt etc.), ale to nevadí, pokud to na FMA je tak, jak má.
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:21
Vita Zenisek
Traged nemluvi pravdu. Ja "litam -800" a chova se to presne jak pises Ty v predchozim prispevku..
700 ft pred dostoupanim hladinky nastavene na MCP sirenka, pak ALT ACQ a nakonec ALT HOLD.
Abych nebyl na Traged osklivy, po pravde nevim co mi sviti na MCP. Toho si moc nevsimam, dulezite je co vidim na tom mode anunciatoru nebo jak se tomu co je nad umelym horizontem nadava
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:33
A.J.Scandall   
))) tak když už máme tu rejpavou, tak ALTITUDE ALERT nezačíná 700, ale 900ft před dosažením hladiny, udělá to tůt a světýlko svítí až do 300ft od hladiny))) Rejpyrejpyrejp. Večer jdu tahat za rajčáky tak se podívám, jak je to se světýlkama na MCP, zdaleka totiž nesvítěj všechny. Samotnýho mě to zajímá
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:35
Tragédie v JRD
Chichi rajčáky nadavaj zeleznicari pakam na masine .)) ze by jsi nam zmenil obor .)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:41
A.J.Scandall   
Rajčáky maj taky bagry a tanky. No, já totiž žiju dvojí život. Já ještě řídím na Mostecku korečkový rypadla a pak machruju na fóru RS2004 (rypadlo simulator 2004) - a někdy si to popletu)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:43
Tomas Gurecky
)))))))) 10 bodů za RS2004
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:40
Jarda
Ještě mi prosím AJS upřesni, kdy odpoutáváte a připoutáváte lidi při startu a přistání. Asi to dělá každý jinak, moc možností na porovnání nemám, protože se jednou ročně svezu někam k moři s nějakým chartrem a právě se mi zdá, že je to pokaždé jinak. Díky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:45
A.J.Scandall   
No, odpoutávají se, když to přestane házet, ne dřív než tak ve FL150. Při klesání analogicky, buď se zahájením sestupu, ne však později než ve FL130 (tzn. při nastavování referenčních rychlostí, Vref).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:51
Jarda
díky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 14:54
Fero
tobě přišlo že je to pokaždé jina, protože ona si to každá společnost může upravit podle sebe
 

Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 13:17
Luděk Ch.
Hmm, to 2) fakt zkus raději ještě jednou, protože pokud v režimu VNAV dostoupám (doklesám) na hodnotu nastavenou na MCP (a není shodná s FL ve FMC), tak mi VNAV vždy vypne.
 

Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:44
Vita Zenisek
Myslim ze ma cenu takhle psat. Ikdyz Tobe uz by asi stacilo zevidovat si prispevky a vzdycky napsat jen
Ad 1) a odkaz do fora , protoze uz jsi snad popsal vsechno na co se tu lidi ptaji. (Pripadne by to mohl udelat kdokoli jinej)

Napr. pro mne jsou Tve prispevky velmi dulezite. Dozvim se z nich veci ktere nejsem schopen zjistit jinak (a ani by mne za normalnich okolnosti nenapdlo je zjistovat). Vim ze nevedomost je sladka, ale pokud jde o mne, tak ja se radeji budu tyrat nacvicovanim toho "jak se to delat ma" nezli bych se spokojil s tim co uz umim a delal si veci podle sveho. Ikdyz jde "jen" o hru (napr. moje zena toto pocinani vubec nechape. Podporuje me skutecne letani, ale kdyz provozuju sim, mysli ze jsem blazen).

Napr. moje posledni otazka smerovana na chovani sloupku s beranem pri trimovani ma take sve opodstatneni. Mam joystick bez FF a kdyz trimuju, musim ho vracet zpatky do nulove polohy. Zajimalo me tedy jak je to v realne 737, protoze ve FS uz skoro nic jinyho nelitam.
Pokud by to bylo stejne, zpusobilo by mi to velikou radost.

Takze asi tak. A mne podobnych blaznu je tady urcite vic, takze prosim za nas vsechny, pokud Ti prijde ze jsi na neco jeste nereagoval a mel by jsi k tomu co dodat, tak dodej.
Predem Ti dekuji!
Vita
 

Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:51
A.J.Scandall   
S-s-s-s-soráč, na ten trim jsem zapomněl. Hrál jsem si s tim na Z-526 (vyvažovací ploška) a na Meťáku (přestavitelný stabilizátor), tam je to tak, jak jsem říkal, ale na Bulíku jsem to opomněl.

To s tou manželkou mě pobavilo:----) Ale buď rád, jsou takový, co si myslej, že jsi blázen i kvůli tomu skutečnýmu lítání


 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 14:51
Vita Zenisek
Ja jsem rad. Kdyz tak sleduji sve okoli, jsou na tom lidi vazne hur.
 

Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 10:00
PavelS
Stoupání a Autopilot :
- myslím si, že cca 14 dnů dozadu tady na této konferenci popisoval přispěvatel Scandall naprosto do detailu správné nakládání s autopilotem během startu. Mimoto odkazuji na stránku http://lis.rlp.cz/3-1-cz.html#AIP_AIRAC_AMDT_13/04 , kde je ke stažení soubor AD2 LKPR-TXT2 , kde jsou mj. popsány požadavky na průběh vzletu z Ruzyně ze strany UCL ( simptáci samozřejmě se musí přizpůsobit taky )

b) Pro start je v AIPU nebo v mapě nebo v instrukci od ATC ( při online ) dána tzv. initial climb , čili výška poč. stoupání. Zadat tuto. ( LKPR=5000ft at QNH )


b) Myslím, že toto záleží na panelu a letadle, ale obvykle nejde zadat nula, resp. formálně jde , ale pak se to samo disengaguje někde nad tím. Měl bys tam mít zadánu mez povolení od ATC ( v onlinu, jak to funguje v holé FSce nevím )

c) SID i STAR přiděluje ATC ( real + online ) . Pokud nejsi schopen SID nebo STAR zaletět, oznámíš to ATC a on Ti dá Radar Dep. nebo vektoruje.

d) Podle mně až po dosažení letové hladiny a rozvěcuje se před opuštěním letové hladiny ( před zahájením klesání ). Jinak ji lze rozsvítit kdykoliv , například v oblasti s očekávanou turbulencí apod.

Mezitím teda odpověděl i TK, ale snad to nevadí - opravy vítány.

PavelS

 

Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 10:15
Pavel2
K tomu připoutání: pokud je přepínač na automatiku,tak se nápis zhasíná po zatažení klapek dolu je to opačně....u nás se používá manuální ovládání a zhasíná se při dosažení let.hladiny a rozsvěcuje při zahájení klesání....pochopitelně se rozsvěcuje i v turbulencích
 

Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 10:14
Tomas Gurecky
Add 1) Je to tak. Prostě to letadlo, když je v modu VNAV, tak se snaží dosáhnout zadané výšky co nejdřive, samozřejmě se to da v FMS přenastavit.

Add2 ) Počátační výšku po vzletu zadáváš takovou, jaká je uvedená v SID ( INITIAL ALTITUDE ) nebo takovou jakou ti řekne ATC, popřípadě jaká je uvedena v ATISu.

Add3 ) To přesně nevím, ale dle mé vlastní logiky bych tam určitě nulu nedával. Min výšku kterou bych tam zadal, by byla min. výška na IAF popř FAF. Ale jelikož to takhle nepraktikuju, tak neznám přesné postupy.

Add4 ) SIDy a STARy se přidělují na základě dráhy v užívání. Když se podíváš do mapy LKPR na RNAV SID pro odlety z dráhy 24 na VOZ tak najdeš pouze dvě VOZ1A a VOZ1M. Když si v AIPU přečteš popis k těmto tratím, tak zjistíš, že VOZ1M je pro ATRy, a podobné malé sráče a VOZ1A pro ostatní. (teď to nemám před sebou, tak ti to nemůžu přesně citovat).

Add5) Kdy si vzpomenou, zapína se také při turbolentním počasí atd.
 

Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 10:20
PavelS
Add 4 ) bych opravil, že ne pro "...podobné malé sráče.." , ale pro "vrtulové sráče".

Dále bych opravil, že tam najdeš i další trat via VOZ, ale ta není R-NAV, čili by měla být zaletitelná letdlem bez FMS, jen s využitím VOR/DME. Nicméně i to je použitelný SID.
 

Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 10:59
lulinak
tak dik jako polozacetecnik s PMDG sem z tohodle prispevku moudrej ))))))))
 

Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 11:07
PavelS
No, problematika rozdělení sráčů na vrtulové a jiné je asi obecně srozumitelná ))

ad druhá část :

SIDY ( i STARy ) se dělí na R-NAV a non R-NAV. R-NAV je způsob IFR navigace za pomoci FMS(FMC) a NON-RNAV je IFR navigace jen pomoci VOR/DME/NDB. Protože ne všechna letadla jsou vybavena FMC, ale jsou IFR, musí proto existovat trať, po které poletí letdlo IFR bez FMC ( to je třeba malá Cessna ). Taková trať je SID, který se jmenuje NON-RNAV SID a tyto SIDy jsou i v Praze.

Pokud jde o odlety přes VOZ,
- VOZ1A je pro tryskové R-NAV ( s FMC)
- VOZ1M je pro vrtulové R-NAV ( s FMC )
- VOZ9F pro všechna letadla bez FMC
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 11:15
lulinak
uff diky, trochu sem se posunul dal, jinak co takhle usporadat nejakej seminar, skoleni a pak bumbu negde, hodne me tahle probmematika zajima jenze z tech materialu co sou k PMDG se to dost tezko uci......
no nic, asi to neklapne, mozna me na jare neco naucej v letecky skole, du na plachtaky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 11:18
Tragédie v JRD
Ono celkem bohate staci nasledujici:
1) manual k FSce, ground school co je v FSce
2) skolicka a dalsi materialy ktere jsou odkazovane odsud
3) IVAO instruction pack (na ivao.org, castecne prelozeny na ivao.org/cz)

nemusi se na to hned delat meeting ) i kdyz, proti gustu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 11:23
PavelS
Hahaha, to myslím, že když na školení použiješ tak desetinu znalostí co nasbíráš tady za týden, tak přednášející vyskočí oknem a potahneš to pak za něj ...
===============
Seminář : doporučuji aktivní účast na online létání na VATSIM/IVAO , kde se vše naučíš praxí a semináře i praktický nácvik procedur tam probíhá doslova online. Pokusy uspořádat seminář jako takový, zatím vždy ztroskotaly, takže se o to asi nebudeme znovu pokoušet.

V zásadě doporučuju hlídat příspěvky v této konferenci - pokud se vyřadí vlákna o kradení softwaru a osobní invektivy - tak se lze dozvědět unikátní , jinde nedosptupné, informace.

Mimochodem , pro plachtařský výcvik doporučuji použít osvědčených Svazarmovských učebnic ) na http://knihy.vacc-cz.org/

PavelS

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 11:29
lulinak
supr odkaz diky, uz mam na disku a budu hltat nohama i rukama
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 12:42
Tomas Gurecky
Semináře se snad konají pokud vím. U pinkasů, ve Wingsu, a teké v Airbusu. Ovšem nutno poznamenat, že se těchto seminářů zůčastňuje stále více lidí a brzy bude nutno objednat SAZKA Arénu ( Praha ) nebo ČEZ Arénu ( Ostrava )
))))
 

OT;PIVO: 8×Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 13:23
Karel
... v této souvislosti mě napadá, že bychom zase mohli navštívit WINGS. Několik (snad už desítek?) zasloužilých účastníků už mě uhání, kdy zase budeme pít........, kecám... debatovat o letadlech a věcech okolo. Navrhuji termín 23. a 30. 11. 2004. Jedná se o úterky, bo ve středu po celou zimní sezónu nemůžu. Začli bychom standardně v 1800SEZČ. Minule jsem zamluvil 20 míst, ale bylo to málo. Tentokrát bychom zabrali 25???

Karel
 

Re: OT;PIVO: 8×Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 15:01
Tomas Gurecky
Ostrava už taky plánuje poslední Sim-beer 2004 a to buď 26.10 nebo 17.12.
Bohužel problém je stejný jako v PRG. Nedostatek místa, pro stále větší účast.

IMHO: Pavle S, když jsem chodil na hokej MS2004 tak v Arénach visely velké projekční obrazovky ( v PRG nad ledem a v OSR po stranách ) to by bylo vyhovující pro účastníky )))))
 

Re: Re: OT;PIVO: 8×Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 15:14
PavelS
No tahle blbina mně už taky napadla )

Dokonce jsme dostali i nabídku na PRONÁJEM SALONKÚ i HALY, ale když se ukázalo, že čísla jsou opravdu v Eurech a ne v korunách -což nebylo na první pohled poznat (!!! ) - tak jsme to odpískali jako nepoužitelné.

Až komunita naroste tak , že začne popularitou šlapat na paty hokeji ,počítám s tím, že zaplníme vždy v úterý ( ve středu Karel nemůže, patrně má tenis ) obě haly ( PRG + OSR ) on-line megasletem, přenášeným na obrazovky pro tisíce platících diváků...
 

Re: Re: Re: OT;PIVO: 8×Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 15:33
Latom   
No to je dobrý nápad, ale asi na ty srazy budou chodit až naši potomci, aby se to dalo pak i zaplatit. )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 13:49
PavelS
Nejsem si jist, zda to co je U Pinkasů nebo kdekoliv jinde je plnohodnotný seminář ( například zatím nikdo neměl odvahu instalovat projektor a plátno, to by pingl koukal ).

V úterky mohu až od 20:00ZSEČ, 25 je podle mne málo.
 

Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 10:15
Tomas Gurecky
Tak a vyber si )))))))
 

Re: Re: PMDG 737 TNG několik dotazů   12. 11. 2004 / 10:35
Jarda
Každopádně všem vám děkuji za odpovědi.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ