FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vyska a stav letadla pri startu Jeden příspěvek | Celý strom
Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 09:30
lulinak
ahoj, potykam se uz nejakou dobu s temito dvema vecmi na ktery se mi nedari najit odpoved
- vyska pro startu - standardne sem mival pri startu vyskomer automaticky na 0, ted z nejakych duvodu ho mam (u vsech letadel vcetne PMDG) na ruznych vyskach, ani stisk "B" pro korekci nepomaha, nedavno sem prelejval komp a pak to bylo zase chvili v poradku, a pak nevom co sem kde zmacknul ci co mam zase starty se start. vyskou treba 1800..... asi je moznost ji rucne dojet na nulu z duvodu korekce ve vyssich hladinach (coz sem stejne dodneska nepochopil co je to ta curr. alt. 2992...) ale tohle bude necim jinym.....
- kdyz delam Flight planner , jaky je standardni postup?? vyberu start a cil letiste a pak se zaskrtava co? jestli visual nebo instrument, a pak jaky navigacni prvky? kdysi sem tam dal nejakou kombinaci a pekne me ATC ridil pocas celyho letu, ted stoupej, zatoc, ted klesej, navadeni pred cilovym letistem a tak, ted celou dobu mlci jen prepinam frekvence center a jinak na me ATC uplne dlabe (litam PMDG 737 manualne bez FMC s tim jeste neumim....)
umite nekdo rict co delam blbe? diky L.
 

Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 09:55
Kolbiš (OK-KOL)
To že máš výšku jinou než nula je v pořádku. Pokud nestartuješ z hladiny moře. Cur. Alt. 2992 je výška při tlaku 2992 rtuťového sloupce. Tedy při normálním tlaku. Odpovídá to tlaku 1013QNH (hektopaskalů).
 

Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 09:57
Luděk Ch.
Blbě děláš to, že se snažíš dostat výškoměr na nulu! Kde jsi na to přišel? To se používá snad jen v aeroklubech, ale u dopraváků se lítá vždycky na QNH, tj. výškoměr nastaven podle aktuálního tlaku, takže neukazuje na zemi "0", ale nadmořskou výšku letiště. Možná by bylo dobré, aby si zjistil aspoň ty úplně základní informace, než se budeš pokušet lítat s dopravákem.
 

Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 14:12
A.J.Scandall   
Počkéééj, to nemáš úplnou pravdu. V Rusku se lítá jenom na QFE (tj. výškoměr na nulu!) A v aeroklubech se lítá naopak na QNH (i když starý dědci a mladí desperádi si to překroutěj taky na nulu, to je fakt. A přiznám i já že akrobatim radši na nulu, to se člověk líp orientuje).

P.S. perlička od východních bratří z ukrajinských polí a lánů. Celej svět lítá na QNH a feety, rusko na QFE a metry, a ukrajina teďka přešla na QNH a metry. Bleeeeee......
 

Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 16:40
Angel
Také bratři v azerbajdžánu znají pojem flight level.... Že by to bylo jejich láskou k sovětskému svazu?
 

Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 17:50
Luděk Ch.
Dobře, myslel jsem civilizaci, jen jsem nechtěl kolegu mást ještě víc, než je A s těmi aerokluby je to tak, jak říkáš. Starší si na QNH těžko zvykají.
 

Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 19:01
Totti10
To se dejou na vychod od Kosic tak strasny veci??
Takze ukrajinsky ATC ti pri vektorovani natvrdo rekne at sestoupis treba na 2000m a ty uz si to musis hezky sam prepocitat?
No fiha....
 

Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 19:04
Tragédie v JRD
Vetsina modernich letadel ma moznost zobrazeni i v metrech ... vcetne PMDG .) cili nejspis i velky realny bulik to bude mit .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 19:18
A.J.Scandall   
No, ne tak docela, má to akorát OK-WGY a WGX co máme po British Airways, ty ostatní to nemají. Jako primární se používají převodní tabulky. Takže když ATC řekne "Climb flight level 9600M" tak to znamená potvrdit 9600M, vzít tabulky, převést na FL315 a tu nastavit na MCP.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 19:26
Tragédie v JRD
ufff
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 20:18
Waterfight (TVS379)   
Ale NG už by to měly mít snad všechny, ne?
 

Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 20:21
Zdeněk
...a když sedíš ve větroni a řídíci po tobě chce polohu, tak rychle násobíš třema, protože všude máme výškoměr v metrech. A než bych k tomu ještě připočítával 243m tak už raději nastavuju QNH.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 22:17
JBr   
Mno a aby to bylo jeste zajimavejsi... Nevim jestli tohle plati i ted, nemel jsem moznost nahlednout do aktualni verze daneho predpisu, nicmene takto pravi (nebo jeste nedavno pravil, pokud byl novelizovan) L5 - Predpis pro pouzivani mericich jednotek:

3.1 Jednotky SI
3.1.1 Mezinárodní soustava musí být používána, s přihlédnutím k 3.2 a 3.3, jako normalizovaná soustava ve veškerém letovém i pozemním provozu civilního letectví.


Pricemz u 3.3 (Jednotky nepatrici do mezinarodni soustavy, jejichz prechodne pouzivani spolu s jejimi jednotkami je povoleno), je nasledujici poznamka:

Poznámka: Používání jednotek uvedených v tab. 3.3 (Námořní míle, uzel, stopa), nepatřících do mezinárodní soustavy, má být ukončeno v souladu s termíny stanovenými radou ICAO. Termíny ukončení použitelnosti jednotek jsou uvedeny v hlavě 4 tohoto předpisu, pokud byly stanoveny.

V hlave 4 je samozrejme uvedeno, ze termin ukonceni pouzivani neni stanoven Aby byl Muprhyho zakon uspokojen, tak se urcite vsichni nauci na feety a knoty a pak se rekne, ze se tyto jednotky zakazuji
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   7. 12. 2004 / 07:47
Zdeněk
Už aby SI konečně pochopili i v Americe....
 

Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 10:44
vojtas
http://www.lkpr.info/takeoff/skolka/zaklpojm.htm
 

Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 11:26
cmar
ešte doplním .. aby Ta ATC navigoval, musis mat podany IFR letovy plan. Ty maš asi zaškrtnute VFR.. a to na teba samozrejme ATC dlabe, lebo..... Vfr je visual .. a Ifr je Instrument .. táákže študovat ))
 

Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 13:00
Tragédie v JRD
To ma jedenzakladni problem... ATC Te nenaviguje, resp. ATC te nema navigovat... ty musis letovy plan dodrzovat sam, ATC te zacne vektorovat do kurzu trate az kdyz letis uplne spatne mimo trat kteoru sis naplanoval
 

Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 13:03
forex
No ja kdyz letim dle IFR,tak me vektoruje od startu az po pristani. Samozrejme ze nejvic vektoruje po startu az do nabrani spravne trasy a pak pri navadeni na ILS napr.
 

Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 13:28
Tragédie v JRD
No to samozrejme.. ale pokud se Te atc snazi vektorovat i v prubehu letu (kdyz jses na letove hladine, a atc ti rika ze mas tocit tam a tam) , tak je neco spatne.. a to presneji to, ze letis spatne
 

Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 13:31
Fero
No tak to máš blbě, jestli létáš s default letadly jak jsi kdysi psal tak proč neletíš aspoň podle GPS?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 13:34
forex
Ted nevim,co jsi tim chtel rict????
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 13:37
Fero
no já se ptám podle čeho se naviguješ, jako ATC by ti mělo správně říkat headingy jenom při vektorování na přistání, nebo když tě po vzletu navádí na tvoji trať, jinak se naviguješ sám podle flight planu který sis vytvořil. V letové hladině ti řekne heading jenom když se odchýlíš od původní trasy, jak to už tu bylo řečeno.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 13:43
forex
No vzdyt ja nic jineho nerikal, kdyz se podivas do predchozich zprav. Vektoruje me po startu do trasy a pak pri vektorovani na priblizeni ILS. ale behem letu stale udrzuje kontakt,at uz v podobe zmen frekvenci,ci altimetru a tak.Ono kdyz letas kratsi vzdalenosti,tak vlastne te vektoruje skoro porad. Viz (LKKV-LKPR)apod
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyska a stav letadla pri startu   6. 12. 2004 / 14:12
Fero
jooooo tak to je pak v pohoděěě já sem to pochopil jako že se během celého letu spoléháš na headingy co ti řekne ATC, tak pak teda sorry )
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ