| | | Navigace a ATC,flight pattern 17. 12. 2004 / 20:46 | |
| | Ahoj!
Jsem teprve docela začátečník v létání ve flight simulatoru a potřeboval bych v několika věcech poradit...
Dosud jsem úplně nepochopil,jakým směrem mám letět po vzletu do předem naplánovaného letiště-jestli podle směru,který vytvořil flight planner nebo podle navigace,kterou mi říká ATC ...
A to samé i s navigací GPS
A ještě něco-jak je to s přistáváním podle VFR-(flight pattern)-to se fakt vše dělá "od oka" (určení místa,kdy zatočit o 90 stupňů atd...jak to psali v návodu? To přece s velkým letadlem(boeing...) nejde,nebo se snad mýlím? Je možné s boeingem letět přistání VFR?
Mohl byste mi někdo zkušenější poradit a objasnit tyto otázky?
Díky! Adam |
| |
|
| | | Re: Navigace a ATC,flight pattern 17. 12. 2004 / 21:02 | |
| | 1) pokud predpokladame, ze letis IFR let a mas let v tom planneru co je v FSce, tak prirozene posloucej pokynu ridiciho, on te navede na trat podle letoveho planu a pak se s tebou "rozlouci" pokynem ve smyslu "mantain own navigation" a pak jiz letis sam
3) podle VFR neni jenom pristavani, ale muze to byt i cely let, a jde to i s velkym letadlem ... a zas tak moc "od oka" to neni |
| |
|
| | | | Re: Re: Navigace a ATC,flight pattern 17. 12. 2004 / 21:15 | |
| | moc díky za odpověď
Co se používá častěji u velkých/menších letadel-VFR nebo IFR?
A ještě jedna věc-co se používá nejčastěji(to co je na výběr ve flight planneru) VOR to VOR,GPS,high/low altitude airways??
No ale u té cessny mi to docela od oka přišlo-když tam píšou otoč se a až uvidíš za sebou dráhu dráhu zatoč o 90 stupňů-u boeingu se taky dívá pilot z okýnka až uvidí dráhu?!?! Jak to tam probíhá? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Navigace a ATC,flight pattern 17. 12. 2004 / 21:33 | |
| | V reálu to záleží na vybavení letadla, vybavení letiště a licenci pilota. V FSce pak samozřejmně na vybavení panelu ( ale většina panelů je udělaná, tak že umožňuje letět skoro a čímkoliv IFR ), na vybavení letiště ( ne všechny letiště jsou třeba s ILS zařízením ) a na drzosti a odvaze pilota.
Samozřejmě platí - malá letadla ( cessna , Zlín ) jsou na 90% létány VFR, čili v zásadě za viditelnosti země ( pod mraky, ne v mlze , apod ), střední ( Beech ) tak napůl, jak se to pilotovi líbí a velká výhradně IFR. Nicméně je opravdu možné letět i se 747 za podmínek VFR a ničemu to neodporuje (myslím předpisy ).
Předpokládám, že je jasno, že VFR je let za viditelnosti země a IFR let podle přístrojů ( t.j. teoreticky není nutné se kromě startu a přistání vůbec dívat z okénka ).
Jak kdy : staré dopraváky a malá letadla VOR to VOR, ULL GPS, moderníé doprava létá podle RNAV, t.j. prakticky něco jako VOR to VOR, ne podle GPS, a low/high altitude airways znamená jestli se letí v nízké nebo vyskoké hladině a to záleží na délce letu ( krátké v nízkých hladinách a dlouhé lety ve vysokých ).
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Navigace a ATC,flight pattern 17. 12. 2004 / 21:40 | |
| | V reálu se u velkých letadel vždy (pokud vím) lítá IFR. Ono se to nezdá, ale při přehuštěném provozu je to bezpečnější. U menších se lítá podle IFR i VFR, záleží na vybavení letadla a na certifikaci pilota.
Přistání s Boeingem a pod.stroji - pilot se vždy řídí přístroji až do tzv. "výšky rozhodnutí" těsně před dosednutím, kdy má poslední možnost přerušit přistání. K tomu slouží příletové mapky - světovou jedničkou je f. Jeppesen. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Navigace a ATC,flight pattern 17. 12. 2004 / 21:52 | |
| | v realu dopravaky litaj iFR i proto, ze ve FL350 se VFR lita docela tezko )) a v mensich vejskach jsou tyhle velky letadla strasne nenasytny po palivu .) a taky by zrovna nebylo idealni kdyby polovinu dnu v roce musela letecka doprava stat, protoze by nebylo pocasi
to s tema jepeseneama neni uplne presny.. ten nedela nic jiynho nez ze na jednom miste publikuje informace z narodnich aipu, takze clovek nemusi sslozite shanet aipy z druheho konce sveta... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Navigace a ATC,flight pattern 17. 12. 2004 / 21:56 | |
| | Opravdu-mockrát Vám všem děkuji za velmi zajímavé informace a rady-konečně jsem si to teď trochu ujasnil...
Až zase něco nebudu vědět(to bude určitě hodně brzy ,určitě se obrátím zde na fórum-je vidět,že jsou zde opravdu profesionálové
Moc díky! |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Navigace a ATC,flight pattern 17. 12. 2004 / 22:02 | |
| | ještě něco-začínám teď s beech baron a nevím,kde mám zjistit,při jakých otáčkách se roluje po dráze atd.-to v lekcích není vůbec napsáno(u cessny to bylo) ale tady ne.
Kde to můžu najít? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace a ATC,flight pattern 18. 12. 2004 / 07:56 | |
| | V learning centeru, nebo někde tam, musí být manuály ke všem defaultním letadlům. Zkus pohledat tam. |
| |
|
|