FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 1. 6. 2024, svátek má Laura Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FMC a sid/star v realu Jeden příspěvek | Celý strom
FMC a sid/star v realu   24. 1. 2005 / 16:33
Totti10
Jenom takovou drobnost z realnyho litani. Takze poporadku

SID:
Hodne SIDu zacina uz tesne po startu (treba v 500 ft tocit doprava na 320° a nalitnout tu a tu radialu) tak by me zajimalo, jestli kdyz je ve FMC onen SID nacvakanej, jestli pilot zapne zapne autopilota hned aby to mohlo ridit rovnou FMC, nebo se naladi prislusny VORy a nalitne to pilot sam a VNAV, LNAV zapne az v nejaky "klidnejsi" fazi?

STAR:
Pri ILS priblizeni jede FMC az do IAFu a pak to bere pilot do teplejch (nebo krouti sam na autopilotu) az do zachyceni localizeru - je to tak spravne?
 

Re: FMC a sid/star v realu   24. 1. 2005 / 17:37
MT.
Ahoj, sice ti neodpovím, jak je to opravdu přesně v reálu, ale aspoň napíšu, jak jsem to odkoukal z Fischer DVD s jejich B733.
SID:
Přijde mi, že je to odvislé hodně od počasí. Když je "klidné léto" (a to je na Fischer DVD všude) a SID je hned po startu (jak píšeš třeba v 500ft. AGL) nějak prudčeji na strany, že cca. v 300ft. AGL zapínají autopilota a hned přepínají z HDG (což je standardně po zapnutí) na LNAV. VNAV podle mne dávají až docela pozdě - když zapnou autopilota, je v módu LVL CHANGE, v cca. 1000ft. AGL se k tomu zapne N1. Co jsem viděl, tak nejprve zrychlují na cca. 210kt. v módu LVL CHANGE a odebírají klapky. Až jsou klapky pryč, je už na nich, zda nejprve zrychlí na stoupací rychlost ručně (pořád v LVL CHANGE - samozřejmě nutno plnit rychlost dle omezení - do 10.000ft. max. 240kt.) a teprve potom dají VNAV, nebo zda to udělají hned. Jak psal AJS (někdy dříve), upřednostňuje (doufám, že netvrdím velké bludy) první možnost a dávají VNAV až když vědí, že to nebude s letadlem "moc házet". Jak létají takovéhle SIDy když jsou horší povětrnostní podmínky nevím. Ale tipl bych si, že možná plně ručně. Ale to hádám.
STAR: Tam jsem zase na Fischer DVD viděl, že letí (když přistávají na dráze s ILS) na A/P až cca. do 500ft. AGL a teprve pak to přebírají ručně. Taky jsem si všiml, že (podle mne) po IAFu přepínají z LNAV na HDG (možná kvůli tomu, že ve většině případů je vektorovali, nevím, to nebylo slyšet) a poté dávají VORLOC. Po nalétnutí do lokalizéru a ustabilizování přepínají na APP. VNAV jsem si nikdy nevšiml, protože ho nikdy už neměli nastavený (nevím, kdy ho vypínají) a letěli nejprve LVL change a pak standardně SPD.
A ještě jak to lítám v FS-ce s PMDG (mám rád 736):
SID s brzkým točením - zapnu A/P v cca. 300ft. AGL, ale točím přes HDG. Na LNAV dávám až v klidnější fázi letu. VNAV zapínám až téměř před T/C, do té doby přes LVL Change a zrychluju až na stoupací rychlost, kterou jsem si sám nastavil na 280kt. (točením knoflíku tj. ručně)
STAR: Letím na LNAV až k IAFu, před ním přepínám na HDG (většinou mě stejně na IVAO ATC vektoruje). Pak VORLOC, když mám nalétnout lokalizér a nakonec APP (samozřejmě jen u ILS přiblížení). AP a A/T (myslím, že je tak ta zkratka) vypínám v cca. 300ft. - 400ft. AGL. Pak ručně podrovnám, zpětný tah a nakonec v cca. 70kt brzdy na kolech (nevím, zda se vůbec brzdama na kolech v reálu nějak moc brzdí, já to tak ale dělám).
Uffff. Toť vše. Jak píšu, není to tak, že bych to věděl, ale jak jsem to různě odkoukal Proto mne prosím nekamenujte, když je to úplně špatně.
Ahoj.
MT.
 

Re: Re: FMC a sid/star v realu   24. 1. 2005 / 17:45
Totti10
Uf - diky za vycerpavajici odpoved.
Snad se objevi treba AJS a povi neco vic. Jinak to s PMDG delam tak jako ty .....
 

Re: Re: Re: FMC a sid/star v realu   24. 1. 2005 / 18:05
ph
Ctenar z krysi hurky popisoval politiku zapinani AP u CSA zde:
http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=34894&lan=0&gr=0
 

Re: Re: Re: Re: FMC a sid/star v realu   24. 1. 2005 / 18:12
Totti10
"Zapinani AP v 1500 ft....." takze jak tak na to koukam, tak SIDy natukany v FMC jsou casto spis jen tak pro kontrolu jestli "letime podle cary" a musej se hezky pilne nastavovat radia, a litat prislusny radialy rucne nebo aspon pomoci HDG... je tomu tak?
 

Re: Re: Re: Re: Re: FMC a sid/star v realu   24. 1. 2005 / 18:22
Tragédie v JRD
No natukany bys to mit mel ) co kdyz by ti po vzletu klekla vypocetni technika (pocitac) a ty bys nemel vsechny tyhle vymozenosti a v radiich ani nemel naladeno .... )) to bys byl takrikajic v prdeli
 

Re: Re: FMC a sid/star v realu   24. 1. 2005 / 18:04
Pavel2
..tak to slyším prvně,že na VNAV se přechází až když to s letadlem nebude tolik házet.......))
 

Re: Re: Re: FMC a sid/star v realu   24. 1. 2005 / 22:25
MT.
)) Já si to ale nevymyslel Možná špatně pochopil, ale nevymyslel ))
viz. od AJSe - http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=35156&lan=0
MT.
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ