Jenom bych dodal, že v současné době už je z filozofického pohledu většina checklistů za letu challenge-response nikoliv read and do. Díky tomu jsou velice krátké - 4-5 položek a hotovo. Ten přistávací u nás je třeba jen opravdu speedbrake, podvozek, klapky, kabina. Co je ale potřeba zdůraznit, že to jsou CHECKS - kontrola provedení mnohem většího spektra úkonů, které nejsou součástí checklistů, ale SOP a výcviku pilotů. Třeba takové klapky - celý několika minutový proces zpomalování letadla, žádosti o klapky, kontrola rychlosti, změna klapek, kontrola zajištění a indikace, finální nastavení Vref+x, finální klapky (nemusí být vždy plné) - to je vše v landings checklistu sdružené pod otázku "Flaps" a odpověď "xx". To jen aby nedošlo k omylu, že je to jen pár jednoduchých položek. Je to jen finální kontrola mnohem širšího spektra úkonů. |
|