jenom ještě dodatek ke stříkačce na M137/M337.
Pokud stříkačka nemá tlak oleje,tak se automaticky nastaví na max. dodávku, aby usnadnila startování. U běžícího motoru to má pak ten následek, že se uleje. Hodně často se stávalo při přechodu z olejů "ruských standartů", které zanášely motor karbonem a podobnými sajrajty na Aero Shell, který je rozpouští. Pak se v motoru uvolnila usazenina a ta putovala až ke stříkačce, kterou ucpala. Došlo k vysazení motoru. Po zastavení motoru pak někam odtekla a po čase jí zas ucpala.
Na LKKL je známá historka,jak nějaký pilot nouzove sednul snad na Buranos Aires. Doletěl tam Pouba, Z142jku normálně nahodil, pilota nazval nezbedným hochem a vyrazil směr LKKL. A na finále mu to zas zdechlo a přistál v předpolí. Pak se při přechodu na Aero Shell musely motory posílat do generálky na vyčištění. |
|