FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 19. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti? Jeden příspěvek | Celý strom
FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   1. 2. 2012 / 19:00
MT.
Ahoj všem, pořídili jsme domů dětem nový herní počítač a tatínek (to jako já) by si taky chtěl ze strojového času PC něco utrhnout a znovu zabřednout do virtuálního létání . Počítač zvládá dobře FSX (koupil jsem Gold Edition tj. Deluxe a Acceleration Pack). Lítám spíše IFR (hlavně s PMDG/F1 ATR a na IVAO), ale VFR-ka taky můžu (Z43...).
Uvažuju o vylepšení default FS-ky a koupi těchto rozšíření:
1) mesh, konkrétně FS Global Ultimate - Europe and Asia
2) REX2 (http://realenvironmentxtreme.com)
3) GEX Europe (http://www.flight1.com/products.asp?product=gexeurope)
4) UTX Europe (http://www.flight1.com/products.asp?product=utxeurope)

Najde se tady někdo se zkušenostmi? Doporučíte mi to, nebo jsou to zbytečně vynaložené peníze?
Díky moc za reakce
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   1. 2. 2012 / 19:22
sokol
Ahoj, doporučuji UTEX a nad to v knihovně dát Cloud9 Xclass Europe. Je to z 80% jako cell v FS2004 a vypadá to hezky na takové to VFR polétání. A REX je opravdu nádherný dává fsce takový nový rozměr. Já osobně mam všechny tyto addony co jsem napsal a se všema jsem velice spokojen Jen je duležité v jakém pořadí to instaluješ (UTEX+Cloud9) a co v knihovně z UTEXu vyškrtneš.
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   1. 2. 2012 / 19:59
Figi
FS Global urcite ano.Nieje to ani taky zrut FPS.S UTEX tu bol rieseni problem ohladne hlasky nieco nedostatkom pamate.Mne to ale nikdy nevyhodilo.GEX je pekny a spolu UTEX to robi velmi peknu zem a hlavne po update GEX kde uz tie textury vyzeraju normalnejsie.No a REX.REX je fajn, ale mne osobne pride nerealny a celkom zrut FPS.A ked Active Sky alebo iny engine pocasia ti da hustu oblacnost, na narocnom letisku tak to uz pozeras fotky.Zalezi od zostavy.
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   2. 2. 2012 / 13:07
Fabo™   
Textury su len textury. Nedavajte si vsetci ten REX na UltraSuperHDmega rozlisenie, a pojde to dobre. Ajtak ma ten mrak na obrazovke 300*200 pixelov, tak naco tam rozlisenie textury 4096*4096?
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   2. 2. 2012 / 19:59
Teflon_490   
No tak to rozliseni mraku fakt poznas, o tom zadna, otazka je jestli to vypada pekne. Mne se to teda vubec nelibi, ty mraky sou pak silene ostry, jako kdyby namalovany, umely, ale tak v realu nikdy nevypadaj, i tam jsou proste rozmazany, stejne tak jako kdyz si dam na ne to nizky rozliseni, a tak se mi to i libi nejvic.
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   9. 6. 2015 / 13:41
84pietro
Dobrý den, mám dotaz. Je GEX od Flight1 zdarma? Nějak se mi tomu nechce věřit. Nejsem bůhvíjaký angličtinář a když si to přeložím přes google, nejsem o moc moudřejší...

http://gex.flight1.net/Index.htm
http://www.flight1.com/products.asp?product=gexeurope

A dále bych se celkové rád zeptal co nejvíce lidí se zkušenostmi, jaké addony si k FSX pořídit, co se scenérií týče. Pokoukávám po ORBX FTX Global, ale zase jsem četl, že je lepší UTX. Popřípadě, jestli mi poradíte, Jaký rozdíl je mezi ORBX FTX GLOBAL BASE, FTX GLOBAL VECTOR a FTX GLOBAL openLC EUROPE?

https://www.fullterrain.com/

Zatím děkuju
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   9. 6. 2015 / 13:44
biblbrox   
Někde to tu o ORBX pěkně rozepisoval JirkaK. A není to tak dlouho (měsíc?). Zkus trochu pohledat.
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   9. 6. 2015 / 13:45
biblbrox   
Jo a GEX určitě zdarma není
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   9. 6. 2015 / 14:05
JirkaK
FTX Global Base - globální náhrada textur + nějaké drobné úpravy landclass v některých oblastech. V zásadě to kompletně změní vizuální podobu simulátoru a pokud netrváš na nějaké přesnosti, tak je to i jediné s čím si vystačíš... změna je obrovská.

FTX Global vector - primárně to upravuje kudy vedou cesty, řeky, hranice lesů, vodních ploch a nejvýraznější je to na pobřeží. Druhá jasná volba.

FTX openLC série - řeší obecně konkrétní regiony - zatím jen EU - region přizpůsobuje více jeho poměrům, tzn. že v evropě nepotkáš vesnice s domy americké architektury apod. Hlavně to přizpůsobuje Landclassy, krajina vypadá více evrpopsky. Pořád ale nejde o věrnou kopii reálu.

K této trojde se dá ještě doporučit Pilots FS Global 2010 (přímo Orbx uvádí že jsou plně kompatibilní) nebo Ultimate edice. To vylepšuje výšková data, kopce vypadají lépe...


S těmi třemi doplňky si vystačíš a pokud lítáš v tubě, tak tím asi i končíš... pro lítání a poznávání krajiny jsou jejich Full regiony a potažmo letiště, které typicky pokrývají navíc i nějakou oblast okolo. Zde už lze očekávat přesnost, místní architekturu, zajímavé body jsou typicky fotoreál...

Na Orbx jsou free, časově neomezená dema... Grónsko je ukázkou Base+Vector+openLC+FS Pilots mesh. PNW demo je pak ukázouk full regionou, který navíc obsahuje KHQM letiště, které je děláno se stejnou péčí jako jejich placené kousky. Full regiony pak obsahují v zásadě také tu čtyřkombinaci, ale jsou daleko detailnější...

Je tam pak ještě demo Tasmánie, což tě přiblíží austrálii, ale tenhle region je jejich první a nedosahuje takových kvalit jako dnešní produkce.


UTX... jejich produkty nejde škatulkovat stejně jako Orbx. UTX typicky řeší nějakou konkrétní oblast/region... V zásadě se to rovná něčemu v kombinaci Base+Vector a openLC od Orbx.

Orbx je všeobecně vnímáno jako nejlepší řešení, mnozí vývojáři addonů dokonce s Orbx spolupracují ať už proto že pro ně sami něco dělají (třeba 29Palms) nebo minimálně při tvorbě svých addonů berou jejich produkty v patrnosti - například tím že svůj produkt barevně přizpůsobí právě Orbx a nejdou vidět přechody mezi jejich scenérií a zbytkem.

UTX a ORBX není plně kompatibilní.

Pokud se ti zdá lepší UTX, běž do něj, ale pak počítej s tím že produkty Orbx nebudou spolupracovat správně. Tak jak tak... když zvolíš jednu cestu, doporučuji u ní zůstat, právě díky lepší kompatibilitě


 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   9. 6. 2015 / 14:23
JirkaK
Jen doplním že Pilots FS Global 2010 můžeš celkem úspěšně nahradit čerstvým freeware projektem FreeMeshX. V obou případech jde o globální zlepšení výškových dat.

FreeMeshX:
+ zdarma
+ autoři se snaží zjevné chyby opravovat
+ asi nejaktuálnější data
+ rozlišení LOD10 - 40m, default FSX má 96m LOD8? FS Pilots 2010 mají default LOD9.

- zatím není příliš odladěno, najdou se zásadní chyby.
- vývojáři scenérií s tím nepočítají, pokud scenérka nemá vlastní mesh data, může být v konfliktu
- asi 43GB dat
- aktuální data se mohou prát s některýma sceníriema staršího data původu.

Pilots FS Global 2010
+ v některých oblastech LOD11 a snad i LOD12 (Alpy, Tatry...)
+ placený produkt, vývojáři s ním počítají
+ kompatibilita s Orbx
+ jen 20GB dat

- placený produkt
- v základu je LOD9 - 76m jen vybrané lokality mají LOD vyšší. Některé oblastí - Grónsko naopak menší, ale to platí i pro FreeMeshX, nemá to tam smysl mít vyšší rozlišení.


Ultimate je pak ještě přesnější, určítá místa jdou s přesností až na 5m a na vyšší ve FSX o ničem nevím.
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   10. 6. 2015 / 10:26
ST0RM
Jirko, ak mas FS GLOBAL 2010, mohol by si pri maximalnom nastaveni meshu v FSX spravit screen panoramy Tatier niekde od Popradu a potom nieco blizsie?
(ja pouzivam nejaky stary mesh Tatier od poliakov, som celkom spokojny ale zaujima ma ci je uz nieco lepsie, chcel by som na tom terene osadit tatranske chaty...)
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   10. 6. 2015 / 10:43
JirkaK
Bohužel neposloužím. FS Global jsem neměl koupený a od chvíle kdy je k dispozici FreeMeshX ho nemám. FreeMeshX má globálně lepší rozlišení, aktuálnější data, byť třeba právě ty Tartry jsou pořád LOD10 a FS Global měl minimálně 11, možná i 12 (40m vs 10m). Ale autoři slibují že vybrané lokality dostanou vyšší LOD.. stejně tak i celé USA, které není ve FreeMeshx vůbec - FSX v defaultu je pro USA LOD10.

Maximální nastavení mesh není potřeba (byť ho na ten 1m natažený mám), limituje tě to co máš k dispozici... Tzn, pokub bys měl třeba jako nejlepší ten FreeMeshX tak nastavit cokoli pod 38m (nebo kolik je ta hodnota ve FSX) ti už nepomůže. Pilot's FS Ultimate mesh končí na 5m... Orbx má také nejlépe 5m, ale typicky 10m...


Něco jiného je Mesh Complexity, ale to snad nikdo nemá jinak než zcela vpravo.
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   10. 6. 2015 / 10:51
ST0RM
hej myslel som mesh complexity.. aj tak dik, skusim este nieco pogooglit

Keby este Tatry spracoval niekto tak ako som videl tie screeny z uhd Alp do XPL, tak to by bol pre mna dovod ist do XPL prevetrat tam nejaky vrtulnik vo vise nad Batizovskou probou, alebo Baranim sedlom
A k tomu este nejaka pekne spracovana Agusta 109K2...

p.s. pri tychto debatach XPL vs FSX mi pracuje fantazia, co za sim budeme lietat tak o 15 rokov.. snad to nebude este stale debata o FSX a XPL ))
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   10. 6. 2015 / 12:27
JirkaK
Nj, tak to mě nenapadlo mít nikdy jinak než na max, konec konců všechno na té stránce nastavení končí na max a pár dní je i položka ground shadows aktivní...

Jinak Orbx vývojář co dělal třeba to yosomite které tu proběhlo ve screenech a líbilo se... měl anketu co udělat příště. Vyhrály to Alpy... asi nelze čekat kompletní aply ale něco jako Mont Blanc, možná něco v Dolomitech apod... Vybrané kousky budou jako vždy precizní... ty totiž nejsou mesh kostra potažená LC texturou, to by vypadalo stejně jako cokoli ostatního, ale je to detailně zpracovaný 3D model zasazený do krajiny.. proto to také vypadá, jak to vypadá. Počítám že to opět bude free (nutno mít Global Base)
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   9. 6. 2015 / 21:04
84pietro
Děkuju za vysvětlení. Ještě jestli můžu, pokud půjdu do scenérií od ORBX, věci od Aerosoftu (letiště, Traffic,..) by fungovaly společně s tím v pohodě? A jak velká zátěž je to pro procesor? Budu si kupovat novou PC sestavu (ještě to chvilku bude trvat), ale zatím létám jen na NTB a to relativně slabém, viz. níže. Ovšem nastavené to mám tak, že létat zatím jde... Tak mi jde o to, jestli s těmi scenériemi vydržet až na new PC, nebo jestli bych to utáhl už teď. Někde jsem četl, že by to nemělo mít vliv na FPS.


CPU: Intel® Pentium® Processor P6100 (3M Cache, 2.00 GHz)
Čipset: Intel HM55M
Paměť: 2* 2048MB DDR3 1066MHz (max. 4GB)
Displej: 15,6" HD (1366x768), Glare TFT LCD
VGA: NVIDIA® GeForce® G 310M (Support NVIDIA Optimus Technology)
FDD: NE
HDD:500GB, 5400rpm, SATA
 

FSX & FS Global Ultimate & REX2 & UTX & GEX - má někdo zkušenosti?   9. 6. 2015 / 22:46
JirkaK
Global by asi neměl nic zkazit, Vectory už nějaký dopad měly.


Mám tady nějaké výsledky testů při postupné instalaci na mém počítači... testováno pomocí uložené pozice z FSXMark2011 - http://forum.avsim.net/topic/329116-fsxmark11/



56,6 FPS default nvidia profil
36,6 FPS nVidia inspector 8xSGSS, 16 A filter
32,1 FPS po instalaci FTX Global Base 1.3
24,8 FPS po instalaci FTX Vectors 1.2
openLC bez efektu - test byl v americe ne v evropě.

FPS ber s rezervou, bylo to na mé sestavě, za nějakého stavu systému v poměrně extrémní situaci (velkoměsto, nízká výška, slušná rychlost, zamračeno...) . Ber poměry FPS... Největší hit byl zásah do profilu GPU, 8xSGSSAA (8+8) je garda... v běžných situacích jsem míval kolem 50FPS ale při oblačnosti asi 20FPS... pro GTX960 ve full hd ukázalo jako problém.., musel jsem snížit AA na polovinu aby se to hýbalo s mraky...

Nicméně další hodnoty jsou pak vždy se stejným nastavením a nejvíc žerou vektory. 7FPS... Base 4 FPS.. Další doplňky už jsem netestoval.

U tvého počítače je spousta limitujících komponent. Osobně jsem lítal na 2,4GHz Pentiu a GTX240 s 1GB paměti a 8GB paměti - vypnutý swap + SSD disk. Ten notebook měl v FSXMarku2011 asi 9,5 FPS... i7-4790k + GTX960 měla podle kompletní metodiky 40,8 FPS.

První, nejklíčovější je CPU. 2GHz je naprosté minimum, CPU je nejdůležitější pro FS. Další problém jsou paměti. Máš 32bit systém? Kolik dáváš pro grafiku?

Minoritní problém je disk 500GB je idální velikost pro nabušenou instalaci FSX, ne aby to sdílel se systémem a kdo ví čím ještě. Ale pojďme řešit rychlost. Máš pomalý disk, už systém běží hrozně pomalu. Načítání FSX s doplňky ti bude trvat věčnost. Jednoznačně doporučuji SSD disk, ale prve na systém - uvidíš jaká je to změna... navíc SSD použiješ i pro stolní mašinu. Při hře už by ten disk nemusel tolik vadit, ale počítej s tím že to občasný záškub asi přinese.

Grafika... od té nemůžeš nic chtít, pokud nebudeš zapínat speciální efekty nebo anti aliasing, tak to posviští pořád. Nicméně s podtlačenými grafickými efekty a obecně nastaveními obrazu ty doplňky nebudou ono.


Hrubým odhadem si troufnu tvrdit, že pokud zvolíš FTX Global produkty - base + vector + případně openLC a přidáš kvalitnější mesh, čekal bych pokles výkonu tak 20% .. ale ber to jako výcuc z prstu.


Další věci to zhorší.... FTX Regiony/Letiště, Aerosoft letiště nebo i ten traffic... některá letiště jsou záhul i pro high end, některé mají minimální dopad.

Ty ale nemáš disk ani paměť abys měl komplexní doplňky... Disk pro systém a FSX, když to bude plotnový pomalý disk do notesu je šílenost..., 4GB paměti stačí slušně pro systém a běžící aplikace (v mém případě asi i o kapku víc), FSX si pak kousne další 4 (na 64bit systému, dál už jít díky 32 bit architektuře nemůže)...

Osobně považuju 12GB jako ideál pro neotravující chod , při 8GB když systém a aplikace mají 3GB v paměti a FSX roste ke 4GB, windows začínají řvát že bych měl něco zavřít, jasně prohlížeč mi uvolní třeba 1,5GB a Win přestanou otravovat, ale kdo bude zavírat prohlížeč, že... S 12GB se mi to už nestává, byť jsem snad nikdy nešel přes 9GB obsazené paměti


Pokud budeš pořizovat počítač pro FSX, mysli na to že potřebuješ procesor s co nejvyšší frekvencí - potřebuješ single core výkon, víc jader ti nepomůže (ok, dvě jádra pro FSX jsou ideál při vyšších taktech, takže aby měl systém své vlastní jádra, tak musíš koupit čtyřjádro, hyper threading nevyužiješ, takže stačí i5, netřeba i7). Idální volbou je i7 4GHz+ taktu.. starší řady taktneš k 5GHz, ale výkon na jádro mají nižší než současné na stejné frekvenci.. a kupovat starší generaci asi stejně nebudeš... takže. pokud chceš to nejlepší - i7-4790k... lepší procesor pro FSX není.

Pro GPU pak přichází v úvahu kde co. záleží jak moc chceš anti aliasing - i když ho nepotřebuješ z estetických důvodů, může řešit jiné grafické artefakty... Pokud chceš to nejlepší, tak GTX970 nebo 980 pokryjí v té kombinaci s CPU všechny grafické vychytávky (při DX10... maximální reflex, stíny, 32xAA...) na stabilním FPS, jsou ale výjimky... hustě zabydlené místa... tam je problém pomalý CPU - ano i i7 taktovaná na 5GHz je pomalá! Grafické nastavení s tím nic neudělá pokud se nepřizpůsobí i obsah - autogen. Počítám to pro FullHD... Pokud budeš chtít 4k monitor nebo lítat třeba na 3xHD vedle sebe, anti aliasing si budeš muset hodně snížit nebo přidat kartu do SLI.




Pro zajímavost pro fanoušky AMD procesorů... v odkazu nahoře je poslední test.. AMD FX-6300 na 3.76 a GTX770.. avg framerate byl 21. Pak ten samý člověk ukazuje notebook s i7-3630QM na 2.4GHz a GTX675... a má krásných 27,8...

AMD je pro FSX špatná volba i když má řádově vyšší frekvenci než Intel.
 

Komentuju to "jen pro zajímavost"   10. 6. 2015 / 01:24
Qíteček
No a copak mi kuva někdo řek, že dyž mám AMD, ať si FSX nekupuju? Neřek, no tak nebečím, honím to co to de a trpím, ale prostě nedám 10k jen za procesor....
 

Komentuju to "jen pro zajímavost"   10. 6. 2015 / 03:17
JirkaK
Co tě žere?

Když srovnám to FX-6300 se základem 3.5GHz a boost na 4.1GHz s i7-4770k, které má stejný základ a boost jen na 3.9 zjistíš že ta i7 je o 60 procent výkonnější v single threadu a to je přesně to co potřebuješ pro FSX.. i pro P3D, dokonce XPL vývojáři tvrdí že to chce single thread výkon.

Když pak kouknu do tabulek, tak třeba FX-8350 na taktu 4GHz s boostem na 4.2 má sotva o 6% víc než ta FX-6300, na druhou stranu v multithreadu je na 80% výkonu i7-4790k a stojí polovinu... Akorát je to topení. Podstatně novější FX-8370 předčí 8350 jen o chloupek

Když koupíš Pentium G3258 za dvojku, budeš mít single thread výkon o cca 35 procent vyšší než má FX-8370... Intel bude za třetinu ceny. O tom že to pentium snadno přetočíš na 4.2-4.5GHz není třeba mluvit... V podstatě všechny intely jde dotáhnou vždy k hranici 4.5-4.7 GHz. Pak to Pentium dává ve FSX skoro to samé co i7 na stejné frekvenci. Jen pro ostatní činnosti to bude slabší. Pokud je někdo na malém budgetu, je to ideální CPU. Pokud člověk neřeší, tak vezme i7, pokud tedy potřebuje výkon.


10k tak dáš za procesor, grafiku kolem GTX960, desku a možná nějaké extra chlazení (4GHz s box chladičem hodně lidí dává)... máš mašinu dokonce výkonnější než továrně přetaktované FX-9xxx

Kupovat AMD pro jakýkoli Flight Sim je výkonnostní nesmysl.



 

Komentuju to "jen pro zajímavost"   10. 6. 2015 / 09:11
xWing   
Aspon ze tu s Tebou mozem suhlasit
 

Komentuju to "jen pro zajímavost"   10. 6. 2015 / 10:45
JirkaK
To bude tím že to jsou objektivní data a ne subjektivní chutě... Sto lidí sto chutí
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ