FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 9. 2017, svátek má Jaromír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Poprvé na IVAO :) Jeden příspěvek | Celý strom
Poprvé na IVAO :)   11. 9. 2017 / 15:13
OndraT
... no bylo to pro mě slušný maso , slabá hodinka, mně nedá se románově o to s váma podělit, možná kdo nezkusil bude chtít zkusit taky ...

----------
Celý to začalo nevinně tím, že jsem měl problémy s x-flightserver verzí X-ivap klienta pro XP a chtěl jsem zkusit, jestli mi pojede ta IVAO verze, prakticky to spíš byl takový debug, protože tu x-flightserver verzi jsem prostě nebyl schopnej rozchodit. Tak jsem se hecnul a udělal něco, na co jsem si pořád řikal, že mám dost času - registrace na IVAO.
----------

Start na LKPR na GA south s C172 s palivem na hodinku.
ATC nikde, nějakej provoz tam ale byl, tak si to aspoň zkusim, jestli je to ok.
Naladěn UNICOM. Zahlásim nějaký to info pro ostatní traffic a jedu.
Taxi na aktivní rwy24.

Najednou mi kdosi píše soukromě, ať si naladim TWR. To už jsem někde u Terminálu 2 a pomalu se chystám zatočit doprava z twy L na D.

Jen tak tak přeladim na TWR a hned "what are your intentions, sir, where are you going?".

Nasucho jsem polknul, ruce na beranech lehce zvlhly potem.

Já "Taxiing to rwy 24 to fly right trf pattern, sir"
TWR "NEGATIVE sir! VFR trf patterns are left on 30. But for now continue to 24, T/O and turn to left downwind rwy 30"
"Ok, continue taxi, will T/O from 24 to left downwind 30"
Hlava se mi v tu chvíli trošku zkroutila nad "left downwind 30", už jsem byl lehce streslej z toho, že jsem hned na začátku ještě na zemi "zabodoval" , ale nakonec dobrý

S už potítícíma se a třesoucíma se rukama na beranech dojedu na 24ku, odstartuju ... a suverénně točím DOPRAVA a stoupám si do 3000ft, jako by se nechumelilo.

TWR "Where are you going, sir? Fly LEFT DOWNWIND of 30! Turn left by 180° RIGHT NOW!"

Ruce se mi na beranech zpotily o něco víc. Omluvy, že je to můj první let a točím levou z hdg 300 na 120.

Pak už celkem pohoda, oznámil jsem touch'n'go a ještě jeden okruh, přístání na 30ce pěkně "na čísla", aspoň že to .

Odlepím se po t'n'g podruhý, tentokrát už ze správný rwy 30.

Nastoupám si do 3000ft a letim si furt dál.

TWR "Where are you flying? You are about to leave my area, turn to left immediately!"
A kousek podemnou Kladno
Točím doleva na crosswind, po půl minutě točím na levý downwind 30ky, dostane se mi vysvětlení, že na první a druhou zatáčku nepotřebuju povolení a že mám točit prakticky hned na crosswind (jestli si to pamatuju dobře). To už se mi rosilo i čelo.

TWR "State you intentions, sir"
"Full stop!"

Povolení k přistání na 30ce, zase pěkně "na čísla" a šinu si to, že odbočím hned na první twy R.
Zatočím a najednou jedu po starý rwy 04

TWR "taxi via R to south GA"
...
TWR " ... well ... ok ... taxi via P"

No zaparkoval jsem to, ještě se znova pokorně omluvil a poděkoval za shovívavost a pomoc a celej šťastnej jsem celou C172 povypínal a odpojil se z IVAO a šel se opláchnout studenou vodou .

Ale super! Celou dobu jsem snad ani vůbec nevěděl, že sedím u monitoru a čumím do simulátoru.

Takže jdu šprtat to, čeho jsem se vždycky trochu stranil - vzduš. prostory, arey a celou tu tunu pravidel a nařízení, abych se zlepšil a věděl, co dělám . Ono lítat si jen tak a umět třeba radionavigaci nebo lítat odhadem jen s hodinkama a kompasem nebo s GPS či FMC, přistát rozumně "skoro s čímkoliv" - to je úplně jiná věc, než to, co jsem včera večer zažil .

Pardon za elaborát, ale je to super!
 

Poprvé na IVAO :)   11. 9. 2017 / 17:21
Jetson
A co tohle https://is.letecka-skolka.cz ?
 

Poprvé na IVAO :)   11. 9. 2017 / 18:01
Stew
A o tom to je, to naše hraní si na letadlo. Dobře ti tak, teď máš co jsi chtěl, dostal ses do jiné dimenze, takže gratulace a dík za dojmy
 

Poprvé na IVAO :)   11. 9. 2017 / 18:31
FSPilot   
Pěkné! Vzpomínám na své začátky, jak jsem brousil první okruhy na LKKV se 410kou pod dohledem soudruha Zaremby (za jehož trpělivý úvod do virtuálního létání mu budu navždy vděčný). Je to super pocit.

Gratulace k prvnímu virtuálnímu sólu Obdiv i za angličtinu na prvním letu
 

Poprvé na IVAO :)   11. 9. 2017 / 19:33
Michal (CSA447)
Vítej na virtuálním nebi

... a nenech se odradit

Naslyš na frekvencích !
 

Poprvé na IVAO :)   11. 9. 2017 / 22:42
MT.
Dávám LIKE
 

Poprvé na IVAO :)   12. 9. 2017 / 07:52
Milan Smid   
Jsem sam, komu se zda, ze si ridici tak trochu honil vlastni ego?
 

Poprvé na IVAO :)   12. 9. 2017 / 09:23
oldboy
Nejsi Milane sam. Ja jsem uz prestal letat pod IVAO. Proste anglicky moc neumim a tak velkou sanci mimo CR a SR nemam, tak ze letam sam. A mam klid a pokoj.
 

Poprvé na IVAO :)   12. 9. 2017 / 10:25
xWing   
Ja si na IVAO zalietam, jedine co vrcholne nenavidim, ked uz rolujete k drahe a medzitym sa pripoji TWR, a zacne Vas kontaktovat, ze nemam povolenie a vymysli inu SID ako mate naplanovanu...no proste zabit
 

Poprvé na IVAO :)   12. 9. 2017 / 10:34
happypetr   
Jednou jsem si to pod IVAO zalítnul, řídící si asi večer špatně zašukal, pořád mě za něco drbal a tak to bylo poprvé a naposled... Zlatej Flightweb...
 

Poprvé na IVAO :)   12. 9. 2017 / 11:11
Milan Smid   
Ono je prej horsi spatne, nez vubec

Z tech par hodin, co jsem si na IVAO leta Pane zalital, jsem mel taky vetsinou dojem, ze ridici ukazuje, kdo je tady panem a resi si nejaky mindrak Vesele to bylo prave v momentech, kdy skoro nebyl zadny traffic, takze bylo dost prostoru jebat toho jednoho chudaka, ktery se odvazil do okrsku
 

Poprvé na IVAO :)   12. 9. 2017 / 14:41
OndraT
Jetson - díky, o letový školce vím a uvažuju o ní. Nalítáno, abych ukočíroval letadlo, ať už je to SuperCub jen s radio navigací, C172 s GNS430 nebo 737 s FMC či cokoliv mezi tím (krom CIVA, tu nikde nemám, ale časem na ni třeba taky dojde), to mám . Mně chybí ta teorie a pravidla provozu, vzduš. prostory apod. a na to mi zatím stačí samostudium. Zatím studuju materiály, co jsou přímo od IVAO.

I ostatním díky za podporu .

Angličtina u mě neni problém, domluvím se obecně celkem dobře a ICAO frazeologii mám samozřejmě maličko naposlouchanou třeba z různých videí, něco načteno apod., já byl vždycky samouk z útržků a drobků . Naopak s češtinou bych měl problém, u většiny výrazů vůbec netuším, jaký je český ekvivalent, asi i proto, že i umělý ATC v simu komunikuje anglicky.

Pokud jde o ten můj konkrétní let, samozřejmě, že jsem to maličko zdramatizoval nějakým tim vykřičníkem navíc , ale mně to jinak nepřišlo přehnaný. Dělal jsem něco, co jsem neměl, mohl jsem ohrozit ostatní virtuální provoz apod. a naopak jsem dostal pár dobře míněných rad. Mně to přišlo ok, může to být i tím, že nemám srovnání s ničím jiným.

Jinak se mi stalo to, co píše xWing - právě v půlce pojíždění a ještě na špatnou rwy se připojil ATC. Klidně mi mohl říct, že takhle ne a ať se koukám odpojit, nastavit se pěkně znova na stojánku a pak se znova připojit. Ani jsem se mu pořádně neidentifikoval. Místo toho jsem jen dostal squwawq a nechal me v klidu dojet na "hlavní provozní rwy" a odstartovat odtamtud.

Za mě ok. Když budu chtít "pohodičku a klídeček", tak si zalítám sám nebo nezávazně na nedělních sletech na .org (což vlastně nemůžu, protože mi to nechodí :/).
 

Poprvé na IVAO :)   12. 9. 2017 / 19:56
Jetson
No a právě tu teorii Ti ve školce celkem objasní. Samostudium je fajn, ale možnost dotazů je k nezaplacení. Navíc budeš mít prostor, seznámit se s lidmi, kteří potom sedávají na věži. Toho létání je ve školce minimum, předpokládá se, že to uděláš, nebo už jsi udělal sám.
 

Poprvé na IVAO :)   13. 9. 2017 / 07:41
Jurawood
Říkáš, že ani neznáš českou frazeologii... napadá mě, že to snad ani nelze obejít, je to téměř všude, leda že ty texty přeskakuješ, nebo si na ně nanatrefil.
K samostudiu zkus mrknout na konkurenční forum https://forum.vacc-cz.org/index.php?board=8.0
kde je škola pilotů a TOPovaná témata s problematikou.
IVAO forum také má, ale je z nějakého důvodu už pár let už mrtvé studium se tam taky zaseklo v půlce plánu.
 

Poprvé na IVAO :)   13. 9. 2017 / 10:36
OndraT
Díky, jo, na IVAO trénink jsem byl odkázán z mezin. webu IVAO v tom smyslu, že každá aktivní divize si trénuje lidi sama. Ale moc jsem tam toho nenašel, takže jsem si začal načítat teorii přímo na ivao.aero. Vcelku tam i něco mají.

Pokud jde o češtinu - nenarazil. Neměl jsem totiž kde. Cokoliv o létání hledám, hledám v angličtině. Jsem tak nějak za ... no dlouhých let , že zdroje v češtině, s výjimkou věcí týkající se našeho národa obecně , jsou na internetu velmi omezené. Takže je pro mě rychlejší si najít to samý v angličtině. Tu češtinu jsem zatím zkrátka neměl kde pochytit. Takže když píšu něco tady na fóru a někdo si láme hlavu, jestli jako machruju anglickou frazeologií nebo co mám proti češtině - nemám nic, naopak, miluju ji a je to nejkrásnější a "nejhratelnější" jazyk . Jen prostě znám výrazivo jen v angličtině.
 

Poprvé na IVAO :)   13. 9. 2017 / 10:49
Speedfoot   
Ahoj.

Tady jsem našel něco málo v češtině. Pro tebe konkrétně "L Frazeoligie".
http://www.lkzn.cz/teorie/predpisy/predpisy.html
 1x  

Poprvé na IVAO :)   14. 9. 2017 / 09:41
SONP   
Z toho si nic nedělej. Já dodneška, když se v reálu objevím v řízeném prostoru, přecházím záhy do angličtiny. Česká frazeo mi s těma všema třetíma a čtvrtejma zatáčkama nikdy nepřirostla k srdci a používám to jen z donucení.
 

Poprvé na IVAO :)   14. 9. 2017 / 09:50
OndraT
Jo, tomu docela dost rozumím . Češtinu opravdu miluju, je to nádhernej a barvitej jazyk, ale třeba od dětství se pohybuju mezi počítači a tam, kde to jde, vypínám češtinu a zapínám angličtinu. Ty ekvivalenty v ČJ jsou poměrně často ... No zrůdný a jeden si často jakožto rodilý mluvčí říká, o co že jako jde. Podle mě je čeština moc složitá na strohý vyjadřování pomocí terminus technicus. A podobnej pocit z toho mám nejen u počítačů, ale právě i v letectví. Tak nějak je mi mnohem jasnější význam v AJ, spíš než v ČJ.
 

Poprvé na IVAO :)   14. 9. 2017 / 10:06
Pips   
Taky si pamatuju, že jsem to kdysi dávno taktéž zkusil. Vzal jsem si dvoukilo OK-PRO a letěl jsem od nás ze Zbraslavic do Mošnova. Navigačně jsem to měl spočítaný hezky, s minimem prostorů, kde bych musel někomu něco říkat. Pak jsem se přihnal k Mošnovu, oznámil jsem mu po větru s podvozkem, jak jsem zvyklej z reálu a nebylo mi to ani trochu blbý , po informaci, že to takhle nejde, jsem už měl finále a to způsobně také oznámil. Po přistání jsem pojížděl téměř správně. Po vypnutí motorů a toho ivao klienta si všichni určitě velmi oddechli. Až dodatečně mi pár zdejších přátel napsalo, že to viděli, slyšeli a že takovej punk už v Mošnově dlouho nebyl Tak jsem se zastyděl a mám za to, že od té doby jsem pak ivao už nikdy nezapnul, tak jsem se ani nedozvěděl, jestli jsem nafásl banána
 

Poprvé na IVAO :)   14. 9. 2017 / 10:40
OndraT
Nasmál jsem se, hlavně tomu punku v Mošnově . Dobrá práce!
 

Poprvé na IVAO :)   14. 9. 2017 / 11:35
xWing   
No jo, tiez som zazil na IVAO chvile, ked to chcel mat niekto viac nez ARAIG
 

Poprvé na IVAO :)   14. 9. 2017 / 14:28
Algy   
Pipsi a už jsi to zkusil stejným způsobem zaletět v reálu???
 

Poprvé na IVAO :)   14. 9. 2017 / 15:52
Pips   
Ne, to je moc daleko a větroněm na dlouho. A pak drahý na převlek zpátky
 

Poprvé na IVAO :)   14. 9. 2017 / 15:22
Jurawood
co je pro tebe reál?
Takže ty vlítneš do CTR bez upozornění na vstupním bodu, řekneš po větru a s podvozkem?
punk is dead
 

Poprvé na IVAO :)   14. 9. 2017 / 15:55
Pips   
Já normálně v CTR nelítám, nemám k tomu žádnej důvod, takže s pohybem v tomhle prostoru jsem neměl v tu doby žádný zkušenosti. Vstupní bod byl prostě tam, kde se to podařilo Oni řídící nás plachtaře stejně nemaj rádi, protože jim na nás nefunguje ta jejich mantra "maintain altitude"
 

Reklama
L39.CZ
MZAK
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2017 FlightSim.CZ