| | | Info pro let v reálné počasí 9. 1. 2019 / 14:47 | |
| | Zdravím kolegové,
Začínám zkoušet létat v reálném počasí (zatím VFR) a prosím zkušenější o radu, kde na webu sehnat potřebné info tak, aby vše bylo co nejvíc pohromadě (procházet hormadu webů před každým letem je dost nepraktické a zabírá příliš času pro potřeby simulátoru). Létám hlavně malé GA v Evropě, takže mě zajímá počasí tak do 5000 stop...
Zatím jsem našel tyto weby (uvítám případné další tipy):
METAR/TAF:
https://www.checkwx.com
http://www.aviador.es/Weather/Multiple_Metar_Taf/
ATIS frekvence:
https://apxp.enif.uberspace.de/
Globální pohled (vítr, synoptická mapa,...)
https://www.windy.com
- tady je skvělé, že jde zobrazit vítr v různých výškách
https://www.meteoblue.com/en/weather/map/pressure/europe
A jedna praktická otázka (možná blbá, ale zeptám se): Jak řešit létání v reálném počasí, když mám čas si k simulátoru sednout především v nočních hodinách? V simu lze nastavit "historic weather", ale jak dělat předletovou přípravu, aby to byla zábava? Tj. např. simulovat let ten samý den dopoledne, zjistit si počasí k danému času, ale "nevědět", jak se počasí bude reálně vyvíjet... Získat METAR a ATIS k danému nedávnému času stejný den lze, ale TAF a předpovědi bez prozrazení, jak to bude dál zdá se moc ne.... |
| |
|
| | | Info pro let v reálné počasí 9. 1. 2019 / 20:58 | |
| | Super, díky za weby.
K tomu poslednímu odstavci, já to vždycky řešil tak, že jsem měl aktuální počasí, jen v simu jsem si dal den místo reálného času (noc). Pro online by to ani jinak nebylo vhodné, protože hlášení a další provoz tam jede podle aktuálního počasí. Splňuje to pak i to, že to sleduje aktuální vývoj (a on by neměl být až tak nečekaný).
Pro VFR potřeby ti METAR/TAF stačí, pokud nelítáš nějaké 6ti hodinové VFR lety. Mrknu, co se na dané trati očekává (pokud silnější vítr, tak zkoukount i vertikální profil) ať víš, že to bude letové a je to. A to se dá všechno z www.Windy.com , takže víc webů ani není tak třeba. |
| |
|
| | | | Info pro let v reálné počasí 10. 1. 2019 / 07:11 | |
| | Dobrý, to mě nenapadlo posunout jen čas a letět podle reálného aktuálního nočního počasí vyzkouším díky.
Jinak je pravda, že zatím na VFR podmínkách, které by byly "na hraně" většinou nelítám, takže velké změny v počasí se většinou během letu nekonají. Navíc zatím lítám jen s pomalou C172, takže během jednoho letu neurazím až tak velkou vzdálenost. Až nasbírám víc zkušeností a přejdu na rychlejší mašinu, tak čekám, že občas bude potřeba s počasím víc počítat....
|
| |
|
| | | | | Info pro let v reálné počasí 10. 1. 2019 / 08:07 | |
| | Ja VFR nelietam, ale neni to prave naopak ?
Cim pomalsie letadlo, tak je sanca, ze to pocasie na trtati sa bude menit rychlejsie.
No a cim rychlejsie poletis, tak je sanca, ze sa pocasie az tak nezmeni.
|
| |
|
| | | | | | Info pro let v reálné počasí 10. 1. 2019 / 08:51 | |
| | Já nevím jak s nějakým sofistikovanějším počasím typu Active Sky, ale osobně když lítám online:
- IFR používám reálné počasí a reálný čas (takže většina letů za tmy). Tady byl u XP11 bohužel fenomén prudkých změn počasí při přechodu "mezi čtverci". Za všechny lety jeden ze LH Tour Seattle - Tchaj-wan. Protivítr 260kt s velmi mírnými změnami +/- 20kt v hladinách, další čtverec 60kt pod 45° k trase letu, další změna zpět na 220kt čelně. Letěl jsem to o 2h déle a v podstatě sedal už s propáleným palivem na divert.
Nevím jak to je aktuálně, protože u 11.30 mě zatím stále překvapuje co všechno LR stačil vylepšit. Včera jsem např. došel na to, že je dost předělaný "herní" ATC a co jsem zkoušel tak mám pocit, že lépe než byl v FS2004.
- VFR tady jedu strejnou metodu jako psal Ivoš - tedy počasí dám reálné (ono je večer většinou klidnější, ale nešť) a nastavím si čas na podvečer - aby světelné podmínky splňovaly dobu pro VFR let. Nějakou sofistikovanější přípravu dlabu, je to jak píše Peter - hadraplány jsou tak pomalé, že změn je moc, s DC-3 je např. přelet Košice-Praha tak rychlý, že změnu počasí ani nejde zaregistrovat. Bohužel už několikrát se mi stalo, že ačkoliv za okny bylo VFR v XP mi reálné počasí tvořilo jakýsi přízemní opar - se kterým se dalo letět buď v mlíce kde nebylo vidět nic nebo max 50m nad silnicí - jako vodítkem. Takže pokud to takhle zlobí, vypnu reálné počasí - dám scattered a nenervuji se. |
| |
|
| | | | | | Info pro let v reálné počasí 10. 1. 2019 / 10:16 | |
| | /rýp/ počasí se určitě rychleji v závislosti na typu letu měnit nebude /rýp/
Ono je to IMHO obojí stejné. Pokud letím hodinu z A do B, tak budou od sebe ty dva místa různě vzdálená v závislosti na rychlosti letadla. Takže pokud poletím hodinu s Kyssnou, tak budu řešit počasí mezi dvěma celkem blízkými body. Pokud poletím něčím rychlejším, tak bych si měl zjistit i situaci po trati, neboť v A a B může být perfektní počasí, ale v půlce trati budou padat trakaře
A nebo dopadnu, jako onehdá při letu na Samedan, kdy na počasí kašlu s tím, že se stejně vždycky těším na mlhu a stejně je CAVOK, při příletu na letiště bylo 400m a husté sněžení, takže jsem skončil v Zurrichu |
| |
|
| | | | | | | Info pro let v reálné počasí 10. 1. 2019 / 10:31 | |
| | Ja som mal namysli rovnaku vzdialenost podla typu lietadla.
Napr. Praha - Kosice.
S cesnou to potrva dlhsie, takze je sanca na zmenu ako ked to zaletis kingairom.
Ale zasa kazdy poleti v inej vyske, takze v kazdej vyske budu asi ine podmienky.
|
| |
|
| | | Info pro let v reálné počasí 10. 1. 2019 / 23:26 | |
| | | |
|
| | | | Info pro let v reálné počasí 11. 1. 2019 / 08:08 | |
| | Dobrý, dík.
Nevíte ještě někdo, zda existuje nějaká webová služba, která dokáže vyprodukovat seznam METARů/TAFů
a) nejen pro zadaný ICAO kód letiště, ale zároveň i pro všechna další letiště s METARy v daném okruhu (např. 50 nm nebo 100 nm)? Na nějaké videu na YT jsem viděl, že VFR piloti v USA si něco takového tisknou...
b) nebo pokud se zadají ICAO kódy departure a destination, tak vyprodukuje všechny METARY letišť, která se nacházejí přibližně mezi těmi to body na trase.
Usnadnilo by to podstatně získávání informací o počasí pro let... |
| |
|
| | | Info pro let v reálné počasí 11. 1. 2019 / 18:07 | |
| | | |
|
| | | | Info pro let v reálné počasí 14. 1. 2019 / 08:14 | |
| | | |
|
|