FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Info pro let v reálné počasí Jeden příspěvek | Celý strom
Info pro let v reálné počasí   9. 1. 2019 / 14:47
Tapi   
Zdravím kolegové,
Začínám zkoušet létat v reálném počasí (zatím VFR) a prosím zkušenější o radu, kde na webu sehnat potřebné info tak, aby vše bylo co nejvíc pohromadě (procházet hormadu webů před každým letem je dost nepraktické a zabírá příliš času pro potřeby simulátoru). Létám hlavně malé GA v Evropě, takže mě zajímá počasí tak do 5000 stop...

Zatím jsem našel tyto weby (uvítám případné další tipy):
METAR/TAF:
https://www.checkwx.com
http://www.aviador.es/Weather/Multiple_Metar_Taf/

ATIS frekvence:
https://apxp.enif.uberspace.de/

Globální pohled (vítr, synoptická mapa,...)
https://www.windy.com
- tady je skvělé, že jde zobrazit vítr v různých výškách
https://www.meteoblue.com/en/weather/map/pressure/europe

A jedna praktická otázka (možná blbá, ale zeptám se): Jak řešit létání v reálném počasí, když mám čas si k simulátoru sednout především v nočních hodinách? V simu lze nastavit "historic weather", ale jak dělat předletovou přípravu, aby to byla zábava? Tj. např. simulovat let ten samý den dopoledne, zjistit si počasí k danému času, ale "nevědět", jak se počasí bude reálně vyvíjet... Získat METAR a ATIS k danému nedávnému času stejný den lze, ale TAF a předpovědi bez prozrazení, jak to bude dál zdá se moc ne....
 1x  

Info pro let v reálné počasí   9. 1. 2019 / 20:58
FSPilot   
Super, díky za weby.

K tomu poslednímu odstavci, já to vždycky řešil tak, že jsem měl aktuální počasí, jen v simu jsem si dal den místo reálného času (noc). Pro online by to ani jinak nebylo vhodné, protože hlášení a další provoz tam jede podle aktuálního počasí. Splňuje to pak i to, že to sleduje aktuální vývoj (a on by neměl být až tak nečekaný).

Pro VFR potřeby ti METAR/TAF stačí, pokud nelítáš nějaké 6ti hodinové VFR lety. Mrknu, co se na dané trati očekává (pokud silnější vítr, tak zkoukount i vertikální profil) ať víš, že to bude letové a je to. A to se dá všechno z www.Windy.com , takže víc webů ani není tak třeba.
 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 07:11
Tapi   
Dobrý, to mě nenapadlo posunout jen čas a letět podle reálného aktuálního nočního počasí vyzkouším díky.
Jinak je pravda, že zatím na VFR podmínkách, které by byly "na hraně" většinou nelítám, takže velké změny v počasí se většinou během letu nekonají. Navíc zatím lítám jen s pomalou C172, takže během jednoho letu neurazím až tak velkou vzdálenost. Až nasbírám víc zkušeností a přejdu na rychlejší mašinu, tak čekám, že občas bude potřeba s počasím víc počítat....
 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 08:07
xWing   
Ja VFR nelietam, ale neni to prave naopak ?
Cim pomalsie letadlo, tak je sanca, ze to pocasie na trtati sa bude menit rychlejsie.
No a cim rychlejsie poletis, tak je sanca, ze sa pocasie az tak nezmeni.

 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 08:51
Willhelm   
Já nevím jak s nějakým sofistikovanějším počasím typu Active Sky, ale osobně když lítám online:

- IFR používám reálné počasí a reálný čas (takže většina letů za tmy). Tady byl u XP11 bohužel fenomén prudkých změn počasí při přechodu "mezi čtverci". Za všechny lety jeden ze LH Tour Seattle - Tchaj-wan. Protivítr 260kt s velmi mírnými změnami +/- 20kt v hladinách, další čtverec 60kt pod 45° k trase letu, další změna zpět na 220kt čelně. Letěl jsem to o 2h déle a v podstatě sedal už s propáleným palivem na divert.
Nevím jak to je aktuálně, protože u 11.30 mě zatím stále překvapuje co všechno LR stačil vylepšit. Včera jsem např. došel na to, že je dost předělaný "herní" ATC a co jsem zkoušel tak mám pocit, že lépe než byl v FS2004.

- VFR tady jedu strejnou metodu jako psal Ivoš - tedy počasí dám reálné (ono je večer většinou klidnější, ale nešť) a nastavím si čas na podvečer - aby světelné podmínky splňovaly dobu pro VFR let. Nějakou sofistikovanější přípravu dlabu, je to jak píše Peter - hadraplány jsou tak pomalé, že změn je moc, s DC-3 je např. přelet Košice-Praha tak rychlý, že změnu počasí ani nejde zaregistrovat. Bohužel už několikrát se mi stalo, že ačkoliv za okny bylo VFR v XP mi reálné počasí tvořilo jakýsi přízemní opar - se kterým se dalo letět buď v mlíce kde nebylo vidět nic nebo max 50m nad silnicí - jako vodítkem. Takže pokud to takhle zlobí, vypnu reálné počasí - dám scattered a nenervuji se.
 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 10:16
FSPilot   
/rýp/ počasí se určitě rychleji v závislosti na typu letu měnit nebude /rýp/

Ono je to IMHO obojí stejné. Pokud letím hodinu z A do B, tak budou od sebe ty dva místa různě vzdálená v závislosti na rychlosti letadla. Takže pokud poletím hodinu s Kyssnou, tak budu řešit počasí mezi dvěma celkem blízkými body. Pokud poletím něčím rychlejším, tak bych si měl zjistit i situaci po trati, neboť v A a B může být perfektní počasí, ale v půlce trati budou padat trakaře

A nebo dopadnu, jako onehdá při letu na Samedan, kdy na počasí kašlu s tím, že se stejně vždycky těším na mlhu a stejně je CAVOK, při příletu na letiště bylo 400m a husté sněžení, takže jsem skončil v Zurrichu
 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 10:31
xWing   
Ja som mal namysli rovnaku vzdialenost podla typu lietadla.
Napr. Praha - Kosice.
S cesnou to potrva dlhsie, takze je sanca na zmenu ako ked to zaletis kingairom.
Ale zasa kazdy poleti v inej vyske, takze v kazdej vyske budu asi ine podmienky.

 

Info pro let v reálné počasí   10. 1. 2019 / 23:26
Rozšafín Ctibum   
METARY a TAFY nejprehledneji zde, pouzivame i v ARAIG:

https://www.aviationweather.gov/metar/data?ids=lkpr&format=raw&date=&hours=0&taf=on
 

Info pro let v reálné počasí   11. 1. 2019 / 08:08
Tapi   
Dobrý, dík.

Nevíte ještě někdo, zda existuje nějaká webová služba, která dokáže vyprodukovat seznam METARů/TAFů

a) nejen pro zadaný ICAO kód letiště, ale zároveň i pro všechna další letiště s METARy v daném okruhu (např. 50 nm nebo 100 nm)? Na nějaké videu na YT jsem viděl, že VFR piloti v USA si něco takového tisknou...

b) nebo pokud se zadají ICAO kódy departure a destination, tak vyprodukuje všechny METARY letišť, která se nacházejí přibližně mezi těmi to body na trase.

Usnadnilo by to podstatně získávání informací o počasí pro let...
 

Info pro let v reálné počasí   11. 1. 2019 / 18:07
mirda   
Tady máš kdybys přeci jen zatoužil po ošklivým počasí.

https://www.badbadweather.com/

Pokud hledám metar. Napíšu do google XXXX (ICAO letiště) metar a vono na mě vyskočí tohle.

Příklad: LKPR metar

https://en.allmetsat.com/metar-taf/europe.php?icao=LKPR

Nejsem moc na VFR tak snad tě nezavedu do slepé uličky, ale kolonka na plánování s C-172 tam je. Tak zkus.

https://www.simbrief.com/home/

Vyplníš políčka, odklepneš "GENERATE OFP" a uvidíš.

Letu zdar
 

Info pro let v reálné počasí   14. 1. 2019 / 08:14
Tapi   
Bezva, díkes za odkazy.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ