FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 21. 3. 2019 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-plane 11.30 venku (11.30r3) Jeden příspěvek | Celý strom
X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 07:27
ltow
Ahoj, viz titulek. Seznam změn si určitě najdete, mam spis nějaké perličky z beta testování.

- dost lidí se silnějšími CPU a GPU během celého testování reportovalo pokles výkonu. Exaktne měřeno na built in testech to dělalo i desítky procent fps dolů. Potvrzuji ze své zkušenosti.

- lidé se slabšími sestavami si pochvalovali, že ubylo stutteringu.

- particles effect jsou zrouti výkonu a nejdou globálně vypnout. Jedině v Plane makeru jedno letadlo po druhém.

- AI provoz má v některých případech enormní dopad na výkon (negativni)

- někomu nefunguje správně nocni osvětlení krajiny.

- vzhledem ke změna v nahrávání scenérie lidé reportuji, že se ne vždycky načtou všechny objekty při prvním nahrání.

- neteste se na žádné opravy starých dobrých bugu jako blikání v mracích, haze, nebo Wind shifts.

Podle mě se tahle verze nepovedla, vypadala celou dobou šitá horkou jehlou, způsobila spoustu chyb, které do teď nejsou odstraněny. To píše i Ben na developer blogu. Ihned po release 11.30 plánují 11.31, kde tyhle věci snad vyřeší.

Za mě je to jeden z prvních releasu, které s klidným svědomím vynechám a počkam.si na 11.31. Skoro to vypadá, že se v tom patlali moc dlouho a pak se rozhodli to vydat okamžitě jakmile tam nebudou kritické bugy. To koneckonců píše i Ben na developer blogu.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 07:57
Willhelm   
Protože jsem dobrodruh tak 11.30 používám od první bety.
- Na své sestavě jsem subjektivně pokles výkonu nezaznamenal.
- Subjektivně mi přišlo že se o dost prodloužily nahrávací časy (Hlavně u prvního spuštění - což ale bylo vždy)
- AI provoz měl výkon na dopad podle toho jaké modely z knihovny si člověk vybral. Pokud povolím default laminar letadla tak OK, ale při blbosti typu povolit Felisovy nebo podobné komplexní modely pro AI, je to konec plynulosti.
- Se světly jsem problém zaregistroval nejprve při tvorbě scenerky, kdy jsem se nejprve domníval, že např. lampy od CDB nefungují. Později jsem si uvědomil že fungují, ale světlo je hrozně tlumené. Bohužel stejný efekt dělá i minimálně jedna z default LR pouličních lamp. Dál se v tom nerýpu a čekám, že tohle LR opraví.
- XP mi při startu začal hlásit, že mi vypršela trial verze Ivona2 kterou jsem instaloval kvůli Eliteangerous a ovládání hlasem pomocí Voiceattack. Tak jsem došel na to, že LR přepracoval ATC, na první testování to vypadá podstatně lépe než jiné "robotické" ATC, chci nějak detailněji testovat tenhle víkend. Co jsem si všiml, tak ale podporuje jen IFR lety. Že bych si při VFR zavolat třeba LKKL AFIS pro traffic, vítr a dráhu v užívání jsem zatím neobjevil.
- Co pamatuji tak zatím každý "major overhaul" release XP11 měl podobné problémy a byl následující dva měsíce zbavován nekritických bugů.

Za mě je to krok kupředu a správným směrem. Vzhledem k překotnému vývoji XP jsem se už tak před 3/4 rokem naučil držet si dvě instalace a holt se nad první známkou toho, že něco v posledním buildu nefunguje nerozčilovat, obrnit se trpělivostí a počkat si na další release. Vždyť to v poslední době vydávají každý týden. To už je jako necpat se v Londýně do metra na poslední chvíli, protože vím, že za minutu třicet pojede další...
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 08:45
ltow
Díky za doplnění. Mě se prostě ten release zdál zbytečné ukvapený, toť vše. Jinak jak píšeš, počkáme si na opravy.

Bohužel že všeho nejvíc mě trápí propad fps prakticky ve všech scenériích. Jinak pro ostatní určitě se vyplati vyzkoušet zapnutí openGL Threaded Optimizations. Na některých sestavách dokáží pár fps vratit!
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 20:36
OndraT
Jj, ATC je předělaný, ale jen co se týče zpracování audia, resp. syntézy hlasu. Resp. ona to úplně syntéza není, je to klasicky poskládaný z různejch slov a frází.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 10:09
xWing   
Ale to este neni oficialne vydanie.
Je to len dalsi RC, tak nerob paniku
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 10:14
Willhelm   
No já se mu ani nedivím, protože i když 11.30 je stále ve stavu RC tak někteří vývojáři už jasně píší v požadavcích XP 11.30+ (Prvně jsem si toho všiml u X-Tridentu a jejich Harriera což je ale taky zatím jen "placená beta").
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 10:15
Pips   
Já mám teda možnost BETA update vypnuté a přesto mi to nabídlo 11.30r3 k instalaci. Pak jsem našel nějaké informace, že 11.30r3 je finální update, nikoliv beta. RC byly bety (realease candidate). No, nainstaloval jsem to, ale kdybych věděl, co to bude dělat s trimováním 737-200 od FjS nad rychlosti 260 KIAS, tak bych se na to asi vyprdl
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 10:27
xWing   
No ja mam XPL11 na STEAMe, a tam este oficialne 11.30 nedorazil
Beta a RC verzie zasadne nepouzivam, lebo to by som si nezalietal, ked teraz aktivne lietam na IVAO tury
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 11:53
ltow
Steam trvá jeden den minimálně po vydání. Viz Benův developer blog.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 20:33
OndraT
Jak už tu padlo, 11.30 je "R", tzn. Released = finál verze 11.30.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 10:43
me2d
Ja mam XPL primo od LR, bety vypnute a update mi to taky ted nabidlo. Takze jsem dal ignore, diky za info
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 11:52
ltow
No tak to se pleteš, 11.30r3 je ostrej release....
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 19:15
xWing   
Tak uz mi to dorazilo aj na STEAM a to nemam zapnute beta a RC verzie.
To zasa bude problemov.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 13:45
pavsko
Propad cca 5-10 FPS u mě je. Hodně mě ale štve, že i na maximální AA (8xMSAA + FSAA) nejsou hrany vzdálenějších objektů vyhlazené. Vadí mi to hlavně při pojíždění na letišti - vzdálenější hrany objektů se díky tomu na pohybující se renderované scéně chvějí... Také občas při "vhodném" úhlu vidím jemně zubaté hrany i na vlastním letadle, když dám externí pohled. To se mi dříve nestávalo.

Jinak rozdíl mezi 4x MSAA+FSAA a 8xMSAA+FSAA není na mé 1080Ti nijak výrazně znatelný na výkonu. Dříve tam byl znatelný rozdíl ve FPS i s touto kartou. Zdá se mi, jakoby LR ubrali v kvalitě AA, snad aby to chodilo líp i na slabších PC... :-/

Nicméně nikde v popisu změn jsem se přímo o úpravě AA nedočetl, asi to bude důsledek avizovaného předělání shaderů...

Co se týká Threaded optimization v nVidia CP, musím mít stále jednoznačně OFF. Pokud zapnu, mám propad min dalších 15 FPS....
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 16:05
ltow
Ahoj, přesně to co píšeš o AA se objevilo někdy v prvních betach, stěžovalo si na to dost lidí, reakce Laminar žádná. Dal si kreativně hráli s LOD, z toho samého důvodu - Aby alespoň trochu běželo, to samé stíny objektů.

Moje největší zklamání je, že jsem na základě informací přímo od Laminaru ocekaval, že 11.30 bude výkonové lepší - sami uváděli, že se jim spousta věcí podařila optimalizovat a pak tohle. Pro mě je 11.30 no no go, protože se mi fps snizilo nebezpečné k 30.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 16:09
ltow
A koukám žes to hodil na x-plane.org fórum. Doporučuju hlavně vyplnit bug report Laminaru. Když se toho sejde víc třeba to dostane prioritu a v 11.31 to opraví.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 18:10
pavsko
JJ dal jsem to i tam:
https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/167878-xp-1130-final-bad-quality-aa/

A teď jsem tedy ještě založil topic v bug reports:
https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/167896-xp-1130-final-bad-quality-aa/
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 03:43
ltow
SUPER, díky noc. Pro ostatní tohle je aktuálně jediná možnost, jak věci které se v 11.30 rozbily dát dohromady - vytvořte prosím bug report tady https://dev.x-plane.com/support/bugreport.html
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 15:06
pavsko
Tak se mi špatné AA zdá se podařilo vyřešit (promazáním shadercache)
Podrobněji zde: https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/167878-xp-1130-final-bad-quality-aa/&tab=comments#comment-1567679
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 15:20
ltow
Vidíš, o tom vím, ale vůbec jsem si na to nevzpomněl. Dobre že jsi to našel. Jinak tohle je samozřejmě bug installeru, (asi by nebyl problém napsat pár řádků na promazání shader cache při upgradu a případný merge preferencí) Bez toho to teď bude každý uživatel objevovat po upgradu znovu a znovu. To je to co přesně myslím tou garazovkou v jiném postu. V Laminar se prostě nikdo nezamysli a nevyřeší takovéhle věci jednou pro vždy systemově. Buď není čas, nebo chuť .. kdo ví.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 17:25
pavsko
Přesně, takovou zásadní a přitom jednoduchou věc a oni to neošetří v updateru... :-/
Nebo kdyby to alepoň dali někam na web, třeba do toho výčtu novinek, když už tam píšou o nových shaderech, aby to uživatele trklo, že si musí cache promazat... Nemusel jsem strávit několik hodin hledáním, v čem je zakopaný jezevčík
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 17:03
xWing   
Tak toto je skvela rada. Konecne mam krajsi obraz.
Tie shadery tam mam snad od zaciatku XPL11 a teraz som to premazal prvy krat.
Diky moc.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   12. 1. 2019 / 20:41
happypetr   
Když kluci ty vaše příspěvky tak nějak pročítám, tak mi nedá se zeptat - jste více ladiči simu , nebo létavci???
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 07:02
ltow
To máš tak, já už posledních pár let používám sim skoro výhradně pro vývoj, takže jsem asi spíš opravdu jen ladič.

Navíc XPL má kvůli stylu svého vývoje (agilního), což jinak oceňuji) i nevýhodu že není nikdy hotov. 😆 Takže k tomu ladění jsi prakticky odsouzen.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 11:06
biblbrox   
Pokud pro XPL něco vyvíjíš a chceš, aby produkt fungoval bezchybně i po aktualizacích, pak máš opravdu trochu problém a musíš produkt prostě pravidelně ladit.

Ještě pro Happyho:
Podle mých zkušeností je nutnost lazení simu tím nižší, čím jsem dál od FSX.
FSX v tomhle pro mě byla nejhorší.
XPL10 jsem ladil dost ze začátku a trochu v průběhu (hlavně kvůli učení a přechodu z FSX na XPL) a pak byl klid.
XPL11 je v tomhle ohledu pro mě úplně nejjednodušší. Před dvěma lety jsem zakoupil, nastavil a hotovo.
Myslím, že to má asi dost lidí s XPL11 podobně.

Jelikož mám i tak hodně málo času na lítání, tak by mě nějaký lazení opravdu štvalo.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 11:20
dvojan
Jirko, musím se zastat FSX Steam. Nainstaloval jsem ho před rokem, nastavil, naladil a lítám. Pouze jednou nešel spustit, ale stačilo smazat logbook a jel. Dodnes nevím, co to způsobilo. Zatím ale jen porovnávám s X-plane11 z hlediska VFR poletování nad ČR a SR.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 11:41
biblbrox   
Honzo já chápu, že teď už je jak FSX Steam, tak P3D vylazený.

Jenže já lítal FSX a přecházel v době, kdy ještě Steam verze FSX nebyla a všechno sis musel ladit sám.

Má odpověď nebyla narážkou na FSX, ale trošičku obsáhlejší odpovědí na Happyho otázku, jestli jsme víc ladiči nebo lítači

Můžeš buď ladit jako blázen, nebo lítat jako blázen.
A je jedno, na jakým simu.
Každý soudruh podle svého gusta
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 15:13
ltow
Kupodivu ani moc ne. Muj SW komunikuje výhradně před datarefs UDP a to se nemění. To že si hraju s betama je spíš profesionální úchylka. Na jednu stranu mě Laminar fascinuje - kam to jako malý tým dotáhli, na druhou stranu mě pokaždé překvapí, že se stale odmítají přestat chovat jako banda nadšenců z garáže, co si to hraje na vlastním pisecku pro vlastní potěšení.

Jak by třeba všem pomohl veřejný bug tracker, ve kterém by bylo vidět, jestli už někdo bug před tebou nereportoval, nebo případně vidět, jestli tvůj nahlášeny bug Laminar akceptoval. Prostě jak říkám, garazovka v tom dobrém i špatném. Spousta nadšení ale žádná štábní kultura. Neberte to prosím jako flame, kdyby se mi přesto všechno XPL nelíbil tak se patlam v jiném simu.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 18:00
biblbrox   
Tak jim ty bug reporty nahlaš na bug report
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   14. 1. 2019 / 03:00
ltow
Já vím že to myslíš jako přátelské vypnutí, ale tohle je přesně věc o které tady píšu a která mě irituje. U normálního produktu máš někoho, kdo se věnuje supportu a ten jednou za čas zkoukne tickety, přijde za nějakým programátorem nebo sw architektem a řekne mu, hele každýmu druhými musim po upgradu psát, aby si promazal shader cache a preference. Nemohl bys mi ušetřit práci a udělat to více user friendly?

No a přesně tohle je mechanismus, kterej v Laminaru úplně chybí. Chudák Jennifer má plný ruce práce s tím jak vede tickety manuálně a píše maily a chlapci jako Ben jsou od uživatelů odtržení. User support defacto poskytuje komunita na Avsimu nebo X-plane.org, která nemá na developers žádný oficielní kontakt a oni tahle fóra nečtou.

Takže jo, muzes podobnou věc nahlásit jako bug, ale pokud ti jako programátorovi nepláče na ramenou kolega, co ho to stojí den co den nervy, tak pro něj to bude feature request a prioritou se to zařadí za stovky jiných důležitějších bugu. A že je jich v 11.30 požehnaně.

Bylo by fajn, aby Laminar začli s komunitou, která XPL propaguje, beta testuje a defacto suportuje mluvit. Aby se sami aktivně ptali co uživatele trápí a co by se dalo zlepšit. Jenže tohle většina programátorů normálně vidí jako nepotřebnou věc (slušně řečeno). A teď vůbec nemluvím o Laminaru ale obecně. Programátoři maji k většině end useru vztah jako k leprotikovi (drž se od něj co nejdál) a svůj produkt až na zlaté výjimky nedokáží vidět jeho pohledem. Na druhou stranu vetsina end useru nedokáže programátorovi poskytnout validní informace. Proto většinou potřebuješ někoho mezi. Ve stávajícím modelu by úplně stačilo vzít moderatory daných threadů na avsimu a xplane.org a jednou za měsíc si s nima udělat telco a zeptat se na jednu věc co lidi trápí nejvíc a opravit ji. Kde by byl X-plane za rok...
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   14. 1. 2019 / 03:00
ltow
Sorry za překlepy, psal jsem to z telefonu. 😆
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   14. 1. 2019 / 04:34
OndraT
Náhodou přátelský vypnutí je super! S tim přišli myslim už v Klubu rváčů, tam se taky přátelsky vypínali

No a jinak souhlas. Prakticky je to taková garážovka, ale v tom nejhorším slova smyslu. A nic moc na tom nemění fakt, že XP je v mnoha ohledech super. Snad jen jednou jsem zažil náznak zájmu o komunitu https://developer.x-plane.com/2018/01/what-would-make-the-atc-system-better/ . Ovšem nedělám si iluze, že běžný létavec běžně navštěvuje vývojářský blog LR, kde se to hodně často hemží odbornými a třeba i nesrozumitelnými výrazy ...
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   14. 1. 2019 / 07:01
ltow
Tak snad nikdo nevypne mě, za tyhle kacířské řeči. Blog je fajn na to když chci něco pustit ven, ale není to místo na komunitní diskuzi. Už jenom to, že komentáře pod každým příspěvkem jsou po nějakých 10dnech zamknuty. To samé blog není místem pro dokumentaci developer features. Pokaždé když něco hledám, tak znovu a znovu pláču, že neexistuje jednotné místo kde se nachází a dá se udržovat strukturovana dokumentace. Viděli jste někdo jak vypadá popis UDP Datarefs API? Schválně se na ten dokument podívejte, máte ho ve své instalaci. To je hrůza, kterou kdyby odevzdal jakýkoliv programátor jako popis svého programu tak nedostane ani na slanou vodu. Ale protože to psal sám Austin tak to projde....

Přitom s tebou souhlasím, X-plane je svojí otevřenosti a zejména komunitou (byť pro ni nic Laminar nedělá) pro mě aktuálně nejlepší simulátor.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 20:29
OndraT
Podobná sranda je, když by ses rozhodl rollbacknout z bety do stable verze pouhým odškrtnutím checkboxu v instalátoru. To pak s každým přepisovaným souborem vyskočí dotaz, jestli ho chceš přepsat. A jelikož to jsou přinejmenším desítky adresářů, tak možnost "proveď toto se všemi soubory v adresáři" moc nepomáhá.

Když jsem tohle kdysi nahlásil jako bug, tak mi Jenifer Roberts odpověděla, že to je funkce a ne bug

Na betu a testy samozřejmě vždycky druhá kopie, ale spíš jde o princip, proč mají LR v instalátoru možnost rollbacku od bety do stable a je to takhle doprasený. Docela lol.
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 21:15
xWing   
A co my so STEAM verziou ?
STEAM Ti to sam updatne a nezajem.
Uz viem, ze dalsi XPL nebude cez STEAM
 

X-plane 11.30 venku (11.30r3)   13. 1. 2019 / 21:39
OndraT
Já ti ani nevim, proč jsem 11ku koupil přímo od LR, 10ku jsem měl na Steamu ...

Nejsem teď u svýho PC, abych se na to podíval, ale nedá se automatická aktualizace vypnout? I když ono je to asi hra od hry, vím, že zatímco jedna hra se mi updatne automaticky, tak u jiný mi jen svítí v downloadech "update available" a musim to pustit ručně ... Zkus se podívat, jestli se to tam nedá někde vypnout, první bych zkusil asi "kartu" hry (v Properties).
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2019 FlightSim.CZ