| | | XP11 Autogate vs SAM 21. 1. 2019 / 18:41 | |
| | Zkoušeli jste už někdo z hračičků ten nový animační plugin SAM do XP?
https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/49066-sam-scenery-animation-manager/
Nějak se mi to nedaří dotáhnout do zdárného (funkčního) konce. Je to o dost univerzálnější než autogate od Marginala (45°, 90° a rovnoběžný prst). Modely jsou v porovnání s AG detailnější (i když ne tak detailní jako autogate mod od MisterX), mají možnost animace v základní rotaci vůči kotevnímu bodu, vysouvání, rotace konce, změna výšky konce. do scenérky se na rozdíl AG přidávají na otočný bod v terminálu, nastavení animace probíhá až v XP s pomocí pluginu. Ale tady to nějak nedávám, je tam příliš moc nastavení a i když dělám vše podle manuálu (nebo si to momentálně aspoň myslím), tak "naanimuji", ale gate pak nefunguje.
Zkoušel jsem to se Zibovic 738 (Zatím by to mělo umět jen B737/747 / A319/320).
Možnost auto-connect mi z default polohy přicucne rukáv k éru, ale úplně jinde než by mělo a nevypadá to moc dobře.
Na kladný heading ve WEDu jsem si dával majzla - dle upozornění na fóru vývojáře. |
| |
|
| | | XP11 Autogate vs SAM 22. 1. 2019 / 19:25 | |
| | Tak jsem na to asi došel.
1. Přidat Jetway ve WEDu a pak ji pojmenovat (tady byl pravděpodobně problém u mě) - opakovat dokud nejsou osazeny všude kde být mají - každá s unikátním jménem instance. (WED standardně nechá instanci jméno po modelu - jetway_glas_4.0m_02.OBJ a ta se může opakovat třeba bambilionkrát, pokud nedojde k manuálnímu přejmenování instance) Po osazení a přejmenování scenerku exportnou do XP.
2. Spustit XP a v pluginech jít do SAM, přidat název scenerky.
3. Spustit autorizační plugin jít do jetways přidat a pojmenovat - tohle už je třeba u třiceti chobotů docela zdlouhavé.
4. Místo toho zkoušet si hrát s animacemi ručně, bych pro začátek doporučil vybrat template - shodně s názvem modelu, který jste přidali do scenerky. Tady to má tendenci po prvním chobotu pojmenovat všechny registrované stejně, nebo prostě u další dosazovat minule přidaný název.
To je nakonec vše.
Je to trochu časově náročnější než přidat ve WEDu autogate (spíše autorizace v XP - samotné osazení ve WEDu je IMHO intuitivnější), ale ta paleta animací je tam super, piplačka s nahražením statických nebo autogates stojí v konečném výsledku za to. Možná, že to autor časem naučí reagovat i na přistavení letadel z WT3, to by byla úplná bomba. Aktuálně reaguje na pushback, nahození/vypnutí motorů, zapnutí vypnutí safety beacon.
Autogate umí v podstatě jen poodjet. SAM se zatahuje, upravuje výšku, natáčí kola, z toho co dělá reálný chobot nemá jen tvarování měchu dle průměru trupu letadla. Takže na virtuální pasažéry nám bude stále při nastupování pršet. Pro představu dva screeny z mého konečně úspěšného výsledku: |
| |
|
|