FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 6. 7. 2025, Den upálení mistra Jana Husa Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Scenerie do XP Jeden příspěvek | Celý strom
Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 21:02
FSPilot   
Čaute,

takový trošku debilní dotaz...

Existuje někde nějaký přímočarý návod pro blbce jako já, jak udělat objekt a vložit ho do XP? Zkoušel jsem hledat jak dostat věci z Gmaxu, který už trošku ovládám, do XP, ale je to nějaké znásilňování přes několik programů... A tak mně zvědavost kroutí, jak jinak to udělat. S Blendrem jsem před nějakou dobou něco zkoušel a moc jsme se nekamarádili, tak bych asi radši Gmax.

A druhá věc jak přidat efekty, jako osvětlení (červené překážkové nebo bílé jako třeba pouliční lampy)? Jsou tam pak nějaké ground polygony, které by uměly kopírovat terén?

A pak ještě nějaké pravidla, jako vliv library na výkon (je lepší větší množství 3D objektů na jeden .obj nebo více .obj a ty pak nasázet přes WED?), čemu se vyvarovat, atd.

Díky
 

Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 21:25
POM
Ja používam Blender (ktorý si neviem vynachváliť ) takže z Gmaxom ti moc neporadím.
Draped polygony kopírujú terén, ohľadom svetiel, polygónov, strigov, fasád atď. nájdeš veľa informácii tu https://developer.x-plane.com/docs/

X-Plane zvláda veľa objektov, viac objektov v jednom obj súbore by tiež mohlo robiť problémy lebo nie každý ma rovnaký mesh, takže niektoré objekty by lietali alebo boli ponorené, doporučujem prečítať toto https://developer.x-plane.com/2016/02/third-party-cars-should-really-be-instanced/
A ak budeš používať rovnaký objekt vo viacerých scenerkách tak doporučujem vytvoriť knižnicu.
 

Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 21:30
POM
Tu sú tipy pre scenerky pre gateway, ale sú tam spomenuté aj veci ktorím sa treba obecne vyvarovať (aj keď osobne nesúhlasím z trávnatým polygónom cez celé letisko ktorý vyzerá ohavne z orthom)
https://developer.x-plane.com/article/building-better-gateway-airports/
 

Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 22:52
FSPilot   
Moc díky, jdu se tím prohrabat
 

Scenerie do XP   13. 7. 2019 / 19:48
PT
Na GMAX zapomen
Ale zkus posledni Blender (2.79) uz je na tom trochu lip. A nebo jeste chvili vydrz (tak rok) a pak zacne byt podporovany Blender 2.80 a ten je rozhranim dost jinde
 

Scenerie do XP   14. 7. 2019 / 08:10
FSPilot   
Tak jsem to včera vyzkůsil a teda gmax mi přijde proti blenderu jako malování úplně jiná filozofie a dost neintuitivní. Ani blbou kostku jsem nezvládnul udělat v přesných rozměrech a otexturovat přesně jak bych chtěl... no je to výzva
 

Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 08:46
PT
Ver mi, ze Ti naprosto rozumim
 

Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 10:48
Vita Zenisek
Mistr leguan pracuje ve skecupu a musim rict, ze k velke spokojenosti nas vsech
 

Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 13:47
Willhelm   
Já jsem dokonce žil dost dlouhou dobu v tom, že Leguan dělá v Blenderu. Sketchup se u mě negativně zapsal hlavně díky výtvorům paulmorta na orgu. Ale evidentně není sketchup jako sketchup. Honzovy výtvory jsou opravdu zpracované pečlivě a do krajiny XPL zapadnou a rozhodně nepůsobí jako pěst na oko, což nemohu říci u toho výše zmíněného pána z Anglie.
 

Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 15:05
leguan
No jooo, no já holt dělám fšecko nesystémově.......
A to z toho Sketchupu umím, tak možná 1% z toho co to umí
Naučil jsem se jen to co potřebuju.....mě to stačí ....
 

Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 23:09
mirda   
Heh......kdyby jen tobě... a to v něm neumím vůbec nic....úplně nejblíž sketchupu jsem v momentě když stahuju nějaký tvůj nádherný výtvor a následně při jeho virtuálního přeletu
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 09:30
Vita Zenisek
Nám taky
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 09:32
FSPilot   
O to se pokouším s tím Blenderem taky No zatím mně to nepřešlo, tak uvidíme, co z toho vznikne, hehe
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 14:45
FSPilot   
Podařilo se mi nějak udělat otexturovanou kisňu a přidat na plochu

Jen dotaz... jaký je rozdíl mezi Scenery object a Instanced scenery object?

Když chcu udělat barák a vrazit ho někam na zem, co mám zvolit?
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 15:36
Vita Zenisek
https://developer.x-plane.com/2016/02/third-party-cars-should-really-be-instanced/
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 19:45
FSPilot   
Už jsem na to narazil a moc chytrý jsem z toho nebyl, ale co jsem pochopil, tak asi, že pokud se to neopakuje nějak závratně, nemá smysl to instancovat.
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 21:08
artoo
Vždycky má smysl to "instancovat". Tahle volba zajistí, že se exporter snaží co nejlépe optimalizovat shader a atributy objektu. V podstatě pro statické scenery objekty je to doporučená volba. Pouze pokud máš animovaný nebo jinak komplikovaný objekt, který z principu nelze instancovat, pak zvol pouze "Scenery object". Jinak je vždy lepší instanced.
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 22:18
FSPilot   
Tak je to přesně naopak, než jsem to pochopil Okej, budu se snažit

Teď jsem objevil úchvatnou funkci blenderu, který si vytvoří texturu z objektu, na který naplácám více textur. Je to super, ale zatím to nejsem schopen využít, protože mi zábradlí nevykreslí jako zábradlí, ale nějaký flekatý nesmysl, co nemá ani průhlednost, ani vzhled zábradlí. A v texture modu to vypadá normálně
 

Scenerie do XP   19. 7. 2019 / 14:01
djbuldog
Co tohle?
http://xpl.cz/wiki/Komplexn%C3%AD_n%C3%A1vod_na_vytvo%C5%99en%C3%AD_budovy_pro_XPL_v_Blender
 

Scenerie do XP   19. 7. 2019 / 16:11
FSPilot   
díky za odkaz, přečet a zkouknul jsem toho už spousty, pomalu se do toho začínám dostávat Ale naznačovat nic nebudu
34614 B / 750 x 422 / X-Plane Screenshot 2019.07.17 - 23.17.24.58.png
22029 B / 750 x 422 / X-Plane Screenshot 2019.07.18 - 23.08.35.77.png
 

Scenerie do XP   19. 7. 2019 / 16:27
oldboy
To ani nemusis Ivo, ten Mosnov je i tak nadherny. Stravil jsem tam furu casu.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ