|   |   |  | dotaz   27. 8. 2002 / 18:29 | M. Holoubek |  
  |    |  ahoj všem příznivcům,může někdo z vás popsat jednomu tupému vášnivci jak při letu /plánovač letu let pomocí autopilota/použít autopilota při přistání. 
Díky za radu .....Milda 
 
pro FS2000 
 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Re: dotaz   29. 8. 2002 / 08:15 | OK-PKU |  
  |    |  | Maximum co se mi podarilo s autopilotem pri pristani ( myslim ze ILS je podminkou ) je zmacknout cudlik APR, a ono to se to samo strefi do drahy, ovsem vyska se musi ovladat rucne. A pak taky se mi jednou povedlo ze mi autopilot zacal ovladat plynovou paku, nevim jestli to byl TO/GA mod nebo jeste neco jinyho, kazdopadne se mit o vubec nelibilo protoze to ubralo plyn driv nez sem zvykly.  |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Re: dotaz   30. 8. 2002 / 11:50 | Jirka S. |  
  |    |  Vcelku jednoduché. Věc první, dráha musí mít systém ILS (Instrument Landing System). Jinak je lepší přistávat ručně, přestože by autopilot šel použít i jinde (sestup bys neřídil ručně, ale nastavováním vertikální rychlosti v autopilotu - AP). Na NAV1 (VOR1) naladíš frekvenci ILS a paprsek ILS nalétneš nejlépe pod úhlem 20° a méně, aby měl AP co nejméně práce letadlo srovnat do osy. Vzdálenost od dráhy by měla být aspoň takových 10nm, záleží na letišti a hlavně na Tvojí výšce, protože osu paprsku musíš protnout pod sestupovou rovinou. Před protnutím paprsku ILS zapneš na AP mód APP (je dobré mít zapnuté i udržování výšky - mód ALT). Při protnutí osy ILS AP nejprve srovná letadlo do správného směru a pokračuje ke dráze. Při přímém protnutí paprsku ILS AP sám vypne mód ALT a začne sestupovat podle ILS. Těsně před dosednutím AP vypni a sedni ručně. 
Jinak třeba AP v komerčních addonech často umí provést kompletní přistání včetně dobrždění letadla, ale to už je trochu o něčem jiném. Také je možné při přiblížení pomocí AP a ILS použít funkci "autothrottle", která reguluje výkon motorů v závislosti na nastavení AP v módu SPD (rychlost). 
ale to se nedá popsat takhle v krátkosti. Není to sice nic složitého, ale spíš si prostuduj manuál k čemu které přístroje jsou, jaké funkce má AP a za jakých situací se to používá. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Re: Re: dotaz   30. 8. 2002 / 13:39 | OK-PKU |  
  |    |  Ale největší sranda je přistát ručně   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: dotaz   30. 8. 2002 / 19:38 | Pablik |  
  |    |  | To , teda je , hlavne kdyz je viditelnost tak 1-2 mile. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Re: dotaz   30. 8. 2002 / 20:17 | Tomáš 2 |  
  |    |  Jo a k tomu silnej boční nárazovej výtr s turbulencí a déšť. To já uplně žeru  ))))) |  
  |   |  
 
  |  
  |