FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni Jeden příspěvek | Celý strom
Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   23. 11. 2005 / 14:54
OK-EUU46   
Jedná se o vytříděné reálné záznamy korespondence z běžného letového provozu z celého světa.

Věž: "Abychom zabránili hluku, uhněte prosím 45 stupňů doprava."
Pilot: "Co můžeme dělat za hluk ve 35000 stopách?"
Věž: "Takovej rachot, jako když vaše 707 narazí do 727 před vámi."

Věž: "Jste Airbus 320, nebo 340?"
Pilot: "Samozřejmě, že Airbus 340".
Věž: " V tom případě buďte tak laskav a zapněte před startem taky ty dva další motory."

Pilot: "Dobré ráno Bratislavo"
Věž: "Dobré ráno, pro informaci, tady je Vídeň"
Pilot: "Chystáme se na přistání Bratislavo."
Věž: "Tady je opravdu Vídeň"
Pilot: "Vídeň?"
Věž: "Ano Vídeň!"
Pilot: "Ale proč? My jsme chtěli do Bratislavy."
Věž: "OK, tak přestaňte přistávat a točte doleva."

Věž ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál: "No jo, přistání nemusí být žádný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že už jsou dole."
Pilot: "To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj."

Pilot společnosti Alitalia, kterému vyřadil blesk z provozu půlku kokpitu: "Skoro všechno nám vypadlo, nic už nefunguje, ani výškoměr už nic neukazuje ..."
Po pěti minutách nadávání se ozve pilot jiného letadla: "Drž už hubu a zemři jako chlap!"

Pilot: "Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce.
Věž: "Jaká je vaše pozice? Nemáme vás na radaru."
Pilot: "Stojíme na stojánce 2 a čekáme už věčnost na cisternu."

Věž: "Po přistání prosím na Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2, Delta 1 a Oskar 2"
Pilot: "Kde to je? My se tady vůbec nevyznáme!"
Věž: "Nic si z toho nedělejte, já jsem tady taky teprve druhý den."

Pilot: "Žádáme o povolení ke startu."
Věž: "Sorry, ale nemáme váš letový plán, kam letíte?"
Pilot: "Do Salzburgu, jako každý pondělí"
Věž: "Dneska je úterý"
Pilot: "To je super, tak to máme dnes volno."

Pilot: "Copak tady není žádný Follow-me-auto?"
Věž: "Negativ, koukejte se dostat na Gate sám!"

Věž: "Vaše výška a pozice?"
Pilot: "Měřím 180 a sedím vepředu vlevo".

Věž: "Máte dostatek paliva, nebo ne?"
Pilot: "Ano".
Věž: "Ano co?"
Pilot: "Ano pane".

Věž: "Oznamte nám očekávaný čas příletu."
Pilot: "Úterý by se mi docela hodilo."

* * *

Po každém letu vyplňují piloti formulář, který se jmenuje Grip a tam napíšou všechny technické problémy a závady na letadle, které zpozorovali během letu a které je potřeba opravit. Mechanici si to přečtou a zjednají nápravu a pak do formuláře napíšou co a jak bylo opraveno. Mají zcela zvláštní humor. Letecká společnost Quantas vydala knihu, ve které nejlepší chuťovky zveřejnila. Je tam vždy zapsán problém a řešení.

Zapsaný problém: levá vnitřní pneumatika skoro potřebuje vyměnit.
Řešení: levá vnitřní pneumatika byla skoro vyměněna.

Problém: zkušební let byl O.K., ale automatické přistávání bylo velice drsné.
Mechanikova poznámka: automatické přistávání na tomto letadle není nainstalováno.

Poznámka: něco je uvolněno v pilotní kabině.
Mechanik: něco bylo utaženo v pilotní kabině.

Poznámka pilota: mrtvý brouci na předním skle.
Mechanik dopsal: byli objednáni živí brouci.

Poznámka: autopilot v poloze "držet výšku" nechá letadlo klesat 60 m za minutu.
Mechanik: tento problém si nemohu předvést na zemi.

Zapsaný problém: Hlasitost DME je na neuvěřitelné síle.
Mechanik dopsal: hlasitost DME byla nastavena na uvěřitelnou sílu.

Zapsaný problém: Třecí zámky způsobují, že se škrtící páčka zastaví.
Mechanik dopsal: proto tam také jsou.

Zapsaný problém: Podezření na prasklé sklo.
Mechanik: podezření je správné.

Zapsaný problém: Motor číslo 3 chybí!
Mechanik: po krátkém hledání byl motor nalezen na pravém křídle.

Zapsaný problém: Letadlo se za letu chová legračně.
Mechanik: letadlo bylo varováno, aby se polepšilo a létalo vážně.

Zapsaný problém: Cílový radar pobroukává.
Mechanik: cílový radar byl přeprogramován přidáním písničkových textů.

Zapsaný problém: Myš v pilotní kabině.
Mechanik: byla namontována kočka.

Zapsaný problém: Spod přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to zvuky jako by trpaslík bouchal na něco kladívkem.
Mechanik: trpaslíkovi bylo odebráno kladívko.
img_forumn/r78618_1.jpg (500x379)
img_forumn/r78618_2.jpg (500x379)
img_forumn/r78618_3.jpg (284x400)
img_forumn/r78618_4.jpg (500x381)
 

Re: Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   23. 11. 2005 / 15:00
zbysek
Jo, to tu bylo už mockrát...
Ale hlavně tu taky mockrát bylo to,jak nakládat s fotografiemi z airliners.net ...Autorská práva, to sou mrchy...
 

Re: Re: Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   23. 11. 2005 / 15:05
OK-EUU46   
Me to prislo mejlem...
 

Re: Re: Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   23. 11. 2005 / 17:26
Svecik
To sice souhlasím, ale v některých nejmenovaných zemích světa by se to dalo předložit, jako "Z důvodu malé veliokosti nepřečtenímožné..." Ale jinak samozřejmě radši dávat odkaz... JAKO VŽDY...
 

Re: Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   24. 11. 2005 / 07:15
Kachna   
Já si rejpnu:
U nás se formuláři "GRIP" říká "Technical Logbook" zkráceně TLB. Je to kniha (spíš dokument, který se ukládá k dokumentaci o letadle) kam se v pro mne a doufám, že i posádku píší lety, revize, práce na letadle. Pak je tam i kolonka kam se píší závady (to už je ta horší část),... Někdy musím říci, že zápis si sám říká o nějakou vtipnou odpověď. Vzláště v Cabin Logbooku. Tam jsou občas perli. Ale bohužel ještě nejsem oprávněn tyto zápisy provádět. ( Ale vše to snad přijde. Pak bude legrace.
 

Re: Re: Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   24. 11. 2005 / 07:19
OK-Milda (BHA410)   
... to víš, zvlášť když jsou tam ty "perli" a ne "perly". )
 

Re: Re: Re: Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   24. 11. 2005 / 07:40
Kachna   
hmmm, a safra
 

Re: Re: Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   24. 11. 2005 / 08:17
Vita Zenisek
Oni asi vedi proc ti to jeste nedovolili
 

Re: Re: Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   24. 11. 2005 / 15:12
kuma   
No, ale nějakou perlu bys možná mohl opsat, když jch tam je tolik. Zvědavost se mnou cloumá!
 

Re: Re: Re: Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   24. 11. 2005 / 15:41
Kachna   
Např, přetžená kazeta je podle nich INOP Prasklý zámek na Binu je The bin cover has no on board upper 12cd,....
Ale dostal mi zápis, který měl kamarád od "zemědělských" letadel, tam v překladu bylo napsáno: Vzadu v galley je nějaká hadička a ta na mne celý let dělá psssss. A bohužel psal to steward....
Při zimním provoze se čas od času objeví without water, soap,... Další perličky zjistím Pač si je nepamatuji všechny. A tím, že na ně neodpovídám, tak si je ani nepamatuji.
 

Re: Re: Re: Re: Kdo jeste necetl a nevidel...a ctete az na konec, tam je odmena za precteni   24. 11. 2005 / 21:12
kuma   
Dovedu si představit leccos, co by dělalo na pěknou stewardku "pssss" po celou dobu letu. A konec konců, buďme spravedliví, proč by to nějaká chtivá hadička nemohla dělat i na stewarda, že! )))
Se těším na ty výpisky !
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ